dc.contributor.advisor | Παρδάλη, Αγγελική | |
dc.contributor.author | Αθανασίου, Ανδριανή | |
dc.date.accessioned | 2016-12-13T09:46:46Z | |
dc.date.available | 2016-12-13T09:46:46Z | |
dc.date.issued | 2016-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9286 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε κατόπιν επισκόπησης της βιβλιογραφίας και με γνώμονα τις εξελίξεις που συντελέστηκαν τις τελευταίες δεκαετίες στην ναυτιλία τακτικών γραμμών εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και στην λιμενική βιομηχανία. Όλες αυτές οι μεταβολές άλλαξαν άρδην το τοπίο και σχημάτισαν νέες τάσεις στο διεθνές εμπόριο όπως είναι η εισαγωγή των logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές, τα κέντρα μεταφόρτωσης.
Εν συνεχεία και ύστερα από την συλλογή δεδομένων αναλύθηκαν σε βάθος η ζήτηση και η προσφορά στην λιμενική αγορά εμπορευματοκιβωτίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την χρονική περίοδο 2004-20014.
Η συλλογή των δεδομένων ήταν καίρια για την μελέτη του βαθμού του ανταγωνισμού στα λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για τον σκοπό αυτό υπολογίστηκαν οι παρακάτω δείκτες συγκέντρωσης: α) Δείκτης των Μεριδίων Αγοράς, β) ο Λόγος συγκέντρωσης (Concentration Ratio), γ) ο Δείκτης Herfindal-Hirschiman και δ) η μέθοδος ανάλυσης Shift & Share.
Τέλος, το συμπέρασμα που εξάγεται είναι πως η αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσιάζεται συγκεντρωμένη και μάλιστα τα λιμάνια του Βορρά καταγράφουν την υψηλότερη συγκέντρωση. | el |
dc.format.extent | 108 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Δείκτες συγκέντρωσης στην λιμενική αγορά εμπορευματοκιβωτίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης συγκριτική ανάλυση Βορρά – Νότου | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This thesis is elaborated after an overview of bibliography and with focus on evolutions that are accomplished in liner shipping and port industry at last decades. All these changes alter rapidly the scenery and formulate new trends in international trade like: the development of logistics, combined transportations and transshipment centers.
In addition after the collection of data are analyzed in depth demand and supply of European Union port industry especially the containerized cargo for the time period 2004-2014.
The collection of data was crucial for the study of the competition level in European Union’s ports. For this aim are calculated the below concentration indexes: a) Index of Market Shares, b) Concentration Ratio, c) Herfindal-Hirschiman index and d) Shift & Share analysis.
Finally, the conclusion that we extracted is that the market of European Union is presented with concentration and moreover north ports recorded the highest concentration | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Λιμάνια Ευρωπαϊκής Ένωσης | el |
dc.subject.keyword | Ζήτηση | el |
dc.subject.keyword | Προσφορά | el |
dc.subject.keyword | Δείκτες συγκέντρωσης | el |
dc.subject.keyword | European Union ports | el |
dc.subject.keyword | Demand | el |
dc.subject.keyword | Supply | el |
dc.subject.keyword | Concentration indexes | el |
dc.subject.keyword | Εμπορευματοκιβώτια | el |