dc.contributor.advisor | Κοτταρίδη, Κωνσταντίνα | |
dc.contributor.author | Μπέκα, Σωτηρία | |
dc.date.accessioned | 2023-03-02T12:02:36Z | |
dc.date.available | 2023-03-02T12:02:36Z | |
dc.date.issued | 2022-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15198 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2620 | |
dc.description.abstract | Η πανδημία του COVID-19 έχει επηρεάσει διάφορους τομείς της οικονομίας,
συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστικών, και έχει γίνει πρόβλημα και σαφής καταλύτης για την
καινοτομία. Η πανδημία έχει επισημάνει ορισμένη αναποτελεσματικότητα του παραδοσιακού
μοντέλου αλληλεπίδρασης μεταξύ των ασφαλιστών και των πελατών τους και εστίασε στις
προσπάθειες των ασφαλιστικών εταιρειών για καινοτομίες και επενδύσεις στο ψηφιακό μέλλον.
Αυτή η εργασία έχει σκοπό να γενικεύσει τους μετασχηματισμούς του θεσμικού περιβάλλοντος
στο οικοσύστημα InsurTech στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19 και να εντοπίσει τις
προοπτικές για την ανάπτυξή της στην μεταπανδημική περίοδο. Η ανάλυση της λειτουργίας του
InsurTech ως οικοσυστήματος κατέστησε αναγκαία την αναγνώριση προκλήσεων για την
ασφαλιστική αγορά στο πλαίσιο του COVID-19. Ο μετασχηματισμός της ασφαλιστικής αγοράς
υπό την επιρροή της ψηφιοποίησης των επιχειρηματικών διαδικασιών υπό τη σημασία της
InsurTech διαμορφώνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για πολλές εταιρείες, η κρίση ενίσχυσε
τις καινοτόμες αναπτυξιακές τους στρατηγικές και επιτάχυνε την εφαρμογή εργαλείων
χρηματοοικονομικής τεχνολογίας στην επιχείρηση στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της
τεχνολογικής υποδομής. Chatbots, τηλεματική, Διαδίκτυο των πραγμάτων, μηχανική μάθηση,
τεχνητή νοημοσύνη, χρησιμοποιούνται ευρέως ως προγνωστικές αναλύσεις κ.λπ. Στο μέλλον, η
InsurTech θα παίζει επίσης ένα σημαντικό ρόλο στην εισαγωγή ψηφιακών καινοτομιών στην
ασφαλιστική αγορά. Στόχος είναι να διερευνηθεί πόσο διαδεδομένη είναι η χρήση των ψηφιακών
τεχνολογιών στις ασφαλιστικές πωλήσεις και ποιες αξίες αυτών των ψηφιακών τεχνολογιών
γίνονται αντιληπτές από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι
ακόμη και στο χρονικό σημείο της πανδημίας, σε ένα υψηλό ποσοστό πωλήσεων, ο ψηφιακός
μετασχηματισμός δεν έχει προχωρήσει ακόμη πολύ. Περαιτέρω αναλύσεις δείχνουν ότι οι
αποκλειστικοί πράκτορες και οι νεότεροι άνθρωποι είναι πιο μπροστά στον ψηφιακό
μετασχηματισμό παρόλο που ο COVID-19 ωθεί την ψηφιακή ζωή σε όλες τις ηλικίες και
κοινωνικές τάξεις. Με βάση τα αποτελέσματά μας, αντλούνται κάποιες αρχικές συστάσεις για τη
δράση του ασφαλιστή. | el |
dc.format.extent | 93 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ο ρόλος των ψηφιακών ασφαλιστικών προϊόντων | el |
dc.title.alternative | The role of the digital insurance products | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The COVID-19 pandemic has affected various sectors of the economy, including insurance, and
has become a problem and a clear catalyst for innovation. The pandemic has highlighted certain
inefficiencies in the traditional model of interaction between insurers and their customers and has
focused insurers' efforts to innovate and invest in the digital future. This paper aims to generalize
the transformations of the institutional environment in the InsurTech ecosystem in the context of
the COVID-19 pandemic and identify the prospects for its development in the post-pandemic
period. Analyzing the functioning of InsurTech as an ecosystem necessitated the identification of
challenges for the insurance market in the context of COVID-19. The transformation of the
insurance market under the influence of the digitization of business processes under the importance
of InsurTech shapes the competitive advantage. For many companies, the crisis strengthened their
innovative development strategies and accelerated the implementation of financial technology
tools in the enterprise as part of the modernization of the technological infrastructure. Chatbots,
telematics, Internet of things, machine learning, artificial intelligence, are widely used as
predictive analytics, etc. In the future, InsurTech will also play an important role in bringing digital
innovations to the insurance market. The aim is to investigate how widespread the use of digital
technologies is in insurance sales and what values of these digital technologies are perceived by
insurance intermediaries. The results show that even at the time of the pandemic, in a high
percentage of sales, the digital transformation has not yet advanced far. Further analysis shows
that sole agents and younger people are further ahead in digital transformation even as COVID-19
pushes digital life across all ages and walks of life. Based on our results, some initial
recommendations are drawn for insurer action. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακός μετασχηματισμός | el |
dc.subject.keyword | Ασφαλιστικές εταιρίες | el |
dc.subject.keyword | InsurTech | el |
dc.subject.keyword | Οικοσύστημα | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Διαχείριση κρίσεων | el |
dc.subject.keyword | COVID-19 | el |
dc.subject.keyword | Digital transformation | el |
dc.subject.keyword | Insurance companies | el |
dc.subject.keyword | Ecosystem | el |
dc.subject.keyword | Digitization | el |
dc.subject.keyword | Crisis management | el |
dc.date.defense | 2022-07-07 | |