| dc.contributor.advisor | Polemis, Dionisios | |
| dc.contributor.advisor | Πολέμης, Διονύσιος | |
| dc.contributor.author | Kosenakis, Loukas | |
| dc.contributor.author | Κοσενάκης, Λουκάς | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-24T08:14:31Z | |
| dc.date.available | 2025-11-24T08:14:31Z | |
| dc.date.issued | 2025-10 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18498 | |
| dc.description.abstract | Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε ένα σημείο καμπής. Από τη μία πλευρά, ωθείται να ανταποκριθεί στα παγκόσμια περιβαλλοντικά πρότυπα, ενώ από την άλλη πρέπει να διασφαλίσει την κερδοφορία της. Η παρούσα διατριβή αναλύει το μεταβαλλόμενο περιβαλλοντικό τοπίο και τη διαρκώς αυξανόμενη επιρροή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας στον ναυτιλιακό τομέα, με έμφαση σε τρεις βασικές περιοχές: την Κίνα, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η έρευνα εξετάζει τις επιπτώσεις σημαντικών διεθνών κανονισμών, όπως η MARPOL, η Σύμβαση για τη Διαχείριση Θαλάσσιου Έρματος, η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ και το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ, στα λειτουργικά έξοδα, τον στρατηγικό σχεδιασμό και την περιφερειακή ανταγωνιστικότητα. Η διατριβή διερευνά τις πολύπλοκες αλληλεξαρτήσεις μεταξύ της συμμόρφωσης με τους κανονισμούς και των εμπορικών επιδόσεων, βασισμένη σε ανάλυση πολιτικής, εμπειρική έρευνα και μελέτες οικονομικών δεδομένων. Οι περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες έχουν οδηγήσει σε καινοτομίες και έχουν καταστήσει τον κλάδο συνολικά πιο βιώσιμο. Ωστόσο, έχουν επίσης προκαλέσει σημαντικά οικονομικά και λογιστικά προβλήματα, ειδικά σε αναπτυσσόμενες αγορές και σε βασικές εμπορικές διαδρομές με υψηλή κυκλοφορία. | el |
| dc.format.extent | 43 | el |
| dc.language.iso | en | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Impact of environmental regulations on maritime trade | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
| dc.description.abstractEN | The marine industry is at a turning point. It is being pushed to meet global environmental standards on one hand, but it also needs to make revenue on the other. This thesis analyzes the changing environmental landscape and the growing influence of environmental regulation on the marine sector, concentrating on three key regions: China, Europe, and the United States. The research examines the effects of major international regulations, such as MARPOL, the Ballast Water Management Convention, the Hong Kong Convention, and the EU Emissions Trading System, on operational expenses, strategic planning, and regional competitiveness. The dissertation examines the complex interconnections between regulatory compliance and commercial performance, grounded in policy analysis, empirical research, and economic data studies. Environmental initiatives have led to new ideas and made the sector more sustainable overall. However, they have also caused big economic and logistical problems, especially in developing markets and important trade routes with a lot of traffic. | el |
| dc.contributor.master | Ναυτιλιακή Διοικητική | el |
| dc.subject.keyword | Environmental regulations | el |
| dc.subject.keyword | Maritime trade | el |
| dc.subject.keyword | Economic impact | el |
| dc.subject.keyword | Sustainability | el |
| dc.date.defense | 2025-10-28 | |