dc.contributor.advisor | Παπαδημητρίου, Ευστράτιος | |
dc.contributor.author | Αντωνιάδη, Ιουλία - Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2015-09-06T09:25:41Z | |
dc.date.available | 2015-09-06T09:25:41Z | |
dc.date.issued | 2011-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7287 | |
dc.description.abstract | Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιδιώξει, την απορρύθμιση στον τομέα των οδικών μεταφορών, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας και τη μείωση των ναύλων σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρονται. Η εφαρμογή της διαδικασίας απελευθέρωσης στον τομέα οδικών εμπορευματικών μεταφορών στοχεύει στην προστασία του δημοσίου συμφέροντος, τη βελτίωση των μεταφορικών υπηρεσιών καθώς και στην επίτευξη μεγαλύτερης συμμόρφωσης στους κανόνες του θεμιτού ανταγωνισμού. Εκτενής έρευνα έχει πραγματοποιηθεί για τη διερεύνηση των επιπτώσεων της απορρύθμισης των οδικών μεταφορών, σχετικά με το επίπεδο των χρεώσεων, την ασφάλεια και το περιβάλλον, μεταξύ άλλων. Αυτή η εργασία προσθέτει επιπλέον πληροφοριακό υλικό, αναλύοντας τις επιπτώσεις που έχει η απελευθέρωση του τομέα οδικών εμπορευματικών μεταφορών, στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων. Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν δύο σημαντικά συμπεράσματα για τη διαμόρφωση της πολιτικής των μεταφορών. Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι, οι κανονιστικές μεταρρυθμίσεις και η παροχή κινήτρων σε εταιρείες οδικών εμπορευματικών μεταφορών έχουν αρνητικές συνέπειες για τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων. Επιπλέον, περιβαλλοντικά οφέλη μπορούν να επιτευχθούν εάν οι πολιτικές για την ενίσχυση της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων εστιάσουν στη μείωση του εξωτερικού κόστους που προκαλείται από τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της κίνησης των φορτηγών. | el |
dc.format.extent | 98 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Shipping -- Shortsea | el |
dc.subject | Μεταφορές | el |
dc.subject | Transportation | el |
dc.subject | Θαλάσσιες μεταφορές | el |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.subject | Εμπορευματοκιβώτια | el |
dc.subject | Freight and freightage | el |
dc.title | Εκτίμηση των επιπτώσεων της απελευθέρωσης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών στην παροχή υπηρεσιών της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων στην Ελλάδα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.identifier.call | 387.5 ΑΝΤ | el |
dc.description.abstractEN | The European Union has strived for deregulation in the road transport sector on the grounds of improved quality and reduced freight rales on the services offered. Implementing a deregulation process in the road freight transport aims at protecting the public interest, improving transport services as well as achieving higher compliance with the rules of fair competition. Extensive research has been undertaken to investigate the impact of road transport sector deregulation on freight fates, security and environment among others. This paper adds to the literature by analyzing the impact of the road transport deregulation on the Short Sea Shipping sector. The findings have two important implications for the formation of transport policy, that is regulatory reforms and the provision of stimuli to road freight transport companies have negative effects on short sea shipping; additionally environmental benefits can be gained if the policies towards the enhancement of short sea shipping are complemented by focusing on reducing road freight transport externalities, including lowering truck movements based on load factors / empty runs and decreasing the number of trucks. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |