Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorLagoudis, Ioannis
dc.contributor.advisorΛαγούδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorTratolos, Andreas
dc.contributor.authorΤρατολός, Ανδρέας
dc.date.accessioned2024-05-24T07:23:18Z
dc.date.available2024-05-24T07:23:18Z
dc.date.issued2024-05
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16485
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3907
dc.format.extent37el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleManaging the operational impact of hull maintenance on vessel performanceel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENHull pollution due to accumulation of marine plant and sea animal organisms upon ship’s surface of hull and propulsive mechanisms (i.e. propellers and shafts) is a phenomenon that is responsible for an increase of fuel oil consumption. This is due to the increase of total resistance of the ship, resulting gradually in the deterioration of the ship’s performance, according to relevant studies upon the biofouling impact on vessel performance for merchant types of ships (containerships, general cargo, VLCC). In the current study, the examined ships are of naval types (frigates, gunboats, patrol boats, landing ships, general support vessels). For these types of naval ships, the examined period was five years, beginning from the undocking of the vessel after a full hull cleaning and the renewal of their hull coating paints performed. Taking into account the average speeds, hours travelled and excessive fuel consumptions, for three conditions of hull fouling (zero, soft and hard) and comparing them with the corresponding values of ship’s designed characteristics, the result showed an extra fuel consumption for each type of ship. This excess of fuel consumed, is then calculated in respect of each type’s operating profile and the outcome was the associated yearly cost of the biofouling impact for the examined period. For this economic impact, a risk assessment is attempted, in order to evaluate the potential of an excessive fuel cost, with the use of a Risk Matrix. The assessment of the results underlines the importance of the continuous monitoring of ship’s hull condition and the profit of an optimised hull maintenance schedule, in order to manage the associated costs that derive from operating ships with a fouled hull.el
dc.corporate.nameΣχολή Ναυτικών Δοκίμωνel
dc.contributor.masterΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordHull maintenanceel
dc.subject.keywordΒio-foulingel
dc.subject.keywordHull coatingel
dc.subject.keywordHull paintingsel
dc.subject.keywordUnderwater surfaceel
dc.subject.keywordSubmerged surfaceel
dc.date.defense2024-05-15


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»