dc.contributor.advisor | Ζάννης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Σταθάς, Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2023-04-10T12:12:30Z | |
dc.date.available | 2023-04-10T12:12:30Z | |
dc.date.issued | 2023-03 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15347 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2769 | |
dc.description.abstract | Η εργασία έχει θέμα τη μελέτη εναλλακτικών καυσίμων για χρήση στη ναυτιλία με σκοπό την ευθυγράμμισή της με τους στόχους που θέτει ο IMO για την απανθρακοποίηση του κλάδου. Η σταδιακή προσαρμογή του τομέα της ναυτιλίας είναι αναπόφευκτη και μπορεί να επιτευχθεί με τη μετάβαση σε ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Αυτή η εργασία εξετάζει 22 πιθανές εναλλακτικές λύσεις, συμπεριλαμβάνοντας το συμβατικό καύσιμο των πλοίων, μαζούτ (Heavy Fuel Oil (HFO)) ως περίπτωση αναφοράς, τα «μπλε» εναλλακτικά καύσιμα που παράγονται από φυσικό αέριο και τα «πράσινα» καύσιμα που παράγονται από βιομάζα και ηλιακή ενέργεια. Τεχνολογίες δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage,CCS) εγκαθίστανται για τις περιπτώσεις των ορυκτών καυσίμων (HFO και υγροποιημένο φυσικό αέριο (Liquefied Natural Gas,LNG)). Οι διαφορετικές επιλογές καυσίμου συγκρίνονται σε όρους μετρήσιμων παραμέτρων που περιλαμβάνουν: (i) μάζα καυσίμου, (ii) όγκο καυσίμου, (iii) ένταση ενέργειας κύκλου ζωής (Well‐To‐Wake, WTW), (iv) κόστος WTW, (v) εκπομπή αερίων θερμοκηπίου (Green House Gases, GHG) WTW και (vi) εκπομπή μη θερμοκηπιακών αερίων , που υπολογίζονται από τη βιβλιογραφία και τη χρήση μοντέλων ASPEN HYSYS. Από ενεργειακή προοπτική, η ηλεκτρική ενέργεια ανανεώσιμων πηγών με τεχνολογία μπαταριών είναι η πιο αποτελεσματική επιλογή, αν και ακόμα παραμένει μη πρακτική για υπερπόντιες διαδρομές λόγω της χαμηλής ενεργειακής πυκνότητας των σημερινών μπαταριών. Η αμέσως επόμενη καλύτερη λύση είναι τα ορυκτά καύσιμα με τεχνολογίες CCS (υποθέτοντας 90% απόδοση στη δέσμευση του άνθρακα), που τυχαίνει να έχουν και το χαμηλότερο κόστος, αν και η μακροχρόνια αποθήκευση και αξιοποίηση του CO2 αποτελούν προβλήματα που δεν έχουν ακόμη επιλυθεί. Τα βιοκαύσιμα προσφέρουν έναν καλό συμβιβασμό μεταξύ κόστους, διαθεσιμότητας και επιπέδου ετοιμότητας τεχνολογίας (Technology Readiness Level,TRL)· ωστόσο, οι εκπομπές μη-θερμοκηπιακών αερίων παραμένουν υπολογίσιμες. Το υδρογόνο και η αμμωνία είναι από τις χειρότερες επιλογές όσον αφορά το απαιτούμενο συνολικό ενεργειακό κόστος και μπορεί να χρειαστεί να ληφθούν μέτρα για τον καθαρισμό των οξειδίων του αζώτου (NΟx) που προκύπτουν. Η μεθανόλη από LNG απαιτεί χρήση τεχνολογιών CCS για την απανθρακοποίησή της, ενώ η μεθανόλη από βιομάζα όχι, και επίσης φαίνεται να είναι καλή εναλλακτική όσον αφορά το συνολικό ενεργειακό και οικονομικό κόστος καθώς και την TRL. Η παρούσα ανάλυση συγκρίνει με συνέπεια τις διάφορες περιπτώσεις και είναι χρήσιμη για τα ενδιαφερόμενα μέρη που εμπλέκονται στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. | el |
dc.format.extent | 64 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σύγκριση εναλλακτικών καυσίμων για την ναυτιλία με όρους ενέργειας και κόστους κύκλου ζωής | el |
dc.title.alternative | Comparison of alternative fuels for shipping in terms of lifecycle energy and cost | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This paper’s subject is the study of alternative fuels for shipping in order to align it with the goals set by the IMO for the decarbonization of the sector. The progressive adaptation of the shipping industry is inevitable and can be made by transitioning into low‐ or zero‐carbon marine fuels.
This paper reviews 22 potential pathways, including conventional Heavy Fuel Oil (HFO) marine fuel as a reference case, “blue” alternative fuel produced from natural gas, and “green” fuels produced from biomass and solar energy. Carbon capture technology (CCS) is installed for fossil fuels (HFO and liquefied natural gas (LNG)). The pathways are compared in terms of quantifiable parameters including (i) fuel mass, (ii) fuel volume, (iii) life cycle (Well‐To‐Wake—WTW) energy intensity, (iv) WTW cost, (v) WTW greenhouse gas (GHG) emission, and (vi) non‐GHG emissions, estimated from the literature and ASPEN HYSYS modelling. From an energy perspective, renewable electricity with battery technology is the most efficient route, albeit still impractical for long‐distance shipping due to the low energy density of today’s batteries. The next best is fossil fuels with CCS (assuming 90% removal efficiency), which also happens to be the lowest cost solution, although the long‐term storage and utilization of CO2 are still unresolved. Biofuels offer a good compromise in terms of cost, availability, and technology readiness level (TRL); however, the non‐GHG emissions are not eliminated. Hydrogen and ammonia are among the worst in terms of overall energy and cost needed and may also need NOx clean‐up measures. Methanol from LNG needs CCS for decarbonization, while methanol from biomass does not, and also seems to be a good candidate in terms of energy, financial cost, and TRL. The present analysis consistently compares the various options and is useful for stakeholders involved in shipping decarbonization. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Εναλλακτικά καύσιμα | el |
dc.subject.keyword | Απανθρακοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία | el |
dc.date.defense | 2023-03-30 | |