dc.contributor.advisor | Μποϊλέ, Μαρία - Πούλια | |
dc.contributor.author | Καρβουνίδης, Νεκτάριος | |
dc.date.accessioned | 2025-04-07T10:28:50Z | |
dc.date.available | 2025-04-07T10:28:50Z | |
dc.date.issued | 2025-04 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17614 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία διερευνά την εφαρμογή της διαιτησίας στη ναυτιλία με ειδικότερη έμφαση στις περιπτώσεις των London Maritime Arbitrators Association, Society of Maritime Arbitrators και Singapore Chamber of Maritime Arbitration. Το ερευνητικό ερώτημα της παρούσας εργασίας είναι ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές διαπιστώνονται, μεταξύ άλλων, ανάμεσα στις τρεις ως άνω αναφερόμενες περιπτώσεις. Η υπόθεση της παρούσας διατριβής είναι ότι τα γενικότερα πλεονεκτήματα της διαιτησίας ως μηχανισμού εναλλακτικής και εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, ορισμένα εκ των οποίων αναγνωρίζονται και στα τρία ανωτέρω διαιτητικά forums του ναυτιλιακού κλάδου, έχουν αρκετές φορές ως αποτέλεσμα ο θεμελιώδης αυτός μηχανισμός να προτιμάται από τα μέρη, προκειμένου να επιλύσουν τις μεταξύ τους διαφορές. Αρχικά στο πρώτο μέρος αναφερόμαστε στο θεωρητικό πλαίσιο που διέπει τη διαιτησία, συμπεριλαμβανομένης της ναυτικής διαιτησίας. Στη συνέχεια, στο δεύτερο μέρος γίνεται μνεία στις θαλάσσιες μεταφορές και στην επιθαλάσσια αρωγή, οι οποίες συγκαταλέγονται στις σημαντικότερες συναλλαγματικές εκφάνσεις της ναυτιλίας. Στο τρίτο μέρος της παρούσας διατριβής αναλύεται η περίπτωση της London Maritime Arbitrators Association. Πρώτα επισημαίνουμε ορισμένα γενικά στοιχεία για τη London Maritime Arbitrators Association, τα μέλη και τα υπέρ της επιλογής της και έπειτα εστιάζουμε στους θεσπισμένους κανονισμούς της για τη ναυτική διαιτησία, σε διαιτητικές υποθέσεις διεπόμενες από τους κανονισμούς αυτούς, καθώς και στα κόστη ναυτικής διαιτησίας της εν λόγω ένωσης. Στο τέταρτο μέρος, το οποίο εξετάζει την περίπτωση της Society of Maritime Arbitrators, προηγείται επίσης μια εισαγωγική αναφορά για το συγκεκριμένο ινστιτούτο, τα μέλη και τα πλεονεκτήματα του και ακολουθεί η αναλυτική αναφορά στους κανονισμούς του για τη ναυτική διαιτησία και η παράθεση ενδεικτικών υποθέσεων ναυτικής διαιτησίας με βάση τους κανονισμούς αυτούς, καθώς και του κοστολογίου ναυτικής διαιτησίας του ανωτέρω ινστιτούτου. Τέλος, το πέμπτο μέρος επικεντρώνεται στο Singapore Chamber of Maritime Arbitration. Ούτε στην περίπτωση αυτή παραλείπεται να γίνει πρώτα μια εισαγωγή για το Singapore Chamber of Maritime Arbitration, τα μέλη και τα υπέρ της επιλογής του επιμελητηρίου αυτού, προτού η ανάλυση μας επικεντρωθεί στους κανονισμούς του για την πραγματοποίηση της ναυτικής διαιτησίας, σε ενδεικτικές υποθέσεις ναυτικής διαιτησίας σύμφωνα με τους συγκεκριμένους κανονισμούς, καθώς και στα κόστη ναυτικής διαιτησίας του εν λόγω επιμελητηρίου. | el |
dc.format.extent | 168 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η εφαρμογή της διαιτησίας στη ναυτιλία : οι περιπτώσεις των London Maritime Arbitrators Association, Society of Maritime Arbitrators και Singapore Chamber of Maritime Arbitration | el |
dc.title.alternative | The deployment of arbitration in shipping : the cases of the London Maritime Arbitrators Association, Society of Maritime Arbitrators and Singapore Chamber of Maritime Arbitration | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This thesis explores the application of arbitration in shipping with a particular focus on the cases of the London Maritime Arbitrators Association, Society of Maritime Arbitrators and Singapore Chamber of Maritime Arbitration. The research question of this thesis is what similarities and differences are found, among others, between the three aforementioned cases. The hypothesis of this scientific study is that the general advantages of arbitration as a mechanism for alternative and out-of-court dispute resolution, some of which are recognized in all three above-mentioned arbitration forums in the maritime industry, have several times resulted in this fundamental mechanism being preferred by the parties over the method of traditional recourse to the courts. Initially, the first part reviews the theoretical background underlying arbitration, including maritime arbitration. The second part of this scientific study then focuses on maritime transport and maritime salvage, which are among the most important transactional aspects of shipping. In the third part of this thesis, the case of the London Maritime Arbitrators Association is analyzed. First, we mention some general facts about the particular association, its members and the pros and cons of its selection and then focus on its established rules for maritime arbitration, on arbitration cases governed by these rules, as well as on the maritime arbitration costs of this association. In Part Four, which deals with the Society of Maritime Arbitrators, is also preceded by a presentation of some general information about the specific arbitral forum, the members and advantages of this forum followed by a detailed reference to its rules for maritime arbitration and the citation of illustrative maritime arbitration cases based on these rules, as well as the cost of maritime arbitration of the above-mentioned institute. Finally, the fifth part concentrates on the Singapore Chamber of Maritime Arbitration. Nor does this case fail to note first some opening remarks about this chamber before our analysis focuses on its rules for conducting maritime arbitration, illustrative maritime arbitration cases under these rules, as well as the maritime arbitration costs of this chamber. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Διαιτητικά forums | el |
dc.subject.keyword | Μηχανισμός επίλυσης διαφορών | el |
dc.subject.keyword | Ναυτική διαιτησία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία | el |
dc.date.defense | 2025-04-02 | |