Μελέτη συμπεριφοράς του τραπεζικού πελάτη: η περίπτωση του ταχυδρομικού ταμιευτηρίου Άμφισσας
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες -- Ανταγωνισμός ; Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες -- Εξυπηρέτηση πελατών ; Καταθέσεις ταμιευτηρίου ; Τραπεζικό μάρκετινγκ ; Εξυπηρέτηση πελατών -- Έλεγχος ποιότηταςΠερίληψη
Ο Τραπεζικός κλάδος αποτελεί ένα από τα ποιο δυναμικά και ταχύτατα αναπτυσσόμενα κομμάτια της Ελληνικής οικονομίας. Η διεθνοποίηση του τραπεζικού συστήματος, καθώς και οι κοινοτικές και διεθνείς εξελίξεις οδηγούν σε μεγάλες αλλαγές όλο το πιστωτικό σύστημα της χώρας και παράλληλα ωθούν τα πιστωτικά ιδρύματα να λειτουργήσουν σε ανταγωνιστική βάση με επίκεντρο την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών στο χαμηλότερο δυνατό κόστος. Ο θεσμικός εκσυγχρονισμός του Ελληνικού τραπεζικού συστήματος και η προσαρμογή του στα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα υλοποιείται σταδιακά με την ενσωμάτωση στο εσωτερικό δίκαιο, των κοινοτικών κανόνων και οδηγιών που αναφέρονται στην ενιαία χρηματοπιστωτική αγορά, έχοντας ως αποτέλεσμα την θεαματική αναμόρφωση του και την ενεργοποίηση των μηχανισμών ανταγωνισμού. Προκύπτουν λοιπόν θέματα στρατηγικών επιλογών στα πιστωτικά ιδρύματα, όπως υιοθέτηση νέων οργανωτικών σχημάτων εσωτερικής τους λειτουργίας, βελτίωσης της αποδοτικότητας τους, επάρκειας κεφαλαίων και ορθότερης διαχείρισης των κεφαλαίων αυτών με χρηματοδοτικά προγράμματα, συμμετοχή ή ακόμη και εξαγορά κερδοφόρων επιχειρήσεων. Ο ολοένα και αυξανόμενος ανταγωνισμός στον κλάδο της τραπεζικής οδηγεί στην ανάγκη επιδίωξης της ποιότητας στις παρεχόμενες υπηρεσίες, καθώς και στην αλλαγή φιλοσοφίας σε ότι αφορά τον άνθρωπο – πελάτη, άλλα και τον άνθρωπο-εργαζόμενο αφού κάτι τέτοιο επιτάσσει την έμφαση στην ποιότητα, την δυναμική ενεργό δράση και συνεχή συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα στο σύνολο του συστήματος υπηρεσιών. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η μελέτη του τραπεζικού πελάτη του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου Άμφισσας, με εκτενέστερη αναφορά στο ρόλο του Τραπεζικού Μάρκετινγκ και ιδιαίτερα της διαφήμισης στις τραπεζικές συναλλαγές. Επίσης, με την βοήθεια ερωτηματολογίου, θα εξεταστούν τα προβλήματα καθώς και τα δυνατά σημεία του υποκαταστήματός.