dc.contributor.advisor | Zannis, Theodoros | |
dc.contributor.advisor | Ζάννης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Bougas, Panagiotis | |
dc.contributor.author | Μπούγας, Παναγιώτης | |
dc.date.accessioned | 2025-07-03T12:20:32Z | |
dc.date.available | 2025-07-03T12:20:32Z | |
dc.date.issued | 2025-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17913 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διεξοδική μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας στο αντικείμενο της αξιοποίησης του υδρογόνου ως εναλλακτικού καυσίμου μηδενικού ποσοστού άνθρακα ως ένα από τα διαθέσιμα μέσα για την σταδιακή απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές διοξείδιου του άνθρακα. Στα πλαίσια της εργασίας αρχικά πραγματοποιείται μια επισκόπηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας που ισχύει για τον χώρο της ναυτιλίας τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο με βάση τις κατευθύνσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (International Maritime Organization – IMO) όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο με βάση την κείμενη περιβαλλοντική νομοθεσία για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Στη συνέχεια παρατίθενται οι τρόποι παραγωγής υδρογόνου, οι φυσικο-χημικές ιδιότητες του υδρογόνου τόσο αυτοτελώς όσο και σε σύγκριση με άλλα ναυτιλιακά καύσιμα και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του υδρογόνου ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου. Στη συνέχεια γίνεται μια ευρεία επισκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας με σκοπό την εξέταση της επίδρασης που έχει η χρήση του υδρογόνου στις λειτουργικές επιδόσεις και στις εκπομπές ρύπων από ναυτικές μηχανές. Στο τελευταίο μέρος της παρούσας εργασίας θα εξεταστεί το κόστος παραγωγής και χρήσης του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου σε επίπεδο κύκλου ζωής από την παραγωγή του υδρογόνου ως την κατανάλωση του στα πλοία (well-to-tank and tank-to-propeller analysis). | el |
dc.format.extent | 43 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Hydrogen as alternative zero-carbon fuel for marine propulsion | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The main objective of the present MSc thesis is the exhaustive study of literature in the field of utilization of hydrogen as alternative zero carbon fuel and as one of the available means for shipping progressive decarbonization. The work initially provides an overview of the environmental legislation applicable to the shipping sector both at a global level based on the guidelines of the International Maritime Organization (IMO) and at a European level based on the current environmental legislation for the decarbonization of shipping established by the European Union. The methods of hydrogen production, the physical and chemical properties of hydrogen in comparison with other marine fuels and the advantages and disadvantages of hydrogen as an alternative marine fuel are then presented. A broad review of the international literature is then carried out to examine the impact that the use of hydrogen has on the operational performance and emissions of pollutants from marine engines. In the last part of this study, the lifecycle cost of hydrogen is examined through the review of well-to-tank and tank-to-propeller study results. | el |
dc.corporate.name | Hellenic Naval Academy | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Hydrogen | el |
dc.subject.keyword | Decarbonization | el |
dc.subject.keyword | Shipping | el |
dc.subject.keyword | propulsion | el |
dc.subject.keyword | performance | el |
dc.subject.keyword | pollutant emissions | el |
dc.date.defense | 2025-06-11 | |