dc.description.abstract | Η δομή της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι χωρισμένη σε 6 θεματικές. Στο πρώτο εισαγωγικό κεφαλαίο δίνεται έμφαση στην ετυμολογική ανάλυση των βασικών εννοιών της μεταφοράς, των διαφορετικών ειδών φορτίων, που εμπορεύονται, και στην ανάλυση των μονάδων μέτρησης, που χρησιμοποιούνται στη Ναυτιλία. Το δεύτερο κεφάλαιο, ασχολείται αναλυτικά με την ελληνική εμπορική Ναυτιλία. Στο 2ο κεφαλαίο, αναφορικά με την ελληνική πραγματικότητα στην Ναυτιλία, καταγράφονται και αναλύονται τα οικονομικά και αριθμητικά μεγέθη της ελληνικής Ναυτιλίας, του εμπορικού της στόλου και παρατίθενται διαχρονικοί στατιστικοί πίνακες ,με ανάλυση, όσο αναφορά την κατανομή του ελληνικού στόλου, την εξέλιξη του, το δυναμικό των Ελλήνων και ξένων ναυτεργατών καθώς και της εξέλιξης του ναυτιλιακού εισοδήματος την τελευταία δεκαπενταετία. Στο τρίτο μέρος της εργασίας, δίνεται έμφαση στον ουσιαστικό ρόλο των διεθνών οργανισμών της Ναυτιλίας ,που διακρίνονται σε ιδιωτικούς, κυβερνητικούς και υπερεθνικούς μοχλούς πίεσης και διαμόρφωσης του ναυτιλιακού status quo. Στο τέταρτο μέρος, γίνεται ανάλυση του φαινομένου του προστατευτισμού στη διεθνή εμπορική Ναυτιλία, και των κυριότερων λόγων ,που οδηγούν στη λήψη αυτής της πολιτικής ,από τα κράτη. Στο 5ο μέρος αναλύεται η Πράσινη Βίβλος για μια θαλάσσια πολιτική, η οποία υπογράφτηκε τον Ιούνιο του 2006, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο να τονίσει την ταυτότητα και την ηγετική θέση της Ευρώπης στο θαλάσσιο χώρο, αποσκοπώντας στην επίτευξη ενός καινοτόμου ,ανταγωνιστικού και φιλικού προς το περιβάλλον κλάδου θαλάσσιας οικονομίας. Στο τελευταίο μέρος αυτής της εργασίας, παρατίθεται η ανάλυση και τα κυριότερα μέρη της συμφωνίας για τις θαλάσσιες μεταφορές μεταξύ της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και των κρατών μελών της αφενός, και αφετέρου, της κυβέρνησης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. | |