dc.contributor.advisor | Μενδρινού, Μαρία | |
dc.contributor.author | Καλύβα, Μαρία - Δέσποινα | |
dc.date.accessioned | 2024-09-09T12:35:47Z | |
dc.date.available | 2024-09-09T12:35:47Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16729 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4151 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη διερευνά την ολοκληρωμένη ενοποίηση του εναέριου χώρου της Ε.Ε. μέσω της πρωτοβουλίας του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού και του προγράμματος SESAR. Η μελέτη εμβαθύνει στα νομοθετικά και θεσμικά πλαίσια που στηρίζουν την εξέλιξη της Ε.Ε., αναδεικνύοντας τους κεντρικούς ρόλους των κρατών μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η ενοποίηση της Ε.Ε. και του εναέριου χώρου των κρατών μελών της μπορεί να οδηγήσει στην αποκόμιση σπουδαίων οικονομικών ωφελειών, συμπεριλαμβανομένου του μειωμένου λειτουργικού κόστους για τις αεροπορικές εταιρείες και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας. Επιπροσθέτως, η περιβαλλοντική βιωσιμότητα ενισχύεται μέσω βελτιστοποιημένων διαδρομών πτήσης και μείωσης των εκπομπών έχοντας σαν βάση τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ. Η ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών και λύσεων που βασίζονται σε δεδομένα στη διαχείριση του εναέριου χώρου προσδιορίζεται ως βασικός τομέας για μελλοντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες, μαζί με την προώθηση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων και μέτρων ανθεκτικότητας έναντι των παγκόσμιων προκλήσεων που ανακύπτουν,
Η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία της συνεχούς δέσμευσης και συνεργασίας για την αξιοποίηση του πλήρους δυναμικού του ενοποιημένου ευρωπαϊκού εναέριου χώρου, διασφαλίζοντας ένα βιώσιμο και ευημερούν μέλλον για την ήπειρο | el |
dc.format.extent | 39 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ενιαίος ευρωπαϊκός χώρος : αποτίμηση, προοπτικές και προκλήσεις. Η περίπτωση των αερομεταφορών | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This study explores the comprehensive integration of EU airspace through the Single European Sky initiative and the SESAR program. It delves into the legislative and institutional frameworks supporting the EU's evolution, highlighting the central roles of member states and the European Commission.
The integration of the EU and the airspace of its member states can yield significant economic benefits, including reduced operational costs for airlines and enhanced competitiveness of the European aviation industry. Additionally, environmental sustainability is bolstered through optimized flight routes and reduced emissions, aligning with the goals of the EU Green Deal. The incorporation of digital technologies and data-driven solutions in airspace management is identified as a key area for future legislative initiatives, along with the promotion of sustainable aviation fuels and resilience measures against emerging global challenges.
The study emphasizes the importance of ongoing commitment and collaboration to harness the full potential of the integrated European airspace, ensuring a sustainable and prosperous future for the continent. | el |
dc.contributor.master | Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκή Ένωση | el |
dc.subject.keyword | Αερομεταφορές | el |
dc.subject.keyword | Ενιαίος ευρωπαϊκός χώρος | el |
dc.subject.keyword | Πρόγραμμα Sesar | el |
dc.subject.keyword | Αεροναυτιλία | el |
dc.date.defense | 2024 | |