dc.contributor.advisor | Πελαγίδης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Μποτσέτου, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2012-05-09T08:58:23Z | |
dc.date.available | 2012-05-09T08:58:23Z | |
dc.date.issued | 2012-05-09T08:58:23Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4728 | |
dc.description.abstract | Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου, στον τομέα της οικονομίας, επιχειρεί να εξαλείψει τα εμπόδια του καμποτάζ, τις συμφωνίες για διαχωρισμό της μεταφοράς του φορτίου μεταξύ δυο ή τριών χωρών μόνο, αποκλείοντας από την αγορά τους υπόλοιπους παροχείς υπηρεσιών και της παροχής επιδοτήσεων σε ναυτιλιακές εταιρείες και της κάλυψης των ζημιών τους από τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Ο σκοπός των αλλαγών αυτών είναι να επιφέρει καθεστώς ελεύθερου και δίκαιου ανταγωνισμού στο θαλάσσιο εμπόριο. Οι συνέπειες από την άρση αυτών των εμποδίων είναι κατά κύριο λόγο ότι θα μειωθεί το μεταφορικό κόστος, το οποίο δε θα επιβαρύνει τον τελικό καταναλωτή. Επίσης, ναυτιλιακή υπηρεσία θα παρέχεται πιο γρήγορα και ποιοτικότερα, αφού θα λειτουργεί σε καθεστώς ελεύθερου ανταγωνισμού. Τα ανωτέρω ζητήματα θα αναλυθούν στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας. Επιπλέον, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου καθώς και άλλοι οργανισμοί έχουν διατυπώσει μια σειρά μέτρων και κανονισμών, επιχειρώντας να επιφέρουν αλλαγές και στους παρακάτω τομείς που αφορούν τη ναυτιλία, όπως στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, στην πρόληψη της μόλυνσης από τη θαλάσσια ρύπανση, στην προστασία της θαλάσσιας ζωής, στον τομέα της ασφάλειας κατά τη μεταφορά αγαθών στις προδιαγραφές που πρέπει να τηρεί η κατασκευή των πλοίων για να είναι ασφαλή κατά την πλοήγηση τους. Τα ζητήματα αυτά θα αναλυθούν στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας, εστιάζοντας τις αλλαγές αυτές σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αναφέροντας τις Κοινοτικές Οδηγίες που προτείνει η Ευρωπαϊκή Κοινότητα στα μέλη της. Στο τρίτο κεφάλαιο θα αναλυθούν οι ρυθμίσεις στη ναυτική εργασία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εργασίας. Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο, θα αναλυθεί η περίπτωση της Ελλάδας, όσο αφορά τις αλλαγές που θα επέλθουν από τις ρυθμίσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου για την άρση του καμποτάζ. Συμπερασματικά, αυτή η εργασία θα τεκμηριώσει αναλυτικά τις αλλαγές που θα επιφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου στη ναυτιλία. Επίσης, θα αναλυθούν τα μέτρα και οι πολιτικές που θα πρέπει να ακολουθήσει η ελληνική ναυτιλία για την προσαρμογή της στα νέα δεδομένα. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσία | |
dc.subject | Cabotage | |
dc.title | Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου και οι ρυθμίσεις στη ναυτιλία | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4728 | |
dc.identifier.call | 343.096 ΜΠΟ | |
dc.description.abstractEN | The World Trade Organization in the field of economy, attempts to eliminate the obstacles of cabotage arrangements for separating the transfer of cargo between two or three countries only, excluding the purchase of other service providers and providing subsidies to companies and cover their losses from the respective governments. The purpose of these changes is to make a system of free and fair competition in the marine trade. The consequences of removing these barriers are primarily to reduce transport costs, which will be borne by the final consumer. Also, shipping service will be faster and of better quality, since it will operate in a system of free competition. These issues will be analyzed in the first chapter.
Furthermore, the World Trade Organization and other organizations have issued a series of measures and regulations, attempting to make changes in the following areas related to shipping, such as the protection of the marine environment, prevention of marine pollution from accidents, protection of marine life within the safe transfer of goods. The construction of ships must comply with certain standards of equipment and building. These issues will be analyzed in the second chapter, focusing on changes at European level, indicating the EU Directives proposed by the European Community members. In the third chapter the settings on naval work by the World Labor Organization are analyzed. Finally, the fourth chapter, the case of Greece is analyzed, as regards the changes introduced by the rules of the World Trade Organization for the lifting of cabotage. In conclusion, this work will be documented in detail the changes brought about by the World Trade Organization in shipping. It will also analyze the measures and policies to be followed by the Greek shipping industry to adapt to new realities. | |