dc.contributor.advisor | Αγιακλόγλου, Χρήστος | |
dc.contributor.author | Περγαντή, Ειρήνη Κωνσταντίνα | |
dc.date.accessioned | 2025-03-05T12:33:27Z | |
dc.date.available | 2025-03-05T12:33:27Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17526 | |
dc.description.abstract | Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις αποτελούν βασικό πυλώνα αλλαγής και βελτίωσης
των εκπαιδευτικών συστημάτων, με στόχο την προσαρμογή τους στις κοινωνικές,
οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις. Στην παρούσα μελέτη, εξετάζονται οι
εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα, με έμφαση στη νομοθεσία, τις πολιτικές
και τις επιδράσεις που έχουν διαμορφώσει το εκπαιδευτικό σύστημα μέχρι σήμερα.
Αρχικά, η έρευνα εστιάζει στην έννοια και τη σημασία των εκπαιδευτικών
μεταρρυθμίσεων, παρουσιάζοντας το ιστορικό πλαίσιο των αλλαγών στην Ελλάδα και
τις επιρροές από τις ευρωπαϊκές οδηγίες. Αναλύονται οι βασικές προκλήσεις που έχουν
αντιμετωπιστεί στην πορεία των μεταρρυθμίσεων, όπως η προσαρμογή της
εκπαίδευσης στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες, η έλλειψη χρηματοδότησης και η
αντίσταση στις αλλαγές.
Εν συνεχεία, εξετάζεται η ανάγκη για συνεχιζόμενες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις
στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας τις βασικές πολιτικές από τη δεκαετία του 1980 έως το
2020. Ειδικότερα, γίνεται αναφορά στις αλλαγές που επιχειρήθηκαν, στα κύρια
νομοθετικά πλαίσια και στις πολιτικές που επηρεάστηκαν από διεθνείς εκπαιδευτικές
τάσεις. Στο τέλος, δίνεται έμφαση στις επιρροές των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων,
εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο αυτές έχουν επηρεάσει τη διαμόρφωση του
εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα. Αναλύεται η σχέση τους με την αγορά
εργασίας, τη δια βίου μάθηση και τις κοινωνικές εξελίξεις. Επιπλέον, γίνεται μία
ανακεφαλαίωση των βασικών σημείων που αναδεικνύουν τη σημασία της συνέχειας
των εκπαιδευτικών αλλαγών. Συνολικά, η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι
εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις είναι αναγκαίες, αλλά η εφαρμογή τους απαιτεί σαφή
στρατηγική, χρηματοδότηση και υποστήριξη από την εκπαιδευτική κοινότητα και την
κοινωνία. | el |
dc.format.extent | 140 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα με αναφορά στο νόμο 5094/2024 | el |
dc.title.alternative | Educational reforms in Greece with reference to law 5094/2024 | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Educational reforms are a fundamental pillar of change and improvement in educational
systems, aiming to adapt them to social, economic, and technological developments.
This study examines educational reforms in Greece, focusing on legislation, policies,
and their impact on shaping the education system over time. Initially, the research
explores the concept and significance of educational reforms, presenting the historical
context of changes in Greece and the influences of European guidelines. The study
analyzes the key challenges faced during the reform process, such as adapting education
to modern societal needs, addressing funding shortages, and overcoming resistance to
change.
Subsequently, the study examines the need for continuous educational reforms in
Greece, presenting the key policies from the 1980s to 2020. Specifically, it discusses
the legislative frameworks, the reforms attempted, and the policies influenced by
international educational trends. Finally, the study focuses on the impact of educational
reforms, analyzing how they have shaped the structure of the Greek education system.
It examines their relationship with the labor market, lifelong learning, and social
developments. Additionally, a recap of key findings highlights the importance of
maintaining the momentum of educational transformation. Overall, the study concludes
that educational reforms are necessary, but their successful implementation requires a
clear strategy, adequate funding, and support from both the educational community and
society. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Μεταρρύθμιση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Νομοθεσία | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκές κατευθύνσεις | el |
dc.date.defense | 2025-02-28 | |