Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜποϊλέ, Μαρία - Πούλια
dc.contributor.authorΛαγουδάκη, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2025-04-17T07:13:58Z
dc.date.available2025-04-17T07:13:58Z
dc.date.issued2025-04
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17685
dc.description.abstractΑν και η ναυτιλία αποτελεί τον πιο φιλικό τρόπο μεταφοράς προς το περιβάλλον, χρειάζονται περισσότερες προσπάθειες, ιδιαίτερα από την μεριά των λιμένων, καθώς οι κάτοικοι των γύρω περιοχών είναι αποδέκτες εξωτερικοτήτων. Ο σκοπός της εργασίας αυτής είναι η μελέτη της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέσω της ηλεκτροδότησης των πλοίων στα λιμάνια. Αρχικά γίνεται μια ανάλυση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προέρχεται από τη ναυτιλία. Παρουσιάζονται δεδομένα από επιστημονικές έρευνες και εργασίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού οργανισμού πάνω στο θέμα της περιβαλλοντικής ρύπανσης από τα ποντοπόρα πλοία. Παρουσιάζονται οι χώρες που κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω του μεγέθους του στόλου που είναι νηολογημένο στη σημαία εκείνη. Παρουσιάζεται ο ρόλος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και η συμβολή του στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τη διεθνή ναυτιλία. Παρουσιάζονται τα υπάρχοντα συστήματα και ποια λιμάνια έχουν ήδη εγκαταστάσεις παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα πλοία. Παρουσιάζεται επίσης μια μελέτη περίπτωσης για τέσσερα διαφορετικά λιμάνια και πώς μπορεί να επιτευχθεί μια σημαντική μείωση αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία μέσω της μείωσης του χρόνου που περνούν στα λιμάνια και της ταυτόχρονης ηλεκτροδότησής τους. Γίνεται επίσης αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά των συστημάτων παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα πλοία και ποιες προδιαγραφές ασφαλείας πρέπει να τηρούν. Υπάρχει μια περαιτέρω ανάλυση κόστους-οφέλους για να αποδειχθεί η βιωσιμότητα ή όχι της μεθόδου αυτής για τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων από τα πλοία. Επιπλέον γίνεται αναφορά και περιγραφή των Ευρωπαϊκών προδιαγραφών και κανονισμών για επίτευξη οικολογικών μεταφορών και πώς οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν βοηθήσει στην επίτευξη καλών περιβαλλοντικών κανονισμών που να βοηθούν στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στην παροχή κινήτρων στους πλοιοκτήτες να χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρική ενέργεια από τα τερματικά μέσω μειωμένης φορολογίας.el
dc.format.extent80el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΜείωση περιβαλλοντικής ρύπανσης μέσω ηλεκτροδότησης πλοίων στα λιμάνιαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENDespite that shipping is the environmentally friendliest transportation sector, more efforts are required, especially from the port side due to the high sensitivity of the surrounding area, as residents receive externalities. This thesis examines emissions reduction pathways, focusing on shore power supply to ships at berth. Data related to the contribution of shipping in air pollution is presented. Moreover, the emissions reduction potential by plugging-in ships at berth is being discussed. Energy efficiency measures are necessary in order to decrease fuel use. Although, aiming to a carbon neutral economy by 2050, stricter measures need to be taken. Despite that shipping is the environmentally friendliest transportation sector, more efforts are required, especially from the port side due to the high sensitivity of the surrounding area, as residents receive externalities. The aim of this thesis is to examine how the shore powering of ships in ports can reduce the greenhouse gas emissions, especially in coastal areas, as they will not consume fossil fuels during their stay. The technology has started being improved, while port facilities do not only act as gates of global trade but as energy hubs, too, shaping the future of shipping. In the majority of the cases, ships use their auxiliary engines to meet the needs of electricity when idle. This means that ships continue to emit pollutants.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΗλεκτροδότηση πλοίωνel
dc.subject.keywordΣύστημα ηλεκτροδότησης πλοίωνel
dc.subject.keywordΠαροχή ηλεκτρικής ενέργειαel
dc.subject.keywordΛιμάνιel
dc.subject.keywordΜείωση περιβαλλοντικής ρύπανσηςel
dc.date.defense2025-04-10


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»