Μέτρηση ικανοποίησης των εργαζομένων σε νοσοκομειακά εργαστήρια και η ποιότητα των υπηρεσιών.
Measurement of the satisfaction of employees in hospital laboratories and the quality of the provided service.
Master Thesis
Συγγραφέας
Βαλασιάδη, Ευτυχία
Ημερομηνία
2015-02-03Επιβλέπων
Γιαννακόπουλος, ΔιονύσιοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Επαγγελματική ικανοποίηση ; Medical personnel -- Greece ; Εργασιακή ικανοποίηση ; Ανθρώπινο δυναμικό ; Hospital -- Greece -- Employees ; Ιατρικά εργαστήρια ; Δημόσια υγεία -- Ποιοτικός έλεγχοςΠερίληψη
Σκοπός της εργασίας είναι αρχικά να μετρηθεί η ικανοποίηση ενός συνόλου εργαζομένων και στην συνέχεια να αξιολογηθεί η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών σε νοσοκομειακά εργαστήρια. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε νοσοκομεία στην 1η Υγειονομική Περιφέρεια της Αττικής. Χρησιμοποιήθηκαν για την ανάλυση των δεδομένων τα στατιστικά προγράμματα SPSS και MUSA. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Η ανάλυση των δημογραφικών στοιχείων έγινε με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS και η στατιστική ανάλυση των δεδομένων για την μέτρηση της ικανοποίησης των εργαζομένων με την μέθοδο της Πολυκριτήριας Ανάλυσης Αποφάσεων (MUSA). Το στατιστικό πρόγραμμα MUSA μπορεί να αναλύσει σε βάθος την συμπεριφορά των πελατών και να βοηθήσει στην χάραξη ή τον επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής μιας επιχείρησης. Η μέθοδος της έρευνας ήταν ποσοτική και έγινε μέσω ερωτηματολογίων. Το δείγμα αποτέλεσαν 200 εργαζόμενοι από νοσοκομεία εντός της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας της Αττικής: Λαϊκό, Ευαγγελισμός, Ελπίς, Αγ. Σάββας, Αγία Σοφία, Παίδων Πεντέλης, Aγλαϊα Κυριακού, Αλεξάνδρα, Έλενα Βενιζέλου, Άγιοι Ανάργυροι, Ιπποκράτειο, Ανδρέας Συγγρός και από τα εξής εργαστήρια: Αιματολογικό, Αιμοδοσία, Ανοσολογικό, Βιοχημικό. Από τα 200 ερωτηματολόγια έγκυρα ήταν τα 173. ΕΥΡΗΜΑΤΑ: Τα αποτελέσματα από το στατιστικό πρόγραμμα SPSS έδειξαν ότι σε όλα τα εργαστήρια (ειδικευμένα και ρουτίνας ), καθώς και σε όλα τα νοσοκομεία μικρού (<100 κλίνες) και μεγάλου μεγέθους (>100 κλίνες) το μεγαλύτερο ποσοστό του προσωπικού (89%) αποτελείται από γυναίκες ηλικίας 36-55 και από αυτό το ποσοστό, το (46%) διαθέτει μόρφωση από ΑΕΙ/ΤΕΙ. Τα αποτελέσματα από την στατιστική ανάλυση των δεδομένων με την μέθοδο MUSA έδειξαν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εργαζομένων δεν είναι ικανοποιημένο από το εργασιακό τους περιβάλλον. Συνεπώς και οι παρεχόμενες υπηρεσίες δεν είναι οι βέλτιστες. Παρά την αρνητική διάθεση, μέσω των διαγραμμάτων βελτίωσης φαίνεται εφικτή η βελτίωση της συνεργασίας με την διοίκηση, η ύπαρξη σωστών οδηγιών εργασίας και η αλλαγή του συστήματος των διαγωνισμών. Από την ερώτηση της συνολικής ικανοποίησης το διάγραμμα βελτίωσης έδειξε ότι από όλους τους τομείς (σχέσεις, χρόνος, ποιότητα, χώρος) είναι εφικτή η ποιοτική βελτίωση του χρόνου κάθε εργαζόμενου. ΑΞΙΑ: Η αξία της παρούσας έρευνας συνίσταται στο γεγονός, ότι κάτι παρόμοιο δεν έχει διενεργηθεί στο παρελθόν στον εργαστηριακό τομέα και ίσως ανοίξει νέους ορίζοντες για βελτίωση, καινοτομία, και εκσυγχρονισμό στον συγκεκριμένο χώρο του Νοσοκομείου.