Show simple item record

dc.contributor.advisorΘεοδωρόπουλος, Σωτήριος
dc.contributor.authorΦαμέλου, Κλεοπάτρα
dc.date.accessioned2016-02-17T12:08:41Z
dc.date.available2016-02-17T12:08:41Z
dc.date.issued2013-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8466
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό την ανάλυση του φορολογικού καθεστώτος του κλάδου της ναυτιλίας στην Ελλάδα, καθώς και του φορολογικού ανταγωνισμού που δέχεται η ελληνική σημαία από άλλες ευρωπαϊκές σημαίες και σημαίες ευκαιρίας. Αναπτύσσονται τα Κοινοτικά πλαίσια ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας βάσει των οποίων λειτουργεί και η Ελλάδα, και αναλύεται το ευνοϊκό της φορολογικό σύστημα χωρητικότητας που αποσκοπεί στην προσέλκυση ναυτιλιακών εταιρειών και στη μεγιστοποίηση της συμβολής του κλάδου στην εγχώρια οικονομία. Επιπλέον, παρουσιάζονται τα φορολογικά συστήματα των σημαιών που είναι νηολογημένα τα περισσότερα πλοία του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου: αυτά της Μάλτας και Κύπρου, καθώς και αυτά της Λιβερίας, Marshall Islands, Παναμά και Μπαχαμών. Οι χώρες με σημαίες ευκαιρίας επιδιώκουν να αυξήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα με πολύ χαμηλή φορολογία και ελαστικότητα στα πρότυπα ασφαλείας και στην επάνδρωση του στόλου, ενώ στον αντίποδα οι Ευρωπαϊκές χώρες έχουν υψηλότερη φορολογία δίνοντας μεγάλη σημασία στην ποιότητα, την ασφάλεια του στόλου και την ανάπτυξη ναυτιλιακού πλέγματος.el
dc.format.extent106el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΝαυτιλία -- Ελλάδαel
dc.subjectΝαυτιλία -- Ευρωπαϊκή Ένωση, Χώρες τηςel
dc.subjectΣημαία πλοίουel
dc.titleΦορολογικό καθεστώς της ναυτιλίας στην Ελλάδα και ανταγωνισμός με άλλες ευρωπαϊκές σημαίες ευκαιρίαςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe purpose of this thesis is to analyze the taxation of the maritime industry in Greece and the tax competition between the Greek flag and other European flags and flags of convenience. The European Commission’s guidelines towards strengthening the competitiveness of European shipping are presented, followed by the favourable tonnage tax system that Greece applies to the maritime sector in order to attract shipping companies and maximize the sector’s contribution to the domestic economy. Moreover, the tax systems of the state flags mostly used by the Greek-owned merchant fleet are analyzed: Malta and Cyprus, as well as Liberia, Marshall Islands, Panama and the Bahamas. Countries with flags of convenience seek to increase their competitive tax advantage by allowing lower standards of safety and manning of the fleet. On the contrary, European countries impose higher taxation and pay greater attention to quality, safety and the development of the maritime cluster.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΦορολογικός ανταγωνισμόςel
dc.subject.keywordΦορολογία χωρητικότηταςel
dc.subject.keywordΣημαίες ευκαιρίαςel
dc.subject.keywordTax competitionel
dc.subject.keywordTonnage taxel
dc.subject.keywordShipping -- Greeceel
dc.subject.keywordShipping -- European Union countriesel
dc.subject.keywordFlags of convenienceel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»