dc.contributor.advisor | Naoum, Vasileios - Christos | |
dc.contributor.advisor | Ναούμ, Βασίλειος - Χρήστος | |
dc.contributor.author | Gerolymos, Nikitas V. | |
dc.contributor.author | Γερόλυμος, Νικήτας | |
dc.date.accessioned | 2024-11-27T14:33:16Z | |
dc.date.available | 2024-11-27T14:33:16Z | |
dc.date.issued | 2024-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17128 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4551 | |
dc.description.abstract | Η ακόλουθη διπλωματική εργασία παρέχει μια ανάλυση των νομικών δομών που έχουν υιοθετήσει οι ναυτιλιακές εταιρείες τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, εξετάζοντας το τρόπο εξέλιξης των νομικών δομών με την πάροδο των ετών και τον αντίκτυπό τους στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις και την εταιρική διακυβέρνηση.
Προσεγγίζοντας την ανάπτυξη των ναυτιλιακών εταιρειών ιστορικά, από τις απαρχές του θαλάσσιου εμπορίου, την εξέλιξη της άτυπης λογιστικής και την υιοθέτηση της λογιστικής διπλών εγγραφών, αυτή η εργασία μπορεί να βοηθήσει να κατανοήσετε τον δρόμο, ο οποίος οδήγησε στις σύγχρονες οικονομικές καταστάσεις. Κάνει μνεία στις διάφορες νομικές μορφές υπό τις οποίες λειτουργούν οι ναυτιλιακές εταιρείες, όπως ατομικές επιχειρήσεις, συνεργατικές μορφές, εταιρείες περιορισμένης ευθύνης (ΕΠΕ) και Οργανισμοί αναλύοντας πώς αυτές οι δομές επηρεάζουν βασικές πτυχές όπως την ευθύνη, τη φορολογία και την εταιρική διακυβέρνηση.
Ο συγγραφέας διερευνά πώς τα διεθνώς κατοχυρωμένα λογιστικά πρότυπα επηρεάζουν τις οικονομικές καταστάσεις των ναυτιλιακών εταιρειών και τη συμμόρφωσή τους με τις διεθνείς ρυθμιστικές υποχρεώσεις. Επιπλέον, η εργασία σκιαγραφεί το ρυθμιστικό περιβάλλον για τη ναυτιλία, συμπεριλαμβανομένων κρίσιμων διεθνών συμβάσεων όπως η SOLAS, η MARPOL και ο Κώδικας ISPS, που θέτουν το πλαίσιο για την ασφάλεια, την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η παρούσα εργασία εξετάζει επίσης την επιρροή των κεφαλαιαγορών, εστιάζοντας σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες ή το Ηνωμένο Βασίλειο και αναλύει πώς τα διαφορετικά νομικά πλαίσια σε αυτές τις δικαιοδοσίες επηρεάζουν τη κατάρτιση χρηματοοικονομικών αναφορών, τη φορολογία και τις στρατηγικές αποφάσεις των ναυτιλιακών εταιρειών. Η μελέτη εξετάζει περαιτέρω τον αντίκτυπο των στρατηγικών συμμαχιών, των περιβαλλοντικών κανονισμών και των γεωπολιτικών προκλήσεων στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της εταιρικής διακυβέρνησης και της βιωσιμότητας.
Συμπερασματικά, η παρούσα διατριβή παρέχει μια ευρεία οπτική για τις νομικές και οικονομικές διαστάσεις των ναυτιλιακών εταιρειών, καταδεικνύοντας πώς ιστορικοί, πολιτικοί και οικονομικοί παράγοντες έχουν διαμορφώσει την ανάπτυξή τους. Προσφέρει πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να πλοηγηθούν σε πολύπλοκα ρυθμιστικά περιβάλλοντα διασφαλίζοντας παράλληλα οικονομική διαφάνεια και λειτουργική αποτελεσματικότητα σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία. | el |
dc.format.extent | 84 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Comparative study of legal forms of shipping companies in Greece and internationally : historical review and their connection with the financial statements | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The following diploma thesis provides an analysis of the legal structures adopted by shipping companies both in Greece and internationally examining how these legal forms have evolved over the years and their impact on financial reporting and corporate governance. Approaching the development of shipping companies historically, from the beginning of maritime trade, the evolution of informal bookkeeping, and the adoption of double-entry bookkeeping, this thesis may help understand the way led to modern financial statements. It mentions the various legal forms under which shipping companies operate, such as Sole Proprietorships, Partnerships, Limited Liability Companies (LLCs), and Corporations, analyzing how these structures influence key aspects such as liability, taxation, and corporate governance.
The author explores how these accounting standards affect the financial statements of shipping companies and their compliance with international regulatory obligations. Furthermore, the thesis outlines the regulatory environment for shipping, including critical international conventions such as SOLAS, MARPOL, and the ISPS Code, which set the framework for safety, environmental protection, and security in the maritime industry.
The thesis also examines the influence of capital markets, focusing on countries such as the United States or the United Kingdom and analyzes how different legal frameworks in these jurisdictions affect the financial reporting, taxation, and strategic decisions of shipping companies. The study further discusses the impact of strategic alliances, environmental regulations, and geopolitical challenges on the shipping industry, particularly in the context of corporate governance and sustainability.
In conclusion, this thesis provides a comparative perspective on the legal and financial dimensions of shipping companies, illustrating how historical, political, and economic factors have shaped their development. It offers insights into how shipping companies can navigate complex regulatory environments while ensuring financial transparency and operational efficiency in a globalized economy. | el |
dc.contributor.master | Shipping Management | el |
dc.subject.keyword | Legal forms | el |
dc.subject.keyword | Structures | el |
dc.subject.keyword | Financial statements | el |
dc.subject.keyword | Shipping finance | el |
dc.subject.keyword | Shipping companies | el |
dc.date.defense | 2024-10 | |