Η υιοθέτηση νέων συνηθειών από τους πολίτες προς τη βιώσιμη ανάπτυξη
The adoption of new habits by citizens towards sustainable development
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Βιώσιμη ανάπτυξη ; Βιωσιμότητα ; Αειφορία ; Κυκλική οικονομία ; Στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης ; Αρθρογραφία ; ΔιαφημίσειςΠερίληψη
Η συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες της καθημερινότητας για την υιοθέτηση νέων συνηθειών πιο
φιλικών προς το περιβάλλον, δημιουργεί τις κατευθυντήριες γραμμές για τη μετάβαση σε μια πιο
βιώσιμη και πράσινη καθημερινότητα. Κατά συνέπεια, είναι απαραίτητο να επέλθουν αλλαγές στις
συνήθειες των πολιτών, σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας αλλά και αλλαγές στις επιχειρήσεις
προκειμένου να συμβαδίσουν με την τάση της εποχής. Η πλειοψηφία αυτών επιλέγει να δημοσιεύει τις
νέες συνήθειες που ενσωματώνει στην λειτουργία τους, επιτρέποντας στους πολίτες να είναι πλήρως
ενημερωμένοι κατά την επιλογή εταιρειών από τις οποίες προμηθεύονται υλικά και υπηρεσίες. Η
δημοσιοποίηση αυτή γίνεται συνήθως μέσω των Εκθέσεων Βιωσιμότητας που δημοσιεύονται στο τέλος
κάθε έτους, ενώ έχει αρχίσει να εδραιώνεται και η δημοσιοποίηση μέσω ενημερωτικών άρθρων. Τους
τελευταίους μήνες διαφαίνεται μια αυξημένη τάση των μεγάλων κυρίως επιχειρήσεων να προβαίνουν
στη δημοσίευση των νέων επιχειρηματικών τους μοντέλων, προσαρμοσμένων στις ανάγκες της εποχής
για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα, αυξάνονται και τα άρθρα από επιστήμονες
ή δημοσιογράφους που ασχολούνται με το αντικείμενο, και στοχεύουν στην ενημέρωση και
ευαισθητοποίηση των αναγνωστών για τις συνεχείς εξελίξεις πάνω σε θέματα κλιματικής αλλαγής,
βιωσιμότητας και προστασίας του περιβάλλοντος. Μέσω της παρούσας εργασίας και της χρήσης
ερωτηματολογίου επιχειρείται να παρουσιαστεί η τάση των πολιτών για υιοθέτηση νέων συνηθειών και
να συμβαδίζουν με την τάση της εποχής αλλά και το πως αυτοί με τη σειρά τους ενημερώνονται μέσω
άρθρων καθώς και το πόσο επηρεάζονται από αυτά. Τα αποτελέσματα έδειξαν μια αυξημένη τάση για
υιοθέτηση συνηθειών φιλικών προς το περιβάλλον, ενώ οι μισοί σχεδόν από τους ερωτηθέντες έχουν
ήδη εντάξει στις συνήθειες τους, την ανάγνωση άρθρων που πραγματεύονται θέματα βιωσιμότητας.