Ο συνεδριακός τουρισμός εν πλω στην Ελλάδα: προβλήματα και προοπτικές στην παρούσα οικονομική και πολιτική συγκυρία
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαδημητρόπουλος, Ιωάννης Ε.
Ημερομηνία
2012-10-04Επιβλέπων
Σαμπράκος, ΕυάγγελοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουρισμός, Επαγγελματικός ; Cruise lines ; Τουρισμός -- Οικονομικές απόψεις ; Τουρισμός -- Συνέδρια ; Τουρισμός -- Ελλάδα ; Τουρισμός -- ΜάρκετινγκΠερίληψη
Ο Συνεδριακός και γενικότερα Επαγγελματικός Τουρισμός είναι μια πολύ προσοδοφόρα μορφή εναλλακτικού τουρισμού που απευθύνεται σε τουρίστες υψηλού εισοδηματικού και μορφωτικού επιπέδου. Ο τουρισμός κρουαζιέρας είναι μια ειδική μορφή της επιβατηγού ναυτιλίας που συνίσταται σε κυκλικά περιηγητικά ταξίδια, όπου ο σκοπός δεν είναι η προσέγγιση ενός τελικού προορισμού, αλλά η δημιουργία εμπειριών στους επιβάτες από τις στάσεις σε πολλά διαφορετικά λιμάνια και επίσης από τις υπηρεσίες πάνω στο ίδιο το πλοίο. Τα σύγχρονα μεγάλα κρουαζιερόπλοια παρέχουν όλες τις ανέσεις ενός πολυτελούς ξενοδοχείου και είναι εξοπλισμένα με άρτιες εγκαταστάσεις (venues) φιλοξενίας συνεδρίων, συναντήσεων και άλλων εκδηλώσεων. Προσφέρουν μια εναλλακτική πρόταση για τη διοργάνωση γεγονότων (events) του επαγγελματικού τουρισμού, υπερτερούν σε τιμές γιατί έχουν εξειδικευμένα all-inclusive πακέτα και υπόσχονται μια διαφορετική, ξεχωριστή εμπειρία. Η Ελλάδα έχει τη μορφολογία, τις υποδομές και την τεχνογνωσία να αναπτύξει κα τις δυο αυτές μορφές εναλλακτικού τουρισμού αλλά και το συνδυασμό τους, το συνεδριακό τουρισμό εν πλω, σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι είχε μέχρι τώρα. Αυτή η ανάπτυξη και παροχή ποιοτικών υπηρεσιών θα βοηθήσει όχι μόνο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, αλλά και στην αντιμετώπιση της κρίσης Δημοσίων Σχέσεων των τελευταίων χρόνων, που αμαυρώνει την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό και προκαλεί προβλήματα και στις αφίξεις μαζικού τουρισμού. Πρέπει όμως πρώτα να υπάρξει βελτίωση των εγκαταστάσεων, του νομοθετικού πλαισίου και της τουριστικής εκπαίδευσης, αλλά και ένα εξειδικευμένο Σχέδιο Μάρκετινγκ για το συγκεκριμένο προϊόν. Η μελέτη αυτή συμπληρώνεται και από μια εισαγωγική πρωτογενή έρευνα που έχει σκοπό να διαπιστώσει το βαθμό στον οποίο οι Έλληνες Επαγγελματίες Οργανωτές Συνεδρίων γνωρίζουν για τη δυνατότητα των συνεδρίων εν πλω, με το αποτέλεσμα να είναι ότι τα 3/4 από αυτούς έχουν ήδη οργανώσει ή σκεφτεί να οργανώσουν συνέδριο εν πλω. Επιπλέον, μέσω της μελέτης τίθενται οι βάσεις τόσο για μια πληρέστερη διερεύνηση του συνεδριακού τουρισμού εν πλω στην Ελλάδα βασισμένη στα ερωτήματα της παρούσας πρωτογενούς έρευνας, όσο και για ένα εξειδικευμένο Σχέδιο Μάρκετινγκ για την προώθηση της χώρας ως προορισμό συνεδριακού τουρισμού εν πλω.
Γλώσσα
Ελληνικά
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Σχετικές εγγραφές
Προβολή εγγραφών σχετικών με τίτλο, συγγραφέα, δημιουργό και θέμα.
-
Ποιότητα υπηρεσιών στον συνεδριακό τουρισμό
Κουντούρη, Ευσταθία Α. (2012-02-23)Ο τουρισμός, έννοια γενική και παγκόσμια, περικλείει διάφορες μορφές έκφρασης που αντικατοπτρίζουν ανά τους αιώνες τις ανάγκες των ανθρώπων που ταξιδεύουν και την εξέλιξη αυτών των αναγκών μέσα στο χρόνο. Στη σύγχρονη εποχή ... -
Εναλλακτικός τουρισμός & προστασία - ενημέρωση τουρίστα - καταναλωτή
Γεωργοπούλου, Νιόβη Γ. (2015-02-24)Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας ήταν αρχικά να ξεδιπλώσει το πολυσύνθετο παζλ που δημιουργεί το σύμπλεγμα του εναλλακτικού τουρισμού και εν συνεχεία να προβεί στη μελέτη των τρόπων προστασίας και ενημέρωσης των καταναλωτών ... -
Η ανάπτυξη ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού στην Ελλάδα : θαλάσσιος, πολιτιστικός / θρησκευτικός - προσκυνηματικός, επαγγελματικός τουρισμός
Τσιαρτσιώνη, Θεώνη (2008-11-21)Η παρούσα εργασία χωρίζεται σε 4 φάσεις. Η πρώτη ανάλυση εξετάζει το θαλάσσιο τουρισμό και ιδιαίτερα το γιώτινγκ και την κρουαζιέρα, που αποτελούν και τον πυρήνα της ειδικής αυτής μορφής τουρισμού λόγω του μεγέθους τους ...