Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚατσάνης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΝτίγκου, Ευφροσύνη Μαρία
dc.date.accessioned2024-05-21T11:56:54Z
dc.date.available2024-05-21T11:56:54Z
dc.date.issued2024-04
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16470
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3892
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αποσκοπεί στην ευρύτερη μελέτη του ρόλου της επιθεώρησης από το κράτος του λιμένα, το λεγόμενο Port State Control, στην παγκόσμια ναυτιλία και την συνεισφορά στην μείωση των περιπτώσεων μη συμμορφώσεων των πλοίων και τις αποκλίσεις από τα καθορισμένα πρότυπα σύμφωνα με τους κανονισμούς και τις συμβάσεις της διεθνούς κοινότητας και του ΙΜΟ. Προκειμένου αναλυθούν κατανοητά και σχολαστικά οι λειτουργίες του PSC, γίνεται αρχικά μία εισαγωγή στα αίτια που καθιέρωσαν τον έλεγχο από το κράτος του λιμένα μέσω των περιφερειακών συμφωνιών των κρατών και αναφορά στις κύριες Συμβάσεις του ΙΜΟ στις οποίες βασίστηκε η δομή και οργάνωση των διαδικασιών PSC. Γίνεται ακόμη αναφορά στους ορισμούς σχετικά με το κράτος λιμένα, στο κράτος σημαίας και τα είδη νηολογίου, στα οποία έπειτα παρουσιάζεται η μεταξύ τους σύνδεση σχετικά με τις επιθεωρήσεις των πλοίων. Αναλύονται ακόμη οι τύποι των επιθεωρήσεων του PSC, η περιοδικότητα και οι περιπτώσεις στις οποίες διενεργείται κάθε είδος επιθεώρησης όπως και οι παράγοντες που επιδρούν στη διενέργεια αυτής. Στο πλαίσιο των επιθεωρήσεων προκειμένου δοθεί η κατάλληλη προτεραιότητα επιθεώρησης στα πλοία, σε κάθε πλοίο αποδίδεται ένας χαρακτηρισμός ως προς την επικινδυνότητά του σχετικά με τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς η οποία εξαρτάται από πολλά στοιχεία, κυριότερα των οποίων είναι η απόδοση της διαχειρίστριας εταιρείας του καθώς και η απόδοσή του πλοίου σε προγενέστερες επιθεωρήσεις. Από τη διεξαγωγή των επιθεωρήσεων, ένα πλοίο μπορεί να εμφανίσει υψηλή απόδοση ή πολύ χαμηλή με αποτέλεσμα δυσμενείς συνέπειες έως ακόμη και την κράτηση του πλοίου στο λιμένα, μέχρι την αποκατάσταση των κρίσιμων παρατηρήσεων από τον έλεγχο των αρχών. Στην παρούσα εργασία γίνεται αναφορά στον ISM κώδικα και στα προβλεπόμενα Πιστοποιητικά που πρέπει να τηρούνται καθώς και σε περιπτώσεις ελλείψεων που μπορεί να οδηγήσουν στην κράτηση του πλοίου. Ειδικότερα για το Μνημόνιο Συνεργασίας των Παρισίων παρουσιάζονται οι κώδικες ελλείψεων (deficiency codes) των πλοίων και τα λαμβανόμενα απαιτούμενα μέτρα (action taken codes) για κάθε έλλειψη τα οποία καθορίζονται στον έλεγχο από τον αξιωματικό ελέγχου (PSCO). Ο έλεγχος του κράτους λιμένα εξετάζει αρκετά σημεία στα οποία δίνεται έμφαση στις συνθήκες διαβίωσης προσωπικού αλλά και σε ζητήματα ασφαλείας και πρόληψης της ρύπανσης από τα πλοία.el
dc.format.extent109el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΈλεγχος των πλοίων από το κράτος λιμέναel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis thesis aims at the broader study of the role of port state inspection, the so-called Port State Control, in global shipping and the contribution to the reduction of cases of non-compliance of ships and deviations from established standards in accordance with the regulations and conventions of the international community and the IMO. In order to analyze comprehensibly and meticulously the functions of the PSC, an introduction is first made to the causes that established port state control through the regional agreements of the states and a reference to the main IMO Conventions on which the structure and organization of PSC procedures was based. Reference is also made to the definitions of port State, flag State and types of registry, which then present the link between them regarding ship inspections. It also analyzes the types of PSC inspections, the periodicity and cases in which each type of inspection is carried out, as well as the factors that affect its conduct. In the context of inspections in order to give an appropriate priority for inspection to ships, each ship is assigned a risk rating in relation to compliance with regulations which depends on several elements, the main ones being the performance of its managing company as well as the performance of the ship in previous inspections. From carrying out inspections, a ship can show high performance or very low resulting in adverse consequences up to even keeping the ship in port to restoring critical points where deviations in the control of the authorities occurred. In this thesis, reference is made to the ISM Code and the Certificates that must be kept, as well as cases of deficiencies that may lead to the detention of the ship. In particular, for the Paris Memorandum of Understanding, the deficiency codes of ships and the action taken measures for each deficiency are presented, which are determined in the audit by the control officer (PSCO). Port State Control addresses several points where emphasis is placed on the living conditions of personnel but also on safety issues and prevention of pollution from ships.el
dc.corporate.nameΣχολή Ναυτικών Δοκίμωνel
dc.contributor.masterΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordPort state controlel
dc.date.defense2024-04-26


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»