Logistics και διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας. Μια ανάλυση των δεικτών απόδοσης : μελέτη περίπτωσης επίπλων IKEA
Logistics and supply chain management. An analysis of performance indicators : case study in IKEA
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
KPI ; Δείκτης απόδοσης ; Εφοδιαστική αλυσίδα ; Logistics ; Παραδόσεις ; Αγορές ; Αποτελεσματική εφοδιαστική ; IKEAΠερίληψη
Οι αρχές λιτής παραγωγής έχουν μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο κορυφαίες εταιρείες μεταφέρουν τα προϊόντα τους στους πελάτες τους και διαχειρίζονται τις σχέσεις τους με τους προμηθευτές τους παγκοσμίως. Καθώς ο ανταγωνισμός γίνεται πιο παγκοσμιοποιημένος, η καινοτομία είναι ολοένα και μεγαλύτερη μεταξύ των αλυσίδων εφοδιασμού και όλο και λιγότερο μεταξύ των εταιρειών. Για να ανταγωνιστούν χώρες με χαμηλό κόστος παραγωγής (όπως η Κίνα), οι υπόλοιπες εταιρείες πρέπει να αποκτήσουν δεξιότητες στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας με το πνεύμα του just-in-time (JIT) και της μαζικής παραγωγής.
Τα logistics και η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας / Supply Chain Management (SCM) αποτελούν βασικά στοιχεία κάθε λιτής πρωτοβουλίας. Σε αυτόν τον τομέα, οι πιο συχνά μετρούμενοι βασικοί δείκτες απόδοσης / Key Performance Indicators (KPIs) σχετίζονται με το just-in-time (έγκαιρη παράδοση και αναλογία κύκλου εργασιών αποθέματος). Η μέτρηση βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs) που σχετίζονται με την διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας (SCM) είναι ένα ουσιαστικό μέρος της ιδέας της ευέλικτης αλυσίδας εφοδιασμού. Σήμερα όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν εφαρμόσει εφαρμογές ανάλυσης δεικτών KPIs με σκοπό την βελτίωση της αποδοτικότητας και ανταγωνιστικότητά τους.
Η μελέτη μας εστίασε στην περίπτωση της εταιρείας επίπλων ΙΚΕΑ και στην ανάλυση των δεικτών απόδοσης της
εφοδιαστική της αλυσίδας. Αναντίρρητα, η αναλογία κύκλου εργασιών αποθέματος είναι ο κύριος KPI που χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό της ευελιξίας της εφοδιαστικής αλυσίδας. Τούτου λεχθέντος, το κόστος εφοδιαστικής είναι ένας δείκτης της αποτελεσματικότητας των δραστηριοτήτων logistics και SCM των εταιρειών ως μέρος της στρατηγικής λιτής παραγωγής τους. Η ευελιξία της εφοδιαστικής αλυσίδας και η υιοθέτηση αποτελεσματικών πρακτικών SCM είναι απαραίτητα για τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα και ευημερία των επιχειρήσεων στο πλαίσιο μιας παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού.