Φαρμακευτικό μάρκετινγκ και ποιότητα υπηρεσιών : η περίπτωση του e-detailing
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Φαρμακευτικός κλάδος ; Marketing of health services ; Ποιότητα υπηρεσιών ; Pharmaceutical industry -- Management ; Pharmaceutical industryΠερίληψη
Στον φαρμακευτικό κλάδο η διαδικασία της επικοινωνίας με τους δυνητικούς πελάτες για προώθηση των συνταγογραφούμενων προϊόντων παρουσιάζει ιδιαιτερότητες, καθώς καταλυτικό ρόλο έχει ο ιατρός, ως ενδιάμεσος πελάτες που πρέπει να συνταγογραφήσει το προϊόν ώστε να το χρησιμοποιήσει ο τελικός πελάτης. Επίσης, σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον προκύπτει η ανάγκη για ανεύρεση νέων μεθόδων επικοινωνίας που να καθιστά της διαδικασία της ενημέρωσης ευκολότερη και να ενισχύει την δέσμευση του ιατρού με την εταιρεία. Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών έχει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία αυτής της προσπάθειας. Στην παρούσα εργασία μελετήθηκε η περίπτωση μιας καινοτόμου υπηρεσίας ηλεκτρονικής ενημέρωσης, του e-detailing. Ζητήθηκε από ένα δείγμα ιατρών να αξιολογηθεί η ποιότητα που αντιλαμβάνονται κατά τη χρήση της υπηρεσίας αυτής. Βρέθηκε πως υπάρχουν αρκετά περιθώρια βελτίωσης για το e-detailing στην Ελλάδα και έγινε μια προσπάθεια προσδιορισμού των σημείων που θα μπορούσαν να βελτιωθούν.