Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠελαγίδης, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΖαΐμης, Ευάγγελος
dc.date.accessioned2016-06-07T06:47:14Z
dc.date.available2016-06-07T06:47:14Z
dc.date.issued2015-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8795
dc.description.abstractΟι αγοραπωλησίες πλοίων είναι ένας πολύ σημαντικός τομέας της ναυτιλιακής αγοράς για την ανάπτυξη της ναυτιλίας αλλά και για το παγκόσμιο εμπόριο. Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο να γνωρίζουμε τη κατάλληλη χρονική στιγμή (timing) για μια ενδεχόμενη (επένδυση) αγοραπωλησία μεταχειρισμένου ή νεότευκτου πλοίου αναλόγως με την εξέλιξη και τα στάδια του ναυτιλιακού κύκλου αλλά και ως προς την επιλογή secondhand or newbuilding vessel. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να περιγράψουμε τους προσδιοριστικούς εκείνους παράγοντες που καθορίζουν τα οικονομικά κριτήρια για την ενδεχόμενη αγοραπωλησία μεταχειρισμένου ή νεότευκτου πλοίου. Δηλαδή να εξετάσουμε την καλύτερη χρονικά επιλογή για απόκτηση νέου πλοίου αλλά και την προτιμότερη επενδυτικά επιλογή , για μεταχειρισμένο ή νεότευκτο πλοίο. Αρχικά στο πρώτο κεφάλαιο αφού αναλυθεί σύντομα ο κλάδος της ναυτιλίας και κάποια βασικά του χαρακτηριστικά θα γίνει μια πρώτη εισαγωγή στις 4 βασικές αγορές την ναυλαγορά , την αγορά των νεότευκτων , των μεταχειρισμένων πλοίων και την αγορά διάλυσεως πλοίων έτσι ώστε να κατανοήσουμε την σύγχρονη κατάσταση των κατηγοριών αυτών. Στην συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιάσουμε την επισκόπηση της ακαδημαικής βιβλιογραφίας ,ούτως ώστε να εξετάσουμε τα ευρήματα και τα συμπεράσματα από παλαιότερες έρευνες έγκριτων οικονομολόγων που έχουν καταπιαστεί στο παρελθόν με το θέμα αυτό. Στο τρίτο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζεται η αντίδραση των ναυτιλιακών αγορών για επενδύσεις σε πλοία με βάση τα στάδια και τις φάσεις του ναυτιλιακού κύκλου.Ακόμα αναφερόμαστε στις ναυτιλιακές επενδύσεις το διάστημα 2009-2014. Στο τέταρτο κεφάλαιο εξετάζουμε την σχέση μεταξύ όλων εκείνων των μεταβλητών στο χρόνο που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα την επενδυτική απόφαση για αγοραπωλησία νεότευκτων ή μεταχειρισμένων πλοίων καθώς και για διάλυση αυτών. Τέλος στο πέμπτο κεφάλαιο αναφέρουμε τα συμπεράσματα μας, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν σημαντική βοήθεια για τους επενδυτές, τους κερδοσκόπους και τα ναυπηγεία όσον αφορά την λήψη επενδυτικών αποφάσεων που αφορούν την κατασκευή νέων και την αγοραπωλησία μεταχειρισμένων πλοίων.el
dc.format.extent117el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠλοία -- Οικονομικές απόψειςel
dc.subjectΝαυτιλιακή οικονομικήel
dc.titleΑνάλυση προσδιοριστικών παραγόντων αγοραπωλησίας πλοίων και επιλογής μεταξύ τους στην αγορά των νέων κατασκευών και την αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENShips sale & purchase is a very important sector of the shipping market for both the development of shipping and the worldwide trade. It is especially beneficial to know the right timing for a possible (investment) transaction of a secondhand or a newbuilding vessel, depending on the progression and the stages of the shipping cycle, but also in the decision between a secondhand or a newbuilding vessel. The aim of this paper is to describe the determinants that define the financial criteria for a possible transaction of a secondhand or a newbuildng vessel. In other words, we need to consider the best period for acquiring a vessel, but also the most preferred investment of a secondhand or a new building vessel. Primarily, in the first chapter, the shipping industry and some of its basic features will be analyzed. Afterwards there will be an introduction to the four main markets : the freight market, the new building vessel market, the secondhand vessel market and the ship demolition market, in order to understand the current situation of these categories. Then, in the second chapter, an academic bibliography review will be presented, in order to examine the findings and conclusions of previous studies of eminent economists that have dealt with this issue in the past. The third chapter of this paper presents the reactions of the shipping market for investments, based on the stages and phases of the shipping cycle. There will also be a reference to the shipping investments during the years 2009 - 2014. In the fourth chapter we examine the relationship between all variable trough time that affect directly or indirectly the investment decision for the sale and purchase of a newbuilding or a secondhand vessel, as well as dissolving/ breaking them. Finally, in the fifth chapter we mention our conclusions, which can constitute a considerable help to investors, financial speculators and shipyards, concerning investment decisions on the construction of newbuilding vessels and the sale and purchase of secondhand vessels.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΝαυλαγοράel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»