H διαφήμιση στον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας : η περίπτωση των εταιρειών Cosmote και Vodafone
Advertising in the mobile telephony : the case of Cosmote and Vodafone
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Κινητά τηλέφωνα ; Κινητή τηλεφωνία -- Ελλάδα ; Διαφήμιση ; Αφοσίωση πελατών ; Τηλεπικοινωνίες ; Cellular telephony ; Advertisement ; Customer loyalty ; TelecommunicationsΠερίληψη
Σε μια εποχή, όπου υπάρχει ραγδαία εξέλιξη στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και
ειδικότερα της κινητής τηλεφωνίας, οι χρήστες απαιτούν ποιότητα υπηρεσιών και
εξυπηρέτησης. Ο έντονος ανταγωνισμός με την είσοδο νέων εταιρειών κινητής τηλεφωνίας αλλά
και η μετάβαση από υπηρεσίες απλής φωνητικής επικοινωνίας σε υπηρεσίες ανταλλαγής
δεδομένων οδήγησαν τους παρόχους να στρέψουν το ενδιαφέρον τους στην αναβάθμιση και τη
βελτίωση των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών και σε νέες πρακτικές προσέλκυσης
καταναλωτών και διατήρησης της υφιστάμενης πελατείας. Επιπλέον, η οικονομική κρίση
δημιουργεί όλο και περισσότερα προβλήματα βιωσιμότητας στις περισσότερες εταιρείες κινητής
τηλεφωνίας, οι οποίες επιζητούν να διατηρούν με τη διαφήμιση τους χρήστες τους και να βρουν
τρόπους να πάρουν χρήστες από άλλους παρόχους.
Η παρούσα εργασία εξετάζει τις επιπτώσεις τις διαφήμισης στους χρήστες της Cosmote
και της Vodafone. Η έρευνα και ανάπτυξη του θέματος βασίστηκε σε πρωτογενή έρευνα
(ανάλυση ερωτηματολογίων) και σε δευτερογενή ανάλυση (βιβλιογραφική ανασκόπηση). Η
έρευνα είναι ποσοτική και έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα, αφού
στηρίζεται στις αρχές του θετικισμού. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη χρήση
περιγραφικής στατιστικής.
Η ανάλυση οδήγησε στο συμπέρασμα ότι οι διαφημίσεις ασκούν θετική επίδραση στους
χρήστες της Cosmote και της Vodafone και η ικανοποίηση του πελάτη είχε μία ήπια ή μέτρια
επίδραση στην αφοσίωση των ερωτωμένων. Επίσης υπάρχει θετική επίδραση στην αφοσίωση
των πελατών από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.