Εμφάνιση απλής εγγραφής

Το σύστημα υγείας και ο ρόλος των Κοινωνικών Ιατρείων κατά την διάρκεια της ελληνικής οικονομικής κρίσης. Μέτρηση ικανοποίησης ασθενών στο Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού και στο Ιατρείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Περιστερίου

dc.contributor.advisorΠαπαηλίας, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΧρα, Ιωάννα
dc.date.accessioned2016-12-07T14:20:00Z
dc.date.available2016-12-07T14:20:00Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9262
dc.description.abstractΑντικείμενο της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι να εξετάσει τα προβλήματα του συστήματος υγείας στην Ελλάδα και να μελετήσει την οργάνωση και τη λειτουργία των Κοινωνικών Ιατρείων ως καινοτόμων φορέων παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας υγείας και ως νέων, πρωτότυπων κοινωνικοοικονομικών δομών, στο πλαίσιο της μεγάλης κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα. Επίσης, να μετρήσει το βαθμό ικανοποίησης των ασθενών σε δύο Κοινωνικά Ιατρεία, το Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού και το Ιατρείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Περιστερίου. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια συνοπτική περιγραφή των συστημάτων υγείας που υπάρχουν στα κράτη – μέλη και των κατευθύνσεων της πολιτικής για την υγεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της οποίας η Ελλάδα είναι μέλος. Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζονται η εξέλιξη και τα βασικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος υγείας στην Ελλάδα, με έμφαση στην περίοδο μετά την ίδρυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και μέχρι την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης. Το τρίτο κεφάλαιο προσεγγίζει τα αίτια και τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης στην κοινωνία και καταγράφει τις επιπτώσεις της στο σύστημα υγείας που διαμόρφωσαν τις συνθήκες δημιουργίας των Κοινωνικών Ιατρείων. Το τέταρτο κεφάλαιο διερευνά τον ιδιαίτερο κοινωνικοοικονομικό χαρακτήρα των νέων αυτών δομών πρωτοβάθμιας παροχής υπηρεσιών υγείας εξετάζοντας τους σκοπούς, τις δραστηριότητες, την οργάνωση και τη λειτουργία τους. Επίσης, γίνεται μια προσπάθεια κριτικής θεώρησης, με τη διατύπωση ορισμένων προβληματισμών και παρατηρήσεων για το φαινόμενο αυτό. Το πέμπτο κεφάλαιο περιλαμβάνει το σκοπό, την ανάλυση των δεδομένων και τα αποτελέσματα της έρευνας για την ικανοποίηση των ασθενών στα ανωτέρω δύο Κοινωνικά Ιατρεία. Η εργασία ολοκληρώνεται με το έκτο κεφάλαιο όπου καταγράφονται τα κυριότερα συμπεράσματα.el
dc.format.extent135el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΤο σύστημα υγείας και ο ρόλος των Κοινωνικών Ιατρείων κατά την διάρκεια της ελληνικής οικονομικής κρίσης. Μέτρηση ικανοποίησης ασθενών στο Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού και στο Ιατρείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Περιστερίουel
dc.title.alternativeThe health system and the role of the Social Clinics during the Greek financial crisis. Measurement of patient satisfaction at the Metropolitan Social Clinic at Helliniko and the Clinic of Social Solidarity at Peristeriel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe main objective of this thesis is to examine, besides the health system problems caused by the financial crisis, the organization and operation of the social clinics as innovative providers of free primary health services to those in need and as new, prototype socio-economic structures which emerged during the Greek crisis. Also, to measure the satisfaction of patients in two clinics, The “Metropolitan Social Clinic at Hellinico” and the “Clinic of Social Solidarity at Peristeri”. The first chapter contains a brief presentation of the different health systems and the basic health policy guidelines of the European Union. The second chapter is referred to the evolution and the basic operating characteristics of the health system in Greece. The third chapter approaches the causes of the financial crisis and its consequences on society and also on the health system. The fourth chapter explores the socio-economic characteristics of the social clinics focusing on their purposes, operation activities and organization. An attempt of a critical approach to this phenomenon is included. The fifth chapter includes purpose, data analysis and research results for patient satisfaction of those two Social Clinics. Finally, in chapter six, the main conclusions are drawn.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΣύστημα υγείαςel
dc.subject.keywordΟικονομική κρίσηel
dc.subject.keywordΚοινωνικά Ιατρείαel
dc.subject.keywordΙκανοποίηση ασθενώνel
dc.subject.keywordHealth systemel
dc.subject.keywordFinancial crisisel
dc.subject.keywordSocial Clinicsel
dc.subject.keywordPatient satisfactionel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»