dc.description.abstract | Η ναυτιλιακή αγορά και κατ’ επέκταση η ναυτιλία γραμμών δεν ακολουθεί τα πρότυπα συμπεριφοράς των υπολοίπων βιομηχανικών κλάδων, παρά το γεγονός ότι επηρεάζεται από την εξέλιξη αυτών. Η ναυτιλία γραμμών παρουσιάζει πρόσθετες ιδιαιτερότητες, δεδομένης της ολιγοπωλιακής οργάνωσής της. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, ο πλοιοκτήτης καλείται να χαράξει την επιχειρηματική πολιτική του, λαμβάνοντας υπόψη αφενός τους περιορισμούς της ολιγοπωλιακής οργάνωσης της αγοράς, αφετέρου την έντονη μεταβλητότητα που παρουσιάζεται στις τιμές των time charter rates και των αξιών των πλοίων (τόσο των νεότευκτων, όσο των μεταχειρισμένων). Στα πλαίσια της παρούσας μελέτης, μελετάται ο βαθμός μεταβλητότητας τόσο στη ναυλαγορά (σε περίπτωση χρόνο ναύλωσης), όσο και στις αγορές των νέων κατασκευών και μεταχειρισμένων πλοίων. Ειδικότερα, η διερεύνηση της ύπαρξης εποχικών κυμάνσεων οδήγησε σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα, ενώ η συγκριτική μελέτη του μέσου επιπέδου των τιμών τόσο των νεότευκτων, όσο και των μεταχειρισμένων πλοίων μεταξύ των υπό μελέτη τύπων (Panamax, SubPanamax, Handy, Feedermax and Feeder) κατέδειξε ότι ο βαθμός κινδύνου που αντιμετωπίζει ο πλοιοκτήτης, δεδομένης της μεταβλητότητας (διακυμάνσεων) των σχετικών τιμών μέσα στον χρόνο, αυξάνει αυξανομένης της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων. | |