Στρατηγικό management και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον κλάδο της καπνοβιομηχανίας - Μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Παπαστράτος ; Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Καπνοβιομηχανία ; Τσιγάρο ; IqosΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετώνται το στρατηγικό μάνατζμεντ και η εφαρμογή του και παράλληλα η δημιουργία και διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στον κλάδο της καπνοβιομηχανίας. Δύο είναι οι βασικοί στόχοι της μελέτης, (1) να ερευνήσει τη σημαντικότητα της εφαρμογής του στρατηγικού μάνατζμεντ, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανίχνευση του περιβάλλοντος, και πως αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγή ακόμα και του λόγου ύπαρξης της επιχείρησης, (2) να κατανοήσει πώς σε έναν κλάδο με μικρά περιθώρια διαφοροποίησης μπορεί ένας οργανισμός να επιτύχει διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για την καλύτερη κατανόηση του θέματος μελετήθηκε η εταιρία Παπαστράτος-Philip Morris International (PMI) και πως αυτή αποφάσισε από εταιρία παραγωγής βιομηχανικών τσιγάρων να μετασχηματιστεί σε εταιρία παραγωγής και εμπορίας καπνικών προϊόντων δυνητικά μειωμένου κινδύνου, λανσάροντας το πρώτο προϊόν σε αυτήν την κατηγορία, το IQOS. Για την καλύτερη πληροφόρηση και ορθότερη αξιολόγηση των στρατηγικών επιλογών του οργανισμού, του τρόπου λειτουργίας του, των εσωτερικών διαδικασιών του, η κα. Ψαρράκου Κωνσταντίνα, Director Marketing & Digital, μου παραχώρησε σχετική συνέντευξη.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν, η ανίχνευση του περιβάλλοντος και η αποτελεσματική μελέτη όλων των δεδομένων είναι ένα από τα πιο σημαντικά στάδια του στρατηγικού μάνατζμεντ και ήταν αυτό που οδήγησε την PMI στην απόφαση μεταστροφής της, από τα βιομηχανοποιημένα τσιγάρα, στο IQOS και στα προϊόντα δυνητικά μειωμένου κινδύνου γενικότερα. Επιπλέον, σύμφωνα με όσα μας είπε η κα. Ψαρράκου, η διοίκηση ανθρωπίνων πόρων και η επένδυση στους ανθρώπους υπάρχει στην κουλτούρα της Παπαστράτος από την ίδρυσή της και είναι αυτό που την ξεχωρίζει και της δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που ο ανταγωνισμός δεν μπορεί εύκολα να αντιγράψει.