dc.contributor.advisor | Pallis, Athanasios | |
dc.contributor.advisor | Πάλλης, Αθανάσιος | |
dc.contributor.author | Hadjikofinas, Andreas | |
dc.contributor.author | Χατζηκοφίνας, Ανδρέας | |
dc.date.accessioned | 2024-11-07T11:59:58Z | |
dc.date.available | 2024-11-07T11:59:58Z | |
dc.date.issued | 2024-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17012 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4434 | |
dc.description.abstract | Τα λιμάνια και οι τερματικοί σταθμοί αποτελούν ζωτικούς κόμβους στο παγκόσμιο εμπορικό δίκτυο και την οικονομία, καθώς λειτουργούν ως κύριες πύλες για τη διακίνηση αγαθών και ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Τα τελευταία χρόνια μετατράπηκαν από κρίσιμους κόμβους για το παγκόσμιο εμπόριο σε στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία που μπορούν να διαμορφώσουν γεωπολιτική δυναμική. Η παρούσα διατριβή έχει ως στόχο να απαντήσει στο ερευνητικό ερώτημα πώς η Κίνα, η Σιγκαπούρη και τα ΗΑΕ αξιοποιούν τους μεγάλους κρατικούς φορείς εκμετάλλευσης λιμένων καιτερματικών σταθμών τους για να δημιουργήσουν γεωπολιτική επιρροή. Οι φορείς που περιλαμβάνονται στη μελέτη είναι οι COSCO Group, China Merchants Ports Group για την Κίνα, PSA Group για τη Σιγκαπούρη, DP World Group και Abu Dhabi Ports Group για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Μέσω μιας λεπτομερούς ανάλυσης της θεωρίας του γεωπολιτικού πλεονεκτήματος και των κρατικών επιχειρήσεων, η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να καταδείξει ότι η παγκόσμια παρουσία αυτών των επιχειρήσεων δεν είναι απλώς ένα εμπορικό εγχείρημα, αλλά μια σκόπιμη στρατηγική για την ενίσχυση της ισχύος των εθνών τους παγκοσμίως. | el |
dc.format.extent | 74 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ports as power : an analysis of major ports and terminals operation countries | el |
dc.title.alternative | Η δυναμική των λιμανιών : ανάλυση των μεγαλύτερων χωρών διαχείρισης λιμένων και τερματικών σταθμών | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Ports and terminals are vital nodes in the global trade network and economy, serving as the main gateways for the movement of goods and people around the world. The last few years they were transformed from critical hubs for global trade to strategic assets that can shape geopolitical dynamics. This thesis aims to answer the research question of how China, Singapore and UAE utilize their major state-owned ports and terminals operators to gain geopolitical leverage. The entities included in the study are COSCO Group, China Merchants Ports Group for China, PSA Group for Singapore, DP World Group and Abu Dhabi Ports Group for the United Arab Emirates. Through a detailed analysis of the geopolitical leverage theory and of the state-owned enterprises, this study objects to demonstrate that the global presence of these enterprises is not just a commercial venture but a deliberate strategy to enhance their nations power worldwide. | el |
dc.contributor.master | Shipping Management | el |
dc.subject.keyword | Ports | el |
dc.subject.keyword | Terminals | el |
dc.subject.keyword | Geopolitics | el |
dc.date.defense | 2024-10-24 | |