Εμφάνιση απλής εγγραφής

Απόψεις των διευθυντών των σχολικών μονάδων για την επιτυχή ηγεσία των σχολείων

dc.contributor.advisorΠαντελίδης, Παντελής
dc.contributor.authorΖαρκαδούλας, Ιωάννης
dc.date.accessioned2023-02-22T11:03:54Z
dc.date.available2023-02-22T11:03:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15162
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2584
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματεύεται τον ρόλο του Διευθυντή-ηγέτη στη σχολική μονάδα στη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εξετάζει τις απόψεις των Διευθυντών για την επιτυχή ηγεσία. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας στόχος είναι να παρουσιαστούν οι βιβλιογραφικές αναφορές σχετικά με τον διοικητικό και ηγετικό ρόλο των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων στην Ελλάδα. Γίνεται λεπτομερής αναφορά στην έννοια της ηγεσίας τις διαστάσεις της και τους ορισμούς που έχουν διατυπωθεί. Επιπλέον τονίζεται η σχέση ηγεσίας με την διοίκηση και την εκπαίδευση καθώς και τα μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο τονίζεται ο ρόλος του Διευθυντή, οι απόψεις τους για τις μορφές ηγεσίας, τα καθήκοντα του Διευθυντή σε Θεσμικό και Νομοθετικό πλαίσιο, η προσωπικότητα που οφείλει να έχει ο Διευθυντής και πως μπορεί να βελτιώσει τα μαθησιακά επιτεύγματα των μαθητών. Στο ερευνητικό μέρος διεξήχθη ποιοτική έρευνα με τη μορφή των ημιδομημένων συνεντεύξεων σε 8 Διευθυντές (6 άνδρες, 2 γυναίκες). Οι συμμετέχοντες υπηρετούν σε σχολεία του νομού Αττικής. Διερευνήθηκαν οι απόψεις των συμμετεχόντων για τον ηγετικό ρόλο του Διευθυντή, τις ικανότητες-δεξιότητες που πρέπει να έχει, τα διοικητικά και παιδαγωγικά του καθήκοντα, τους ανασταλτικούς παράγοντες και την αξία της επιμόρφωσης. Από τα ευρήματα προέκυψε ότι ενώ το ελληνικό σχολείο θέλει τον Διευθυντή γραφειοκράτη, οι Διευθυντές υποστηρίζουν περισσότερο την αξία του ηγέτη και τον παιδαγωγικό του ρόλο. Προέκυψε πως όλοι χρειάζονται να παρακολουθούν επιμορφωτικά σεμινάρια και να μην σταματούν να μαθαίνουν. Επιπλέον η επιτυχής ηγεσία έρχεται από τον ρόλο του Διευθυντή, την συνεργασία των μελών και την επιλογή κοινού οράματος. Στους ανασταλτικούς παράγοντες τονίστηκε το burnout, η έλλειψη προσωπικού, υλικών και κτηρίων. Συνεπώς στην εποχή αυτή της τεχνολογίας είναι απαραίτητο οι σχολικές μονάδες να εστιάζουν στον άνθρωπο, το παιδί και τα παιδαγωγικά ζητήματα που προκύπτουν. Πρέπει να υπάρχει εξισορρόπηση ανάμεσα στον διοικητικό και παιδαγωγικό ρόλο του Διευθυντή, για να καταφέρει να λειτουργήσει το σχολείο αποτελεσματικά και με επιτυχία.el
dc.format.extent73el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΑπόψεις των διευθυντών των σχολικών μονάδων για την επιτυχή ηγεσία των σχολείωνel
dc.title.alternativeSchool leaders' views on successful school leadershipel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis paper deals with the role of the head teacher in the school unit in primary and Secondary Education and examines the views of the head teachers on successful leadership. In the theoretical part of the thesis, the aim is to present the bibliographic references on the administrative and leadership role of school heads in Greece. A detailed reference is made to the concept of leadership, its dimensions and the definitions that have been formulated. In addition, the relationship of leadership with management and education as well as models of educational leadership is emphasized. The second chapter highlights the role of the Director, their views on the forms of leadership, the duties of the director in the institutional and legislative framework, the personality that the director should have and how he can improve the learning achievements of students. In the research part, qualitative research was conducted in the form of semi-structured interviews to 8 managers (6 Men, 2 women). Participants serve in schools in the prefecture of Attica. The participants ' views on the leadership role of the manager, the competences-skills he should have, his administrative and pedagogical duties, the inhibitory factors and the value of the training were investigated. The findings showed that while the Greek school wants the headmaster to be a bureaucrat, the headmasters are more supportive of the value of the leader and his pedagogical role. It turned out that everyone needs to attend training seminars and not stop learning. In addition, successful leadership comes from the role of the director, the cooperation of the members and the choice of a common vision. The inhibiting factors highlighted the burnout, the lack of personnel, materials and buildings. Therefore, in this age of technology, it is necessary for schools to focus on the person, the child and the pedagogical issues that arise. There must be a balance between the administrative and pedagogical role of the principal in order for the school to function effectively and successfully.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΔιευθυντέςel
dc.subject.keywordΔιοικητικός ρόλοςΔ
dc.subject.keywordΕπιτυχής ηγεσίαel
dc.subject.keywordΣχολική μονάδαel
dc.subject.keywordΝομοθετικό πλαίσιοel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.date.defense2023-02-17


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»