Show simple item record

dc.contributor.advisorΔανιήλ, Γεώργιος
dc.contributor.advisorDaniil, Georgios
dc.contributor.authorΧαραλαμπέα, Ευγενία
dc.contributor.authorCharalampea, Evgeniaen
dc.date.accessioned2023-11-09T06:33:47Z
dc.date.available2023-11-09T06:33:47Z
dc.date.issued2023-10-31
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15886
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3308
dc.description.abstractΕίναι γνωστό ότι το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου σήμερα μεταφέρεται δια θα λάσσης, επομένως είναι προφανές ότι υπάρχει στενή σχέση μεταξύ του παγκόσμιου εμπορίου και της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Αλλά η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι επίσης μια σημαντικά ευάλωτη βιομηχανία, καθώς εξαρτάται από διάφορους επιπλέον εξωτερικούς παράγοντες όπως η γεωπολιτική κατάσταση, οι περιβαλλοντικές συνθήκες, ο πληθωρισμός, οι εθνικές πολιτικές σχετικά με τη ναυπηγική βιομηχανία, η αυξημένη ζήτηση για ορισμένα αγαθά, η απότομη αλλα γή στην τιμή των βασικών πρώτων υλών κλπ. Είναι επίσης ένας κλάδος που φαίνεται να δρα κυ κλικά, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν καταστάσεις που φαίνεται να επαναλαμβάνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και επομένως ονομάζονται ναυτικοί κύκλοι και αποτελούνται από 4 φάσεις (ύφεση, ανάκαμψη, αιχμή και κατάρρευση) . Έτσι, λόγω της εξάρτησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τόσους πολλούς εξωτερικούς και μερικές φορές απρόβλεπτους παράγοντες, υφίσταται η ανάγκη χρηματοδότησης του πλοιοκτήτη για την απόκτηση, τη συντήρηση ή τη λει τουργία ενός πλοίου, που είναι εργασίες έντασης κεφαλαίου, γιαυτό το λόγο οι πλοιοκτήτες λαμ βάνουν δάνεια από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Αλλά από την άλλη πλευρά, τα χρηματοπιστω τικά ιδρύματα που χορήγησαν το δάνειο πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα χρήματά τους είναι ασφαλή, έτσι το ίδιο το πλοίο καθίσταται ως εγγύηση για τους δανειστές του ιδιοκτήτη του, υφι στάμενο την εγγραφή βάρους σε αυτό, τη λεγόμενη ναυτική υποθήκη, απλή ή προτιμώμενη. Ένας άλλος θεσμός που συνδέεται στενά με τις ναυτιλιακές συναλλαγές είναι τα ναυτικά προ νόμια, τα οποία αποτελούν ασφάλεια στο πλοίο, οι οποίες προκύπτουν ταυτόχρονα με τις υπηρε σίες ή τα γεγονότα που ενεργοποιούν τη θαλάσσια δέσμευση. Οι πλοιοκτήτες υπόσχονται να ασφαλίσουν το χρέος των πιστωτών μέσω του ίδιου του πλοίου. Ως συμφέρον σε ακίνητο, το ναυτικό προνόμιο εκτείνεται μόνο έως την αξία του περιουσιακού στοιχείου, που είναι η αξία του πλοίου. Αυτοί οι θεσμοί, δηλαδή οι ναυτικές υποθήκες και τα ναυτικά προνόμια ρυθμίζονται διαφορετι κά τόσο στην ελληνική όσο και στην αγγλική δικαιοδοσία, αλλά ο στόχος και των δύο δικαιοδο σιών παραμένει η παροχή ασφάλειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία, παρέχοντας το ίδιο το πλοίο ως εγγύηση.el
dc.format.extent68el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleComparison of the maritime mortgages of Greek maritime law with relevant institutions of English maritime lawel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENIt is well known that most of the global trade’s volume today is transported by the sea, so it is obvious that there is a close relationship between global trade and the shipping industry. But shipping industry is also a significantly volatile industry, which depends on various extra external factors such as geopolitical situation, environmental conditions, inflation, national policies regarding the shipbuilding industry, the increased demand for certain goods, the sharp change in the price of the basic raw materials etc. It is also an industry which appears to be cyclical, which means that there are relevant situations which seem to be repeated in regular intervals and are therefore called shipping cycles and consist of 4 phases (recession, recovery, peak and collapse). So due to shipping industry’s affection by so many external and sometimes unpredictable factors, the need to fund the ship owner for a new vessel’s acquisition, vessel΄s maintenance or operation, which are capital intensive tasks, is required, therefore the ship owners take loans from financial institutions. But on the other hand, the financial institutions which granted the loan need to assure that their money are safe, so the vessel itself becomes the collateral for the ship-owner’s lenders, by registering encumbrances on it, the so-called maritime mortgages, simple or preferred. Another institution strongly connected with the shipping transactions is maritime liens, which is collateral security on the vessel arising simultaneously with the services or events that trigger the maritime lien. Ship owners promise to insure creditors' debt through the ship itself. As an interest in property, a maritime lien extends only to the value of the asset, which is ship’s value. Both above institutions, i.e. maritime mortgages and liens are regulated differently in Greek and English jurisdiction, but the aim of both jurisdictions remains to provide security to the shipping industry, by providing the vessel itself as collateral:el
dc.contributor.masterΝαυτιλιακή Διοικητικήel
dc.subject.keywordShipping industryel
dc.subject.keywordShipping cyclesel
dc.subject.keywordCapitalel
dc.subject.keywordDebtorel
dc.subject.keywordLenderel
dc.subject.keywordCollateralel
dc.subject.keywordSimple mortgageel
dc.subject.keywordPreferred mortgageel
dc.subject.keywordMaritime liensel
dc.subject.keywordBankel
dc.subject.keywordCreditel
dc.subject.keywordFundingel
dc.date.defense2023-10-31


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»