dc.contributor.advisor | Σαμιώτης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Καναβού, Σοφία - Κυριακή Θ. | |
dc.date.accessioned | 2013-06-07T13:23:37Z | |
dc.date.available | 2013-06-07T13:23:37Z | |
dc.date.issued | 2013-06-07T13:23:37Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5431 | |
dc.description.abstract | Το 90% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται μέσω θαλάσσης. Με σκοπό να διασφαλίσουμε λοιπόν ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία λειτουργεί καταλλήλως, είναι σημαντικό να είναι σωστά θεσμοθετημένη και να συμβαδίζει με τις εξελίξεις του παγκόσμιου εμπορίου. Είναι σ' αυτό το σημείο που τίθεται το ζήτημα της αξιοπλοΐας των πλοίων, της κατάστασης δηλαδή στην οποία βρίσκεται ένα πλοίο ώστε να μπορεί να κάνει ασφαλείς πλόες. Ο όρος αυτό περιλαμβάνει τη φυσική αξιοπλοΐα, την ανθρώπινη αξιοπλοΐα και την αξιοπλοΐα σε σχέση με τα έγγραφα, αναφορικά με την αξιοπλοΐα του πλοίου. Είναι σημαντική όμως και η καταλληλότητα του πλοίου σε σχέση με το φορτίο, προκειμένου να το μεταφέρει με ασφάλεια. Υπάρχει φυσικά ένα ολόκληρο θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα πρέπει να τηρείται ώστε να προάγεται η έννοια αυτή. Υπάρχουν τρεις βασικοί φορείς που προσδιορίζουν την καταλληλότητα των πλοίων μέσω διαφόρων ειδών επιθεωρήσεων. Πρώτα απ' όλα, το Κράτος - Σημαία, που είναι ουσιαστικά το κράτος κάτω απ' τους νόμους του οποίου είναι εγγεγραμμένο ένα πλοίο, ο Νηογνώμονας, ο οποίος είναι ένας Μη Κυβερνητικός Οργανισμός που θέτει κάποιες τεχνικές προδιαγραφές για την κατασκευή και τη λειτουργία των πλοίων, αλλά και το πιο βασικό απ' όλα, ο Κρατικός Έλεγχος Λιμένων, μέσω του οποίου τα ξένα πλοία επιθεωρούνται σε άλλα λιμάνια με σκοπό την εξακρίβωση της συμμόρφωσης τους με τις διεθνείς θαλάσσιες συμβάσεις από άποψη ασφάλειας, κατασκευής, διαχείρισης και εξοπλισμού λειτουργεί σαν ένα τελευταίο δίχτυ ασφαλείας μετά το Κράτος - Σημαία και το Νηογνώμονα. Βέβαια, παρά την ύπαρξη ενός ολόκληρου συστήματος που μεριμνά και προάγει την αξιοπλοΐα, φαίνεται πως η εφαρμογή της τελικά δεν είναι αυτονόητη. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Πλοία -- Κανονισμοί ασφαλείας | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσία | |
dc.subject | Νηολόγια | |
dc.subject | Σημαία πλοίου | |
dc.subject | Human factors -- Shipping | |
dc.title | Το εθνικό και διεθνές θεσμικό πλαίσιο της αξιοπλοΐας των πλοίων | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5431 | |
dc.identifier.call | 340 ΚΑΝ | |
dc.description.abstractEN | The 90% of global trade is carried by sea. In order to ensure that shipping industry works appropriately, it is important to be properly legislated and in compliance with the world trade's developments. At this point, it would be significant to underline the value of seaworthiness, meaning the fit condition of a vessel to traverse the seas. This term includes the physical seaworthiness, the human seaworthiness and the documents seaworthiness, in relation to the seaworthiness of the vessel. Equally important is the cargo - worthiness. Of course, there is a whole institutional framework which should be respected, in order for the seaworthiness to be promoted. There are three basic bodies which determine the adequacy of the vessels through different types of surveys. First of all, the Flag - State, which is the state under whose laws the vessel is registered or licensed, the Classification Society, which is a non-governmental organization that establishes and maintains technical standards for the construction and operation of ships and last and most important, the Port State Control, the inspection of foreign ships in other national ports by PSC officers for the purpose of verifying that the vessel is manned and operated in compliance with applicable international law. PSC works as a last safety net after the Flag - State and the Classification Society. However, even though the existence of a whole system that concerns about seaworthiness, its application is not always obvious. | |