dc.contributor.advisor | Παπαδημητρίου, Ευστράτιος | |
dc.contributor.author | Βεντούρη, Ζαμπέτα | |
dc.date.accessioned | 2016-04-01T10:39:27Z | |
dc.date.available | 2016-04-01T10:39:27Z | |
dc.date.issued | 2015-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8671 | |
dc.description.abstract | Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη των
επιπτώσεων από ενδεχόμενες διαταραχές στην διέλευση από τα θαλάσσια choke points.
Αρχικά, δίνεται ένας γενικός ορισμός των choke points με ανάλυση των βασικών
εννοιών τους και μετά αναλύονται λεπτομερώς τα θαλάσσια choke points, όπως αυτά
επιλέχτηκαν με βάση την τεράστια σημασία τους στη μεταφορά αργού πετρελαίου, και
φυσικού αερίου και συγκεκριμένα τα στενά του Hormuz, του Malacca, η διώρυγα του
Suez, το στενό του Bab El Mandeb, τα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων
(γνωστά στην ξένη βιβλιογραφία ως Turkish Straits), και τέλος το Κανάλι του Panama.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται μία εισαγωγή στην ναυτιλιακή αγορά και
παρουσιάζονται οι κύριοι θαλάσσιοι δρόμοι που ακολουθούν τα πλοία για την
μεταφορά πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων καθώς και υγροποιημένου φυσικού
και πετρελαϊκού αερίου. Στο επόμενο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στις αιτίες
διατάραξης της ασφαλής διέλεσης από τα choke points που δεν είναι άλλες από τους
γεωμορφολογικούς και φυσικούς κινδύνους, τους κινδύνους πειρατείας και την
πολιτική αστάθεια αυτών των περιοχών, με φόβο πρόκλησης πολεμικών συγκρούσεων.
Στο τέταρτο κεφάλαιο, αναλύονται οι επιπτώσεις από τις διαταραχές στα choke
points που έχουν επιλεχθεί για την μελέτη αυτή, σε γενικό και ειδικό επίπεδο, καθώς
επίσης βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Τέλος, γίνονται μελέτες περιπτώσεων των
επιπτώσεων από διαταραχές στα στενά του Hormuz και του Malacca.
Στο τελευταίο κεφάλαιο, δίνονται εναλλακτικοί τρόποι μεταφοράς που δεν είναι
άλλοι από τους αγωγούς μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου, καθώς και κάποιες
εναλλακτικές διαδρομές που αυξάνουν το χρόνο και το κόστος μεταφοράς. Έτσι,
πραγματοποιούνται δύο πραγματικές μελέτες περιπτώσεων παράκαμψης της διώρυγας
του Σουέζ και του καναλιού του Παναμά, υπολογίζοντας το κέρδος που έχει μια
πλοιοκτήτρια εταιρεία από την διέλευση από τα δύο αυτά στενά σε αντίθεση με το
κέρδος που προκύπτει από την παράκαμψη τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής
Ελπίδας.
Συμπερασματικά, η τεράστια σημασία των θαλάσσιων choke points έγκειται στο
γεγονός ότι το 63% από τα 90,1 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου που παρήχθησαν το
2013 ανά ημέρα, δηλαδή τα 56,5 εκατομμύρια βαρέλια / ημέρα μεταφέρθηκαν δια
θαλάσσης και το 53,2% της παγκόσμιας θαλάσσιας μεταφοράς διήλθε από τα
αναφερθέντα σε αυτή την εργασία chokepoints. Ακόμα, το ίδιο έτος τα πετρελαιοφόρα
πλοία αντιπροσώπευαν το 30% της παγκόσμιας ναυτιλίας με βάση το νεκρό βάρος
χωρητικότητας, σύμφωνα με τα στοιχεία από τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για
το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD). | el |
dc.format.extent | 135 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Θαλάσσιες μεταφορές | el |
dc.title | Οι επιπτώσεις των διαταραχών στα θαλάσσια choke points | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this thesis is to study the implications of possible disruptions to
the maritime choke points. Initially, is given a general definition of choke points with an
analysis of key concepts and then are analyzed in detail the maritime choke points, as
chosen by the enormous importance in the transportation of crude oil and natural gas. In
particular the Strait of Hormuz, the Malacca Strait, the Suez Canal, the Strait of Bab El
Mandeb, the Straits of Bosporus and Dardanelles (known in foreign literature as Turkish
Straits), and finally the Panama Canal are analyzed.
The second chapter is an introduction to the maritime market and presents the
main sea routes that follow the vesselswhich transport oil and petroleum products and
liquefied natural and petroleum gas. In the next chapter, a reference is made to the
causes of a disruption of safe transit through the choke points, which are none other
than their geomorphological and natural hazards, piracy and political instability in these
areas which can cause also military conflicts.
In the fourth chapter, the implications of the disruptions tomaritime choke points
are analyzed which are selected for this study, at a general and specific level, as well as
in short and long term. Finally, case studies are made of the effects of disruption to the
Hormuz Strait and Malacca Strait.
In the last chapter, alternative modes are given which are none other than the oil
and gas pipelines, as well as some alternative routes that increase, however, the time
and cost of transportation. Therefore, two real case studiesare described one with a
vessel bypassig the Suez Canal and the second one the Panama Canal, then we calculate
the profit of a shipping company's vessel from crossing these two straits opposed to the
gain arised from the detour of the vessel via the Cape of Good Hope.
In conclusion, the significant importance of maritime choke points lies in the
fact that about 63% of the 90.1 million barrels of the oil produced per day in 2013 (ie
56.5 million barrels per day)moved on maritime routes and 53.2% of seaborne trade
passed by the mentioned chokepoints. Moreover, the same yearoil tankers accounted for
30% of the world's shipping by deadweight tonnage in 2013, according to data from the
United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD). | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Chokepoints | el |
dc.subject.keyword | Πετρέλαιο | el |
dc.subject.keyword | Αγωγοί πετρελαίου και φυσικού αερίου | el |
dc.subject.keyword | Oil | el |
dc.subject.keyword | Oil pipeline and natural gas | el |