dc.contributor.advisor | Τζαννάτος, Ερνέστος | |
dc.contributor.author | Αρβανίτη, Μαρία Κ. | |
dc.date.accessioned | 2012-10-11T06:33:27Z | |
dc.date.available | 2012-10-11T06:33:27Z | |
dc.date.issued | 2012-10-11T06:33:27Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5047 | |
dc.description.abstract | Η κλιματική αλλαγή είναι ένα φαινόμενο που λαμβάνει πλέον μεγάλες διαστάσεις, και του οποίου η παρουσία γίνεται όλο και περισσότερο αισθητή στην εποχή μας, μέσω καιρικών μεταβολών και ακραίων καιρικών φαινομένων (τυφώνες, καταιγίδες, πλημμύρες), καθώς και μέσω της διαρκούς ανόδου της στάθμης της θάλασσας, λόγω της θερμικής διαστολής του νερού και λόγω του λιωσίματος των παγετώνων. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα και οι τυφώνες αποτελούν δυσμενείς επιδράσεις της κλιματικής αλλαγής ιδιαίτερα στον τομέα της ναυτιλίας. Σημαντικό κομμάτι της κλιματικής αλλαγής είναι και η υπερθέρμανση του πλανήτη, και κατ' επέκταση των χερσαίων αλλά και των θαλάσσιων οικοσυστημάτων. Η αύξηση της θερμοκρασίας των θαλασσών, εκτός από τη θερμική διαστολή του νερού και την άνοδο της στάθμης της θάλασσας, επηρεάζει την ανάπτυξη των θαλασσίων μικροοργανισμών, είτε φυτικών, είτε ζωικών. Στο πλαίσιο αυτό, επηρεάζει και την απόδοση των υφαλοχρωμάτων, αφού περισσότεροι μικροοργανισμοί θα συγκεντρώνονται στη γάστρα των πλοίων και θα μειώνουν περισσότερο την απόδοσή της. Στην εργασία αυτή περιγράφονται οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη ναυτιλία, τόσο γενικότερα, όσο και ειδικότερα σε σχέση με τους μικροοργανισμούς, συζητούνται οι ιδιότητες, οι χρήσεις και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις των υφαλοχρωμάτων, καθώς και η επίδρασή τους στη γάστρα των πλοίων (ταχύτητες/κόστος, κατανάλωση, drydocking,) και στη συνέχεια πραγματοποιείται παρουσίαση της επίδρασης της αύξησης της θερμοκρασίας στην απόδοση της γάστρας των πλοίων με βάση την υπάρχουσα βιβλιογραφία και συγκεκριμένα έρευνες που αφορούν τα υφαλοχρώματα. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Κλιματολογικές αλλαγές | |
dc.subject | Θάλασσα -- Μόλυνση | |
dc.subject | Θαλάσσια οικοσυστήματα | |
dc.subject | Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις | |
dc.subject | Πλοία -- Κατανάλωση καυσίμων | |
dc.title | Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην ναυτιλία και ειδικά στην απόδοση των υφαλοχρωμάτων | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5047 | |
dc.identifier.call | 363.7 ΑΡΒ | |
dc.description.abstractEN | Nowadays, climate change is a phenomenon whose presence becomes more and more apparent. It is manifested by the disruption of existing weather patterns and extreme events (typhoons, storms, floods), but also by the continuous rise in sea level due to the thermal expansion of water and the melting of glaciers. Extreme events and typhoons are significant adverse effects of climate change especially in the naval sector. Overheating of the planet is another important factor of climate change, for terrestrial and marine systems. Increase of sea temperature, in addition to thermal expansion and sea level rise, also affects the growth of marine organisms, both plants and animals. It also affects the effectiveness of antifouling coatings, since more microorganisms will tend to grow on the ship hull, further decreasing its effectiveness. In the present study, the effects of climate change on the naval sector are described, both in general terms and more specifically in relation to microorganisms. The properties, uses and environmental impact of marine antifouling coatings are discussed, as well as their effectiveness on the hull (velocities/costs, consumption, drydocking) under the increasing temperature regime of the world oceans. | |