dc.contributor.advisor | Δανιήλ, Γεώργιος | |
dc.contributor.advisor | Daniil, Georgios | |
dc.contributor.author | Χαραλαμπέα, Ευγενία | |
dc.contributor.author | Charalampea, Evgenia | en |
dc.date.accessioned | 2023-11-09T06:33:47Z | |
dc.date.available | 2023-11-09T06:33:47Z | |
dc.date.issued | 2023-10-31 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15886 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3308 | |
dc.description.abstract | Είναι γνωστό ότι το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου σήμερα μεταφέρεται δια θα λάσσης, επομένως είναι προφανές ότι υπάρχει στενή σχέση μεταξύ του παγκόσμιου εμπορίου
και της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Αλλά η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι επίσης μια σημαντικά
ευάλωτη βιομηχανία, καθώς εξαρτάται από διάφορους επιπλέον εξωτερικούς παράγοντες όπως η
γεωπολιτική κατάσταση, οι περιβαλλοντικές συνθήκες, ο πληθωρισμός, οι εθνικές πολιτικές
σχετικά με τη ναυπηγική βιομηχανία, η αυξημένη ζήτηση για ορισμένα αγαθά, η απότομη αλλα γή στην τιμή των βασικών πρώτων υλών κλπ. Είναι επίσης ένας κλάδος που φαίνεται να δρα κυ κλικά, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν καταστάσεις που φαίνεται να επαναλαμβάνονται σε
τακτά χρονικά διαστήματα και επομένως ονομάζονται ναυτικοί κύκλοι και αποτελούνται από 4
φάσεις (ύφεση, ανάκαμψη, αιχμή και κατάρρευση) . Έτσι, λόγω της εξάρτησης της ναυτιλιακής
βιομηχανίας από τόσους πολλούς εξωτερικούς και μερικές φορές απρόβλεπτους παράγοντες,
υφίσταται η ανάγκη χρηματοδότησης του πλοιοκτήτη για την απόκτηση, τη συντήρηση ή τη λει τουργία ενός πλοίου, που είναι εργασίες έντασης κεφαλαίου, γιαυτό το λόγο οι πλοιοκτήτες λαμ βάνουν δάνεια από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Αλλά από την άλλη πλευρά, τα χρηματοπιστω τικά ιδρύματα που χορήγησαν το δάνειο πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα χρήματά τους είναι ασφαλή, έτσι το ίδιο το πλοίο καθίσταται ως εγγύηση για τους δανειστές του ιδιοκτήτη του, υφι στάμενο την εγγραφή βάρους σε αυτό, τη λεγόμενη ναυτική υποθήκη, απλή ή προτιμώμενη. Ένας άλλος θεσμός που συνδέεται στενά με τις ναυτιλιακές συναλλαγές είναι τα ναυτικά προ νόμια, τα οποία αποτελούν ασφάλεια στο πλοίο, οι οποίες προκύπτουν ταυτόχρονα με τις υπηρε σίες ή τα γεγονότα που ενεργοποιούν τη θαλάσσια δέσμευση. Οι πλοιοκτήτες υπόσχονται να ασφαλίσουν το χρέος των πιστωτών μέσω του ίδιου του πλοίου. Ως συμφέρον σε ακίνητο, το ναυτικό προνόμιο εκτείνεται μόνο έως την αξία του περιουσιακού στοιχείου, που είναι η αξία του πλοίου. Αυτοί οι θεσμοί, δηλαδή οι ναυτικές υποθήκες και τα ναυτικά προνόμια ρυθμίζονται διαφορετι κά τόσο στην ελληνική όσο και στην αγγλική δικαιοδοσία, αλλά ο στόχος και των δύο δικαιοδο σιών παραμένει η παροχή ασφάλειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία, παρέχοντας το ίδιο το πλοίο ως εγγύηση. | el |
dc.format.extent | 68 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Comparison of the maritime mortgages of Greek maritime law with relevant institutions of English maritime law | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | It is well known that most of the global trade’s volume today is transported by the sea, so it is
obvious that there is a close relationship between global trade and the shipping industry. But
shipping industry is also a significantly volatile industry, which depends on various extra
external factors such as geopolitical situation, environmental conditions, inflation, national
policies regarding the shipbuilding industry, the increased demand for certain goods, the sharp
change in the price of the basic raw materials etc. It is also an industry which appears to be
cyclical, which means that there are relevant situations which seem to be repeated in regular
intervals and are therefore called shipping cycles and consist of 4 phases (recession, recovery,
peak and collapse). So due to shipping industry’s affection by so many external and sometimes
unpredictable factors, the need to fund the ship owner for a new vessel’s acquisition, vessel΄s
maintenance or operation, which are capital intensive tasks, is required, therefore the ship owners
take loans from financial institutions. But on the other hand, the financial institutions which
granted the loan need to assure that their money are safe, so the vessel itself becomes the
collateral for the ship-owner’s lenders, by registering encumbrances on it, the so-called maritime
mortgages, simple or preferred. Another institution strongly connected with the shipping
transactions is maritime liens, which is collateral security on the vessel arising simultaneously
with the services or events that trigger the maritime lien. Ship owners promise to insure creditors'
debt through the ship itself. As an interest in property, a maritime lien extends only to the value
of the asset, which is ship’s value. Both above institutions, i.e. maritime mortgages and liens are
regulated differently in Greek and English jurisdiction, but the aim of both jurisdictions remains
to provide security to the shipping industry, by providing the vessel itself as collateral: | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλιακή Διοικητική | el |
dc.subject.keyword | Shipping industry | el |
dc.subject.keyword | Shipping cycles | el |
dc.subject.keyword | Capital | el |
dc.subject.keyword | Debtor | el |
dc.subject.keyword | Lender | el |
dc.subject.keyword | Collateral | el |
dc.subject.keyword | Simple mortgage | el |
dc.subject.keyword | Preferred mortgage | el |
dc.subject.keyword | Maritime liens | el |
dc.subject.keyword | Bank | el |
dc.subject.keyword | Credit | el |
dc.subject.keyword | Funding | el |
dc.date.defense | 2023-10-31 | |