Show simple item record

dc.contributor.authorΦούντη, Μαγδαληνή Ε.
dc.date.accessioned2016-02-17T10:43:11Z
dc.date.available2016-02-17T10:43:11Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8462
dc.description.abstractΕίναι γεγονός ότι ο κλάδος των θαλάσσιων μεταφορών καθώς και τα σημεία αποθήκευσης και διακίνησης προϊόντων, αποτελεί σημαντικό σημείο αναφοράς της εγχώριας αλλά και της παγκόσμιας οικονομίας. Συγκεκριμένα, ένα σύγχρονο λιμάνι αποτελεί έναν κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας και για να μπορεί να θεωρηθεί ανταγωνιστικό, απαιτούνται επενδύσεις σε υποδομές και ανωδομές. Έτσι, το λιμάνι ή ο τερματικός σταθμός πιο συγκεκριμένα, μπορεί να διαφοροποιηθεί από τα γειτονικά του και να αποκτήσει ένα διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, μέσω της παροχής υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. Στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας αναλύονται η έννοια του Στρατηγικού Μάνατζμεντ, οι Θεωρίες Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος και οι Επιχειρηματικές Στρατηγικές. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στην εξέλιξη του παγκόσμιου εμπορίου και πώς αυτή επηρέασε την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων και ειδικότερα την εξέλιξη του λιμενικού προϊόντος. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση του λιμενικού προϊόντος, καθώς και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τη ζήτηση και την προσφορά αυτού. Στο συγκεκριμένο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι τάσεις στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων και η δραστηριότητα των διαχειριστών των τερματικών σταθμών. Πιο ειδικά, οι διαχειριστές τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, όπως αναπτύσσεται στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο της διπλωματικής εργασίας, με τη δραστηριοποίησή τους σε ένα λιμάνι και πιο συγκεκριμένα στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του λιμένος Πειραιώς, αυξάνουν τη ζήτηση για το λιμενικό προϊόν του. Μέσω της μελέτης περίπτωσης για τον προσδιορισμό της στρατηγικής που ακολουθεί η Cosco Pacific Ltd., ως διαχειριστής (operator) της Προβλήτας ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, διαφαίνεται ότι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε ραγδαία τα τελευταία χρόνια και το λιμάνι στο σύνολό του έχει καταστεί αρκετά ανταγωνιστικό μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου.el
dc.format.extent104el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑνταγωνιστικό πλεονέκτημαel
dc.titleΣτρατηγικές απόκτησης και διατήρησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος : η περίπτωση των διαχειριστών τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίωνel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterMBA TQM International - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα με διεθνή προσανατολισμό (MBA TQM Int)el
dc.subject.keywordΔιαχείριση σταθμού εμπορευματοκιβωτίωνel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»