dc.contributor.advisor | Σαμιώτης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Χατζησπυρίδη, Αγγελική | |
dc.date.accessioned | 2015-06-25T09:21:28Z | |
dc.date.available | 2015-06-25T09:21:28Z | |
dc.date.issued | 2014-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6692 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία έχει στόχο να αναλύσει εκτενώς δύο κύρια ζητήματα του Ναυτικού Δικαίου τα οποία είναι η σταλία και η επισταλία (laytime and demurrage). Σταλία είναι το χρονικό διάστημα που διατίθεται για τη διενέργεια φόρτωσης ή εκφόρτωσης αμέσως μετά την άφιξη του πλοίου. Επισταλία είναι το συμφωνημένο ποσό που καταβάλλεται στον πλοιοκτήτη σε σχέση με την καθυστέρηση του σκάφους, μετά το τέλος της σταλίας, για την οποία ο πλοιοκτήτης δεν είναι υπεύθυνος. Τα δύο αυτά βασικά θέματα καθορίζονται από ένα συμβόλαιο το οποίο παρουσιάζει την ανταλλαγή των υποχρεώσεων και την κατανομή των κινδύνων μεταξύ πλοιοκτήτη και ναυλωτή κατά τη διάρκεια της ναύλωσης του πλοίου, το λεγόμενο ναυλοσύμφωνο. Τα δύο αυτά θέματα και οι ρήτρες τους ορίζονται με μεγάλη προσοχή στο ναυλοσύμφωνο διότι εμπεριέχουν πολλά σημεία όπου εύκολα μπορούν να κερδηθούν ή να χαθούν χρήματα. Οι εμπορικές εταιρείες δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στα ζητήματα αυτά και συνήθως υπάρχουν ειδικά τμήματα που ασχολούνται με το θέμα της επισταλίας. Απαιτούνται βασικές γνώσεις της νομοθεσίας και σωστή συνεργασία μεταξύ των τμημάτων της εταιρείας. Η προετοιμασία των claims για επισταλία απαιτεί συμβόλαια, έγγραφα του φορτίου και απόδειξη της επισταλίας. Σε περίπτωση που δεν είναι εύκολη η απόδειξη αυτή, το ζήτημα μπορεί να φτάσει στη Διαιτησία. | el |
dc.format.extent | 82 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Πλοία -- Φορτίο | el |
dc.subject | Cargo ships | el |
dc.subject | Ναύλωση και ναύλος | el |
dc.subject | Freight and freightage | el |
dc.subject | Demurrage | el |
dc.subject | Tankers laytime | el |
dc.title | Laytime and demurrage | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.identifier.call | 387.5 ΧΑΤ | el |
dc.description.abstractEN | The thesis below aims to explain in detail, two basic issues of maritime law, laytime and demurrage. Laytime is the period allowed to load or discharge the cargo, after the arrival of the ship. Demurrage is the agreed amount payable to the owner in respect of the delay to the vessel, beyond laytime, for which owner is not responsible. These two issues prescribed in a contract, which is an exchange of obligations and an allocation of risks during chartering, called charter party. These two issues and their terms are defined in the charter party carefully as there are many areas where money easily be lost or earned. The trading companies are paying attention to these elements and usually there are specific demurrage departments. Basic knowledge of maritime law and proper correspondence among the departments are essential. The preparation of a claim requires contracts, cargo documents and proof of demurrage rate. In case of disagreement the claim goes to Arbitration. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |