Show simple item record

dc.contributor.advisorΚανάς, Άγγελος
dc.contributor.authorΚόκκαλη, Σπυριδούλα
dc.date.accessioned2023-10-24T07:50:03Z
dc.date.available2023-10-24T07:50:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15827
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3249
dc.description.abstractΟ ρόλος του σχολείου είναι ιδιαίτερα σημαντικός στην σύγχρονη κοινωνία και συνίσταται στην παροχή γνώσεων στους μαθητές, αλλά και στην διάπλαση προσωπικοτήτων, έτσι ώστε οι τελευταίοι να έχουν τα κατάλληλα εφόδια προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της σύγχρονης ζωής. Ο ρόλος του διευθυντή είναι καθοριστικός για την δημιουργία μιας αποτελεσματικής σχολικής μονάδας. Ο διευθυντής είναι αυτός που παρεμβαίνει στη εκπαιδευτική διαδικασία, επηρεάζει τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων και γενικότερα λαμβάνει τις πιο κρίσιμες αποφάσεις. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να επιτελέσουν ένα δύσκολο έργο και αναμφίβολα χρειάζονται κάποιον που να τους εμπνέει, να τους παρακινεί, να τους συμπαραστέκεται, να τους εμψυχώνει κ.α. Συνεπώς, είναι απαραίτητη η παρουσία ενός ηγέτη, ο οποίος θα ασχολείται με την λύση των όποιων προβλημάτων του προσωπικού. Επιπλέον, η φύση της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι τέτοια, που πολλές φορές ασκούν ηγεσία οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί έχοντας επωμιστεί τον ρόλο του να παρακινούν, αλλά και να ελέγχουν τους μαθητές, αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές οι οποίοι έχουν εκλεγεί ως εκπρόσωποι της εκάστοτε τάξης, προκειμένου να μεταφέρουν στους εκπαιδευτικούς αλλά και στην διοίκηση τα όποια προβλήματα ανακύπτουν. Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι να εξετάσουμε τις απόψεις 74 εκπαιδευτικών, όσον αφορά τον ρόλο του διευθυντή στο σχολείο, το πως ο τελευταίος συμβάλλει στην ευημερίας τους, αλλά και στο πως επηρεάζει την εκπαιδευτική διαδικασία. Βάση των αποτελεσμάτων της έρευνας, ο διευθυντής καθορίζει σε σχετικά υψηλό βαθμό την ευημερία των εκπαιδευτικών. Επίσης, είναι αρκετά αποτελεσματικός όσον αφορά την διεκπεραίωση των καθηκόντων του, αλλά και την άσκηση ηγεσίας. Τέλος, επηρεάζει σε φυσιολογικό βαθμό την εκπαιδευτική διαδικασία. Διεξάγουμε επίσης ανάλυση ANOVA προκειμένου να διαπιστώσουμε αν υφίσταται διαφορές όσον αφορά τα 3 ζητήματα που εξετάσουμε μεταξύ ιδιωτικών και δημοσίων σχολείων και βρήκαμε ότι διαφορά υπάρχει μόνο στο ζήτημα του πως επηρεάζει ο διευθυντής την εκπαιδευτική διαδικασία.el
dc.format.extent94el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΟ ρόλος του διευθυντή στο σύγχρονο σχολείο : επιδράσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία και την εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικώνel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.contributor.masterΟικονομικά της Εκπαίδευσηςel
dc.subject.keywordΗγεσίαel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτική διαδικασίαel
dc.subject.keywordΑποτελεσματικότητα σχολείουel
dc.subject.keywordΕργασιακή ικανοποίησηel
dc.subject.keywordΔιευθυντής σχολείουel
dc.date.defense2023-10-20


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»