dc.contributor.advisor | Πολλάλης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Τσιάρα, Ινώ - Αμαλία | |
dc.date.accessioned | 2025-07-16T10:59:57Z | |
dc.date.available | 2025-07-16T10:59:57Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17964 | |
dc.description.abstract | Η δωρεά οργάνων αποτελεί κρίσιμο πεδίο της ιατρικής επιστήμης, καθώς σώζει ζωές
και βελτιώνει την ποιότητα ζωής χιλιάδων ληπτών παγκοσμίως. Ωστόσο, τα ποσοστά
δωρητών παραμένουν χαμηλά, ιδίως στην Ελλάδα, παρά τη θεσμική πρόοδο και την
ιατρική εξέλιξη. Η εργασία αυτή επικεντρώνεται στη μελέτη του φαινομένου της
δωρεάς οργάνων μέσα από το πρίσμα του στρατηγικού σχεδιασμού και της
επικοινωνιακής πολιτικής, με στόχο τη διατύπωση προτάσεων για την ενίσχυση της
κοινωνικής αποδοχής και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των δράσεων
ευαισθητοποίησης.
Αρχικά εξετάζονται η ιστορική εξέλιξη, το θεσμικό και νομικό πλαίσιο της δωρεάς
οργάνων στην Ελλάδα και διεθνώς, καθώς και τα ηθικά και βιοηθικά ζητήματα που
εγείρονται γύρω από την έννοια της συναίνεσης, της αξιοπρέπειας του σώματος και
του ρόλου της οικογένειας. Μέσα από ανάλυση της διεθνούς βιβλιογραφίας,
επισημαίνονται οι κοινωνικοί και πολιτισμικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη στάση
των πολιτών, καθώς και η σημασία της θεσμικής εμπιστοσύνης, της επαρκούς
ενημέρωσης και της συναισθηματικής προσέγγισης των μηνυμάτων.
Στη συνέχεια, η εργασία παρουσιάζει τα αποτελέσματα στρατηγικής ανάλυσης των
υπαρχουσών δράσεων, προτείνοντας την υλοποίηση ενός πολυεπίπεδου πλάνου
ευαισθητοποίησης, το οποίο περιλαμβάνει τη χρήση παραδοσιακών και ψηφιακών
μέσων, την εκπαίδευση στις σχολικές κοινότητες, τη συνεργασία με επαγγελματίες
υγείας και θεσμούς, και τη συμμετοχή διαμορφωτών κοινής γνώμης (influencers,
celebrities). Η πρόταση βασίζεται σε διεθνή παραδείγματα και τεκμηριώνεται μέσα
από μεθοδολογία SWOT και αξιολόγηση των επικοινωνιακών εργαλείων. Η εργασία καταλήγει ότι η δωρεά οργάνων απαιτεί συνεχή στρατηγικό σχεδιασμό,
θεσμική σταθερότητα και κοινωνική συμμετοχή. Η επιτυχής εφαρμογή ενός τέτοιου
μοντέλου μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην αύξηση των δωρητών στην Ελλάδα,
διαμορφώνοντας μακροπρόθεσμα μια νέα κουλτούρα μεταθανάτιας προσφοράς και
αλληλεγγύης. | el |
dc.format.extent | 111 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Στρατηγική προώθησης και βελτιστοποίησης της δωρεάς οργάνων | el |
dc.title.alternative | Strategic promotion and optimization of organ donation | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Organ donation is a vital field of medicine since it saves lives and profoundly
enhances the quality of life of thousands of recipients all over the world. Low rates of
donation exist, though, especially in Greece, regardless of changes within institutions
and improvements in the field of medicine. The thesis will analyze the organ donation
phenomenon from the perspective of strategic planning and communication policy in
order to prepare proposals aiming to increase social acceptance and make measures of
awareness-raising more effective.
To begin with, the research examines the history of organ donation development in
Greece and abroad, the legal and institutional environment of organ donation in
Greece and abroad, and the bioethical and ethical dimensions of consent, body
dignity, and family role. By way of international literature analysis, public opinion
social and cultural determinants are uncovered, as well as the transferability of
institutional trust, sufficient information, and emotional power of communication.
The thesis thereafter provides a strategic review of available awareness activities and
recommends a multi-level sensitization strategy. These include the utilisation of
traditional and new media, school community education, coordination with health
providers and public institutions, and the mobilization of public influencers such as
celebrities and influencers. The proposal is internationally informed best practice and
informed by a SWOT framework and communications plan analysis.
The research concludes that organ donation necessitates continuous strategic
planning, organizational stability, and social involvement. Successful application of
the model would make a significant difference to donors in Greece, securing the
long-term basis of a posthumous culture of solidarity and generosity. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά και Διοίκηση της Υγείας | el |
dc.subject.keyword | Δωρεά οργάνων | el |
dc.subject.keyword | Στρατηγική προώθησης | el |
dc.subject.keyword | Κοινωνική αποδοχή | el |
dc.subject.keyword | Επικοινωνιακή καμπάνια | el |
dc.subject.keyword | Τεκμαιρόμενη συναίνεση | el |
dc.date.defense | 2025-05-30 | |