dc.contributor.author | Άννινος, Ιωάννης | |
dc.date.accessioned | 2011-10-21T10:59:44Z | |
dc.date.available | 2011-10-21T10:59:44Z | |
dc.date.issued | 2011-10-21T10:59:44Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4303 | |
dc.description.abstract | Η δομή μίας τυπικής εταιρείας της ποντοπόρου ναυτιλίας ελληνικών συμφερόντων διαφέρει πολύ από τη δομή των επιχειρήσεων άλλων κλάδων. Κάθε τμήμα της Ναυτιλιακής Επιχείρησης συνδέεται με συγκεκριμένες ομάδες λογιστικών λογαριασμών με τις οποίες ασχολείται και για τις οποίες είναι υπεύθυνο. Το σύνολο των λογιστικών αυτών λογαριασμών περιέχονται στις τέσσερις βασικές Οικονομικές Καταστάσεις μίας επιχείρησης (Ισολογισμός, Αποτελέσματα Χρήσης, Καθαρά Θέση, Ταμειακές Ροές). Η ορθή κατάρτιση των Οικονομικών Καταστάσεων απασχολεί τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που έχουν συμφέρον άμεσο ή έμμεσο να λάβουν πληροφόρηση για την πραγματική της οικονομική κατάσταση. Η επιστήμη που υπηρετεί τον παραπάνω σκοπό ονομάζεται Ελεγκτική. Η Ελεγκτική διαχωρίζεται σε δύο μεγάλους τομείς οι οποίοι είναι συμπληρωματικοί μεταξύ τους, τον Εξωτερικό Έλεγχο και τον Εσωτερικό Έλεγχο. Η έννοια του Εσωτερικού Ελέγχου είναι ευρύτερη από αυτή του Εξωτερικού καθώς δεν αποσκοπεί μόνο στη διασφάλιση της σωστής πληροφόρησης που παρέχουν οι Οικονομικές Καταστάσεις αλλά στοχεύει στην αριστοποίηση της συνολικής λειτουργίας της Ναυτιλιακής Επιχείρησης. Η έννοια του μηχανισμού Εσωτερικού Ελέγχου εισήχθη στη Ναυτιλιακή Επιχείρηση μετά την ψήφιση και εφαρμογή του Sarbanes – Oxley Act στο αμερικανικό Κογκρέσο το 2002 που καθορίζει ακριβές και αυστηρό περίγραμμα μηχανισμού Εσωτερικού Ελέγχου. Τα περιθώρια ανάπτυξης του μηχανισμού Εσωτερικού Ελέγχου ειδικά για μη εισηγμένες ναυτιλιακές επιχειρήσεις που δε δεσμεύονται από το αυστηρότατο πλαίσιο της συγκεκριμένης νομοθεσίας φαίνονται να είναι σημαντικά προκειμένου αυτές να βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία τους. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Διοίκηση και οργάνωση | |
dc.subject | Auditing, Internal | |
dc.subject | Ναυτιλιακές εταιρείες -- Διοίκηση και οργάνωση | |
dc.title | Μηχανισμός εσωτερικού ελέγχου ναυτιλιακής επιχείρησης | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4303 | |
europeana.type | IMAGE | |
dc.identifier.call | 657.45 ΑΝΝ | |
dc.description.abstractEN | The corporate structure of a typical shipping company of Greek interests occupied in the dry and wet bulk sector of the maritime industry differs significantly from firms in other industries. There is a connection of every department of a shipping firm with specific accounts for which the department is responsible. All these accounts are included in the four major Financial Statements of each company (Statement of Financial Position, Statements of Comprehensive Income, Statement of Equity, Statement of Cash Flows). The preparation of right and true Financial Statements is of major concern for the physical or legal entities that wish to be informed about the true financial position of the company. This scope is served through the Science of Auditing. Audits can be separated in two major supplementary segments : External Audit and Internal Control. The scope of Internal Control far surpasses the External Audit’s one since it aims not only to the true information derived from the Financial Statements but to the optimization of the firm’s performance as well. Internal Control was firstly introduced to shipping companies upon the issue of Sarbanes – Oxley Act in 2002 by the U.S. Congress. This act imposes a very strict framework to the Internal Control Procedures of a company. Non listed shipping companies which are not bound to this strict framework of that Act seem to have sound potentials for developing even further their Internal Control System. | |