dc.contributor.advisor | Θεοδωρόπουλος, Σωτήριος | |
dc.contributor.author | Φαμέλου, Κλεοπάτρα | |
dc.date.accessioned | 2016-02-17T12:08:41Z | |
dc.date.available | 2016-02-17T12:08:41Z | |
dc.date.issued | 2013-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8466 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό την ανάλυση του φορολογικού καθεστώτος του κλάδου της ναυτιλίας στην Ελλάδα, καθώς και του φορολογικού ανταγωνισμού που δέχεται η ελληνική σημαία από άλλες ευρωπαϊκές σημαίες και σημαίες ευκαιρίας.
Αναπτύσσονται τα Κοινοτικά πλαίσια ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας βάσει των οποίων λειτουργεί και η Ελλάδα, και αναλύεται το ευνοϊκό της φορολογικό σύστημα χωρητικότητας που αποσκοπεί στην προσέλκυση ναυτιλιακών εταιρειών και στη μεγιστοποίηση της συμβολής του κλάδου στην εγχώρια οικονομία. Επιπλέον, παρουσιάζονται τα φορολογικά συστήματα των σημαιών που είναι νηολογημένα τα περισσότερα πλοία του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου: αυτά της Μάλτας και Κύπρου, καθώς και αυτά της Λιβερίας, Marshall Islands, Παναμά και Μπαχαμών.
Οι χώρες με σημαίες ευκαιρίας επιδιώκουν να αυξήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα με πολύ χαμηλή φορολογία και ελαστικότητα στα πρότυπα ασφαλείας και στην επάνδρωση του στόλου, ενώ στον αντίποδα οι Ευρωπαϊκές χώρες έχουν υψηλότερη φορολογία δίνοντας μεγάλη σημασία στην ποιότητα, την ασφάλεια του στόλου και την ανάπτυξη ναυτιλιακού πλέγματος. | el |
dc.format.extent | 106 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ναυτιλία -- Ελλάδα | el |
dc.subject | Ναυτιλία -- Ευρωπαϊκή Ένωση, Χώρες της | el |
dc.subject | Σημαία πλοίου | el |
dc.title | Φορολογικό καθεστώς της ναυτιλίας στην Ελλάδα και ανταγωνισμός με άλλες ευρωπαϊκές σημαίες ευκαιρίας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this thesis is to analyze the taxation of the maritime industry in Greece and the tax competition between the Greek flag and other European flags and flags of convenience.
The European Commission’s guidelines towards strengthening the competitiveness of European shipping are presented, followed by the favourable tonnage tax system that Greece applies to the maritime sector in order to attract shipping companies and maximize the sector’s contribution to the domestic economy. Moreover, the tax systems of the state flags mostly used by the Greek-owned merchant fleet are analyzed: Malta and Cyprus, as well as Liberia, Marshall Islands, Panama and the Bahamas.
Countries with flags of convenience seek to increase their competitive tax advantage by allowing lower standards of safety and manning of the fleet. On the contrary, European countries impose higher taxation and pay greater attention to quality, safety and the development of the maritime cluster. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Φορολογικός ανταγωνισμός | el |
dc.subject.keyword | Φορολογία χωρητικότητας | el |
dc.subject.keyword | Σημαίες ευκαιρίας | el |
dc.subject.keyword | Tax competition | el |
dc.subject.keyword | Tonnage tax | el |
dc.subject.keyword | Shipping -- Greece | el |
dc.subject.keyword | Shipping -- European Union countries | el |
dc.subject.keyword | Flags of convenience | el |