Το ναυτιλιακό συνάλλαγμα και οι επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία
Master Thesis
Συγγραφέας
Μαρίνης, Γεώργιος Δ.
Ημερομηνία
2012-07-02Επιβλέπων
Θεοδωρόπουλος, ΣωτήριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ναυτιλιακή πολιτική -- Ελλάδα ; Ναυτιλία -- Ελλάδα ; Ναυτιλιακή οικονομική ; Ισοζύγιο πληρωμώνΠερίληψη
Κατά την έναρξη του παρόντος πονήματος πραγματοποιείται μια πρώτη αναφορά στην δημιουργία της ελληνικής ναυτιλίας τους λόγους και τις αφορμές που οδήγησαν να ασχοληθούν με την ναυτιλία καθώς επίσης και τον βαρυσήμαντο ρόλο τον οποίο έπαιξε στην άνθηση της ελληνικής οικονομίας. Στο επόμενο μέρος γίνεται αναφορά στα οικονομικά στοιχεία των μεταφορών καθώς και στο πόσο σημαντική είναι πλέον η ναυτιλία για σύγχρονη οικονομία. Αλλά και στην σαφή διατύπωση του ότι η μεταφορά αποτελεί το μέσο με το οποίο πραγματοποιείτε η αξιοποίηση του πλούτου που παράγεται ανά το πλανήτη. Εν συνεχεία ακολούθησε ο τρόπος ο οποίος αντιμετωπίζει η πολιτεία την ελληνική εμπορική ναυτιλία από το νομοθετικό υπόβαθρο, τους νόμους και τις πολιτικές τις οποίες έχει χαράξει. Κάποιους από τους βασικούς πυλώνες προσελκύσεις επενδύσεων στην ελληνική εμπορική ναυτιλία με άμεσο σκοπό της αύξηση της εισροής του συναλλάγματος στη χώρα. Το πρωταγωνιστικό ρόλο που παίζει η ελληνική εμπορική ναυτιλία στη ελεύθερη φορτηγό ναυτιλία, και κατά πόσο η ελληνική οικονομία επηρεάζεται από την ναυτιλία της. Ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Και τέλος την επίδραση του έχει η ελληνική ναυτιλία μέσω των συναφών δραστηριοτήτων (maritime cluster). Βαίνοντας προς το τέλος του πονήματος αναλύεται το ισοζύγιο πληρωμών, τον τρόπο και το ποσοστό το οποίο επηρεάζεται η ελληνική οικονομία από το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που προσφέρει η ελληνική εμπορική ναυτιλία στη χώρα. Και γενικότερα το βάρος και την μεγίστη επιρροή που έχει η ναυτιλία μέσω του συναλλάγματος στην οικονομία της Ελλάδος. Στην συνέχεια γίνεται εκτενή ανάλυση στις εισπράξεις όπου είχε η ελληνική οικονομία από την ναυτιλία της τα τελευταία χρόνια. Τα μακροοικονομικά των θαλάσσιων μεταφορών της χώρας και τέλος η επίδραση των εισπράξεων από τα φορολογικά έσοδα από την ποντοπόρο ναυτιλία.