Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα με αναφορά στο νόμο 5094/2024

dc.contributor.advisorΑγιακλόγλου, Χρήστος
dc.contributor.authorΠεργαντή, Ειρήνη Κωνσταντίνα
dc.date.accessioned2025-03-05T12:33:27Z
dc.date.available2025-03-05T12:33:27Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17526
dc.description.abstractΟι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις αποτελούν βασικό πυλώνα αλλαγής και βελτίωσης των εκπαιδευτικών συστημάτων, με στόχο την προσαρμογή τους στις κοινωνικές, οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις. Στην παρούσα μελέτη, εξετάζονται οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα, με έμφαση στη νομοθεσία, τις πολιτικές και τις επιδράσεις που έχουν διαμορφώσει το εκπαιδευτικό σύστημα μέχρι σήμερα. Αρχικά, η έρευνα εστιάζει στην έννοια και τη σημασία των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, παρουσιάζοντας το ιστορικό πλαίσιο των αλλαγών στην Ελλάδα και τις επιρροές από τις ευρωπαϊκές οδηγίες. Αναλύονται οι βασικές προκλήσεις που έχουν αντιμετωπιστεί στην πορεία των μεταρρυθμίσεων, όπως η προσαρμογή της εκπαίδευσης στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες, η έλλειψη χρηματοδότησης και η αντίσταση στις αλλαγές. Εν συνεχεία, εξετάζεται η ανάγκη για συνεχιζόμενες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας τις βασικές πολιτικές από τη δεκαετία του 1980 έως το 2020. Ειδικότερα, γίνεται αναφορά στις αλλαγές που επιχειρήθηκαν, στα κύρια νομοθετικά πλαίσια και στις πολιτικές που επηρεάστηκαν από διεθνείς εκπαιδευτικές τάσεις. Στο τέλος, δίνεται έμφαση στις επιρροές των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο αυτές έχουν επηρεάσει τη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα. Αναλύεται η σχέση τους με την αγορά εργασίας, τη δια βίου μάθηση και τις κοινωνικές εξελίξεις. Επιπλέον, γίνεται μία ανακεφαλαίωση των βασικών σημείων που αναδεικνύουν τη σημασία της συνέχειας των εκπαιδευτικών αλλαγών. Συνολικά, η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις είναι αναγκαίες, αλλά η εφαρμογή τους απαιτεί σαφή στρατηγική, χρηματοδότηση και υποστήριξη από την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία.el
dc.format.extent140el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/*
dc.titleΟι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα με αναφορά στο νόμο 5094/2024el
dc.title.alternativeEducational reforms in Greece with reference to law 5094/2024el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENEducational reforms are a fundamental pillar of change and improvement in educational systems, aiming to adapt them to social, economic, and technological developments. This study examines educational reforms in Greece, focusing on legislation, policies, and their impact on shaping the education system over time. Initially, the research explores the concept and significance of educational reforms, presenting the historical context of changes in Greece and the influences of European guidelines. The study analyzes the key challenges faced during the reform process, such as adapting education to modern societal needs, addressing funding shortages, and overcoming resistance to change. Subsequently, the study examines the need for continuous educational reforms in Greece, presenting the key policies from the 1980s to 2020. Specifically, it discusses the legislative frameworks, the reforms attempted, and the policies influenced by international educational trends. Finally, the study focuses on the impact of educational reforms, analyzing how they have shaped the structure of the Greek education system. It examines their relationship with the labor market, lifelong learning, and social developments. Additionally, a recap of key findings highlights the importance of maintaining the momentum of educational transformation. Overall, the study concludes that educational reforms are necessary, but their successful implementation requires a clear strategy, adequate funding, and support from both the educational community and society.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΜεταρρύθμισηel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΝομοθεσίαel
dc.subject.keywordΕυρωπαϊκές κατευθύνσειςel
dc.date.defense2025-02-28


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»