dc.contributor.advisor | Φαφαλιός, Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Πολίτης, Κυριαζής | |
dc.date.accessioned | 2023-07-20T08:10:03Z | |
dc.date.available | 2023-07-20T08:10:03Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15608 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3030 | |
dc.description.abstract | Αναμφισβήτητα ο τομέας της ναυτιλίας αποτελεί ακόμα και σήμερα ένα από τους κορυφαίους τομείς ανάπτυξης της Ελλάδας, καθώς και ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας. Βασικό στοιχείο του κλάδου, είναι η αθρόα χρήση νέων τεχνολογιών, με σκοπό την διατήρηση / επαύξηση της ανταγωνιστικότητας και των κερδών. Η ναυτιλιακή βιομηχανία, με ένα διαρκώς αυξανόμενο αριθμό αγαθών να διακινούνται από την μια μεριά του κόσμου στην άλλη, τείνει στην ψηφιοποίηση. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται να μελετηθεί το πλήθος των τεχνολογικών εξελίξεων, οι οποίες είναι προσβάσιμες στην αγορά, και οι οποίες υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, συμβάλουν στην επαύξηση της ασφάλειας και της ποιότητας στην ναυτιλία. Ωστόσο, λόγω της διαρκούς τεχνολογικής προόδου, οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και νέα προϊόντα, νέα λειτουργικά, προστίθενται στην αγορά, η οποία είναι ιδιαίτερα δυναμική και ανταγωνιστική. Στα πλαίσια εναρμόνισης με τις επιταγές του ΙΜΟ σχετικά με την χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων, για την καλύτερη και ασφαλέστερη πλεύση των πλοίων, ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, ο κλάδος της Ηλεκτρονικής Ναυτιλίας αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας τάσης των εταιρειών, είτε ναυτιλιακών είτε εταιρειών που υποστηρίζουν την ναυτιλία.
Σκοπός αυτής της πτυχιακής εργασίας είναι η παρουσίαση των συστημάτων και εφαρμογών αυτών που υποστηρίζουν όχι μόνο τα πλοία εν πλω, αλλά και τις καθημερινές εργασίες και της εταιρείας στην ξηρά. Τα συστήματα αυτά που βασίζονται κατά κύριο λόγο στην ευρεία εφαρμογή και ανάπτυξη του διαδικτύου αλλά και των ασύρματων κινητών επικοινωνιών, παρουσιάζει διαρκή ανάπτυξη και εξέλιξη, μιας και η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία. Δεν αποτελεί άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι η πλειοψηφία των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών , πλέον, αναπτύσσει ξεχωριστά τμήματα (IT) τεχνολογίας (ΤΠΕ) με σκοπό την ανάπτυξη λογισμικού για την υποστήριξη όχι μόνο των καθημερινών της εργασιών αλλά και για την προώθηση της ασφάλειας επί των πλοίων. Αυτή η εξέλιξη ωστόσο , δημιουργεί καινούργιες προκλήσεις στον άγνωστο μέχρι τώρα χώρο της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. Γεννάται επομένως μια νέα έννοια η λεγόμενη πειρατεία στον κυβερνοχώρο (cyber hasking).
Κατά συνέπεια στο 1ο κεφάλαιο θα αναφερθεί η έννοια της Net Centric επιχείρησης. Θα αναφερθούν στοιχεία που αφορούν την αρχιτεκτονική και την τελική χρήση της δικτυοκεντρικής οργάνωσης επί του πλοίου καθώς και το περιβάλλον συνεργασίας με την εταιρεία στην ξηρά. Στο 2ο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια της ηλεκτρονικής Ναυτιλίας, ενώ γίνεται αναφορά στα συστήματα και τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών στις Ναυτιλιακές Επιχειρήσεις (ITCs). Στο 3ο κεφάλαιο αναφέρονται τα συστήματα ηλεκτρονικής ναυτιλίας που βρίσκονται εγκατεστημένα επί των πλοίων, αναφέρονται νέες τεχνολογίες, αλλά και επισημαίνονται τυχόν εξελίξεις επί των ήδη παραδοσιακών ναυτιλιακών συσκευών. Στο 4ο κεφάλαιο γίνεται προσπάθεια να περιγραφούν τα συστήματα ηλεκτρονικής ναυτιλίας που βρίσκουν εφαρμογή επί των ναυτιλιακών εταιρειών στην ξηρά, μέσω των οποίων επιτυγχάνεται συνεργασία και διαρκής επικοινωνία με το πλοίο εν πλω. Τέλος στο 5ο κεφάλαιο, επιχειρείται μια προσέγγιση σε έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους που αντιμετωπίζουν εφεξής όλες οι εταιρείες συμπεριλαμβανομένου των ναυτιλιακών, και αφορά τις κυβερνοεπιθέσεις. | el |
dc.format.extent | 145 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Τεχνολογικές εξελίξεις σε σύγχρονα συστήματα ηλεκτρονικής ναυτιλίας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Undoubtedly, the shipping sector is still today one of the leading sectors of development in Greece, as well as one of the most important pillars of the Greek economy. A key element of the industry is the cumulative use of new technologies, with the aim of maintaining/increasing competitiveness and profits. The shipping industry, with an ever-increasing number of goods moving from one side of the world to the other, is trending toward digitization. In this paper, an attempt is made to study the multitude of technological developments, which are accessible to the market, and which, under specific conditions, contribute to the increase of safety and quality in shipping. However, due to continuous technological progress, developments are rapid and new products, new functional ones, are added to the market, which is highly dynamic and competitive. In the context of harmonizing with the IMO requirements regarding the use of electronic systems, for the better and safer navigation of ships, since the beginning of the 1970s, the Electronic Shipping sector is a typical example of the new trend of companies, whether shipping or companies that support shipping.
The purpose of this thesis is to present the systems and applications of those that support not only the ships at sea, but also the daily operations of the company on land. These systems, which are primarily based on the wide application and development of the internet and wireless mobile communications, are constantly developing and evolving, since technology is evolving rapidly. It is no coincidence that the majority of major shipping companies now develop separate (IT) technology (ICT) departments in order to develop software to support not only their daily operations but also to promote safety on board ships . This development, however, creates new challenges in the hitherto unknown area of cyber security. A new concept is therefore born, the so-called hacking in cyberspace (cyber hasking).
Consequently in the 1st chapter the concept of Net Centric business will be mentioned. Information will be provided regarding the architecture and end use of the network-centric organization on board as well as the collaboration environment with the company ashore. In the 2nd chapter, the concept of electronic Shipping is analyzed, while reference is made to Information and Communication systems and technologies in Shipping Companies (ITCs). In the 3rd chapter, the electronic maritime systems installed on ships are mentioned, new technologies are mentioned, but also any developments on the already traditional maritime devices are highlighted. In the 4th chapter an attempt is made to describe the electronic shipping systems that are applied to the shipping companies on land, through which cooperation and constant communication with the ship at sea is achieved. Finally, in the 5th chapter, an approach is attempted to one of the biggest risks that all companies, including shipping companies, face from now on, and it concerns cyber-attacks. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Net-centric | el |
dc.subject.keyword | e-Navigation | el |
dc.subject.keyword | Big data | el |
dc.subject.keyword | Cybersecurity | el |
dc.date.defense | 2023-06-02 | |