dc.contributor.advisor | Πελαγίδης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Ζαΐμης, Ευάγγελος | |
dc.date.accessioned | 2016-06-07T06:47:14Z | |
dc.date.available | 2016-06-07T06:47:14Z | |
dc.date.issued | 2015-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8795 | |
dc.description.abstract | Οι αγοραπωλησίες πλοίων είναι ένας πολύ σημαντικός τομέας της ναυτιλιακής
αγοράς για την ανάπτυξη της ναυτιλίας αλλά και για το παγκόσμιο εμπόριο. Είναι
ιδιαίτερα κρίσιμο να γνωρίζουμε τη κατάλληλη χρονική στιγμή (timing) για μια
ενδεχόμενη (επένδυση) αγοραπωλησία μεταχειρισμένου ή νεότευκτου πλοίου
αναλόγως με την εξέλιξη και τα στάδια του ναυτιλιακού κύκλου αλλά και ως προς την
επιλογή secondhand or newbuilding vessel.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να περιγράψουμε τους προσδιοριστικούς
εκείνους παράγοντες που καθορίζουν τα οικονομικά κριτήρια για την ενδεχόμενη
αγοραπωλησία μεταχειρισμένου ή νεότευκτου πλοίου. Δηλαδή να εξετάσουμε την
καλύτερη χρονικά επιλογή για απόκτηση νέου πλοίου αλλά και την προτιμότερη
επενδυτικά επιλογή , για μεταχειρισμένο ή νεότευκτο πλοίο.
Αρχικά στο πρώτο κεφάλαιο αφού αναλυθεί σύντομα ο κλάδος της ναυτιλίας και
κάποια βασικά του χαρακτηριστικά θα γίνει μια πρώτη εισαγωγή στις 4 βασικές αγορές
την ναυλαγορά , την αγορά των νεότευκτων , των μεταχειρισμένων πλοίων και την
αγορά διάλυσεως πλοίων έτσι ώστε να κατανοήσουμε την σύγχρονη κατάσταση των
κατηγοριών αυτών.
Στην συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιάσουμε την επισκόπηση της
ακαδημαικής βιβλιογραφίας ,ούτως ώστε να εξετάσουμε τα ευρήματα και τα
συμπεράσματα από παλαιότερες έρευνες έγκριτων οικονομολόγων που έχουν
καταπιαστεί στο παρελθόν με το θέμα αυτό.
Στο τρίτο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζεται η αντίδραση των ναυτιλιακών
αγορών για επενδύσεις σε πλοία με βάση τα στάδια και τις φάσεις του ναυτιλιακού
κύκλου.Ακόμα αναφερόμαστε στις ναυτιλιακές επενδύσεις το διάστημα 2009-2014.
Στο τέταρτο κεφάλαιο εξετάζουμε την σχέση μεταξύ όλων εκείνων των
μεταβλητών στο χρόνο που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα την επενδυτική απόφαση για
αγοραπωλησία νεότευκτων ή μεταχειρισμένων πλοίων καθώς και για διάλυση αυτών.
Τέλος στο πέμπτο κεφάλαιο αναφέρουμε τα συμπεράσματα μας, τα οποία μπορούν
να αποτελέσουν σημαντική βοήθεια για τους επενδυτές, τους κερδοσκόπους και τα
ναυπηγεία όσον αφορά την λήψη επενδυτικών αποφάσεων που αφορούν την κατασκευή
νέων και την αγοραπωλησία μεταχειρισμένων πλοίων. | el |
dc.format.extent | 117 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Πλοία -- Οικονομικές απόψεις | el |
dc.subject | Ναυτιλιακή οικονομική | el |
dc.title | Ανάλυση προσδιοριστικών παραγόντων αγοραπωλησίας πλοίων και επιλογής μεταξύ τους στην αγορά των νέων κατασκευών και την αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Ships sale & purchase is a very important sector of the shipping market for both the
development of shipping and the worldwide trade. It is especially beneficial to know the
right timing for a possible (investment) transaction of a secondhand or a newbuilding
vessel, depending on the progression and the stages of the shipping cycle, but also in the
decision between a secondhand or a newbuilding vessel.
The aim of this paper is to describe the determinants that define the financial
criteria for a possible transaction of a secondhand or a newbuildng vessel. In other
words, we need to consider the best period for acquiring a vessel, but also the most
preferred investment of a secondhand or a new building vessel.
Primarily, in the first chapter, the shipping industry and some of its basic features
will be analyzed. Afterwards there will be an introduction to the four main markets : the
freight market, the new building vessel market, the secondhand vessel market and the
ship demolition market, in order to understand the current situation of these categories.
Then, in the second chapter, an academic bibliography review will be presented, in
order to examine the findings and conclusions of previous studies of eminent
economists that have dealt with this issue in the past.
The third chapter of this paper presents the reactions of the shipping market for
investments, based on the stages and phases of the shipping cycle. There will also be a
reference to the shipping investments during the years 2009 - 2014.
In the fourth chapter we examine the relationship between all variable trough time
that affect directly or indirectly the investment decision for the sale and purchase of a
newbuilding or a secondhand vessel, as well as dissolving/ breaking them.
Finally, in the fifth chapter we mention our conclusions, which can constitute a
considerable help to investors, financial speculators and shipyards, concerning
investment decisions on the construction of newbuilding vessels and the sale and
purchase of secondhand vessels. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Ναυλαγορά | el |