dc.contributor.advisor | Γαλάνης, Γεώργιος | |
dc.contributor.advisor | Galanis, Georgios | |
dc.contributor.author | Αμπατζή, Ζαχαρούλα | |
dc.contributor.author | Ampatzi, Zacharoula | |
dc.date.accessioned | 2023-05-15T10:17:28Z | |
dc.date.available | 2023-05-15T10:17:28Z | |
dc.date.issued | 2023-03 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15399 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2821 | |
dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι η εισαγωγική παρουσίαση της επιστημονικής περιοχής της Μηχανικής Μάθησης και ενδεικτικών εφαρμογών της σε πραγματικές μελέτες που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την Ναυτιλία. Ξεκινά με τον ορισμό και την ταξινόμηση της Μηχανικής Μάθησης, συνοδευόμενη από τις εξελίξεις της μέσα στο χρόνο. Στη συνέχεια παρέχει το υπολογιστικό υπόβαθρο και τις βασικές αρχές τεσσάρων αλγορίθμων Εποπτευόμενης Μηχανικής Μάθησης: Γραμμικής Παλινδρόμησης, Πολυωνυμικής Παλινδρόμησης, Λογιστικής Παλινδρόμησης και των Νευρωνικών Δικτύων. Τα βασικότερα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα παρουσιάζονται για όλες τις μεθόδους. Επεξηγείται επίσης η επιλογή της χρήσης του λογισμικού MATLAB, πριν προχωρήσουμε σε τρεις εφαρμογές που βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα θαλάσσιου κυματισμού στο Αιγαίο και το Ιόνιο Πέλαγος. Στην κατεύθυνση αυτή χρησιμοποιούνται: ένα μοντέλο Γραμμικής Παλινδρόμησης για την εκτίμηση του μέγιστου ύψους κύματος, ένα μοντέλο Λογιστική Παλινδρόμησης για την υποστήριξη της απόφασης να εκδοθεί απαγόρευσης απόπλου από τις λιμενικές αρχές και ένα Νευρωνικό Δίκτυο για την προσομοίωση του ύψους κύματος, και της κατάστασης θάλασσας σύμφωνα με την κλίμακα Douglas. Η διπλωματική ολοκληρώνεται με τα συμπεράσματα που απορρέουν από τις εν λόγω εφαρμογές. | el |
dc.format.extent | 111 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Μέθοδοι μηχανικής μάθησης στη ναυτιλία | el |
dc.title.alternative | Machine learning applications on maximum wave height for shipping and maritime | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This dissertation aims to give an introduction to Machine Learning’s logic notions and present its application in real-life Maritime case studies. It begins with the definition and taxonomy of Machine Learning, accompanied by its advancements through time. It then provides the computational background and fundamentals of four Supervised Machine Learning algorithms: Linear Regression, Polynomial Regression, Logistic Regression, and Neural Network. Both advantages and disadvantages are presented for all methods. The selection of MATLAB’s usage is explained, before proceeding to three applications based on real-life maritime occurrences, appearing in the Aegean and Ionian Seas. A Linear Regression model estimates the maximum wave height, a Logistic Regression model decides if a prohibition of sailing should be issued by port authorities, and a Neural Network characterizes, through wave heights, the sea condition based on the Douglas Sea Scale. The dissertation ends with the conclusions that are derived from said applications. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Μηχανική μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Γραμμική παλινδρόμηση | el |
dc.subject.keyword | Λογιστική παλινδρόμηση | el |
dc.subject.keyword | Νευρωνικά δίκτυα | el |
dc.subject.keyword | Εφαρμογές προσομοίωσης θαλάσσιου κυματισμού | el |
dc.date.defense | 2023-03-30 | |