Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorChristodoulou, Anastasia
dc.contributor.advisorΧριστοδούλου, Αναστασία
dc.contributor.authorPavlidis, Aristotelis
dc.contributor.authorΠαυλίδης, Αριστοτέλης
dc.date.accessioned2025-01-09T14:58:59Z
dc.date.available2025-01-09T14:58:59Z
dc.date.issued2024-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17287
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή διερευνά μέσα από αναλυτική βιβλιογραφία και μελέτες περιπτώσεων, την σημασία της προώθησης της συνεργασίας μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών και του ιδιωτικού τομέα για την επίτευξη του στόχου της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Στην σημερινή εποχή, όπου η ναυτιλία μεταφέρει πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου και τα 2-3% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου προέρχονται από τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, είναι εμφανής η ευθύνη που κατέχουν οι ρυθμιστικοί φορείς και οι πλοιοκτήτες για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου και να μειωθούν οι εκπομπές των ρύπων στην ναυτιλία, η ΕΕ έχει προχωρήσει στην θέσπιση νομοθετικών και δεσμευτικών πολιτικών, όπως o κανονισμός της παρακολούθησης, αναφοράς και εξακρίβωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των πλοίων στην ναυτιλία, (MRV), η πρωτοβουλία "Fit for 55", μια σειρά από προτάσεις που έχει ως στόχο την μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030, καθώς επίσης και άλλες ευρωπαϊκές πολιτικές όπως η χρήση εναλλακτικών και ανανεώσιμων πηγών καυσίμων στα πλοία και στην θαλάσσια μεταφορά. Επιπροσθέτως, η εργασία διερευνά την μελέτη των πράσινων διαδρόμων, διαδρομές που έχουν καθοριστεί για να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ναυτιλιακών επιχειρήσεων των πλοίων, και την ιστορική ευκαιρία που έχουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες να γίνουν πρωτοπόροι στην υιοθέτηση αυτών των διαδρόμων. Στην συνέχεια γίνεται εκτενής αναφορά μελετών περιπτώσεων από κορυφαίες ναυτιλιακές επιχειρήσεις που έχουν εφεύρει τεχνικές μείωσης του άνθρακα, και πως αυτές οι στρατηγικές έχουν ενσωματωθεί. Κλείνοντας, η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον, χαρακτηρίζεται από πολλές προκλήσεις και να μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν χαραχτεί μια συντονισμένη στρατηγική και συνεργαστούν αρμονικά ρυθμιστικοί φορείς/ιδιωτικός τομέας.el
dc.format.extent63el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleImportance of synergy between regulators and the private sector to decarbonize shippingel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis thesis explores, through a detailed literature and case studies, the importance of promoting cooperation between regulators and the private sector in order to achieve the goal of decarbonizing shipping. In the current era, where shipping carries over 80% of global trade and 2-3% of global greenhouse gas emissions come from international maritime transport, the responsibility of regulators and shipowners to address this phenomenon is evident. In order to tackle the greenhouse effect and reduce emissions of pollutants in shipping, the EU has moved to introduce legislative and binding policies such as the Regulation on monitoring, reporting and verification of carbon dioxide emissions from ships in shipping, (MRV), the "Fit for 55" initiative, a series of proposals aiming to reduce greenhouse gas emissions by at least 55% by 2030, as well as other European policies such as the use of alternative and renewable fuels. In addition, the paper explores the study of green corridors, routes that have been identified to reduce the environmental impact of shipping operations of ships, and the historic opportunity for Greek shipowners to become pioneers in the adoption of these corridors. This is followed by an extensive case study of leading shipping companies that have invented carbon reduction techniques, and how these strategies have been incorporated. In conclusion, the decarbonization of shipping and the transition to a more sustainable future is characterized by many challenges and can only be achieved if a coordinated strategy is drawn up and regulatory bodies/private sector work in harmony.el
dc.contributor.masterShipping Managementel
dc.subject.keywordIMOel
dc.subject.keywordThe EU Regulatory Frameworkel
dc.subject.keywordFit for 55el
dc.subject.keywordMonitoring Reporting Verification Regulationel
dc.subject.keywordGreener fuels in shippingel
dc.subject.keywordEU policiesel
dc.subject.keywordGreen corridorsel
dc.subject.keywordThe greenhouse effectel
dc.date.defense2024-10


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»