dc.contributor.advisor | Θεοδωρόπουλος, Σωτήριος | |
dc.contributor.author | Δασκαλάκης, Αυγερινός | |
dc.date.accessioned | 2017-02-10T07:54:09Z | |
dc.date.available | 2017-02-10T07:54:09Z | |
dc.date.issued | 2016-08 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9426 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό την ανάλυση του ελληνικού
φορολογικού καθεστώτος που διέπει την ναυτιλιακή δραστηριότητα και την σύγκριση
του με τα αντίστοιχα χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μέσα από την παρουσίαση του θεσμικού πλαισίου των ενισχύσεων της Ε.Ε. για την
βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας, είναι πιο εμφανής οι βάσεις στις
οποίες στηρίχθηκε η εξέλιξη του φορολογικού συστήματος της Ελλάδας,
αποσκοπώντας στην προσέλκυση ναυτιλιακών εταιρειών και στην μεγιστοποιήση
της συμβολής του κλάδου στην εγχώρια οικονομία. Η καθιέρωση του φόρου
χωρητικότητας στην Ε.Ε τα τελευταία χρόνια, είχε σαν αποτέλεσμα πολλά κράτη-
μέλη να αναπτύξουν σημαντικά νηολόγια, αυξάνοντας έτσι την δυναμική της
Ευρώπης. Επιπλέον, παρουσιάζονται τα φορολογικά συστήματα των τεσσάρων
πρώτων χωρών της Ε.Ε., με βάση το μέγεθος του νηολογίου τους. Οι χώρες αυτές
είναι: Μάλτα, Κύπρος, Ηνωμένο Βασίλειο και Δανία.
Ο φορολογικός ανταγωνισμός εντός και εκτός Ευρώπης είναι πολύ έντονος και οι
χώρες καλούνται να εξελίξουν το φορολογικό τους καθεστώς σε όσο το δυνατόν
ευνοϊκότερο προκειμένου να διατηρήσουν τόσο το στόλο τους αλλά και την σημαία
τους. | el |
dc.format.extent | 77 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Φορολογικό καθεστώς της ναυτιλίας στην Ελλάδα και ανταγωνισμός με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και χώρες του Ε.Ο.Χ | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this master thesis is to analyze the taxation regime of the maritime
industry in Greece, as well as tax competition among European countries.
This has been done by examining the Commission’s Guidelines that cover any aid
granted by Member States or through State resources in favour of maritime transport.
In particular, is discussed the widespread extension in Europe of flat rate tonnage
taxation systems ("tonnage tax"). A measure seeking to maintain the competitiveness
of the European fleet also have repercussions on investments on land in maritimerelated
industries and on the contribution of maritime transport to the economy of the
Community as a whole and to jobs in general. In addition, this paper illustrates the
concerns of European Commission about the Greek tonnage tax system.
To conclude, Europe’s economic development has relied heavily on maritime
transport, this is why Commission’s Guidelines should target to reduce tax burdens in
order to benefit the industry's competitiveness. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Φορολογικό σύστημα | el |
dc.subject.keyword | Φορολογικό καθεστώς | el |
dc.subject.keyword | Φόρος χωρητικότητας | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκή και ελληνική ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Tax competition | el |
dc.subject.keyword | Commission’s guidelines | el |
dc.subject.keyword | Taxation regime | el |
dc.subject.keyword | State Aid Guidelines (S.A.G.) | el |
dc.subject.keyword | Tonnage tax | el |