dc.contributor.advisor | Καλλίγερος, Σταμάτιος | |
dc.contributor.author | Δαμουλάκης, Γεώργιος | |
dc.date.accessioned | 2023-01-23T06:44:47Z | |
dc.date.available | 2023-01-23T06:44:47Z | |
dc.date.issued | 2022-08 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15040 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2462 | |
dc.description.abstract | Από τότε που οι άνθρωποι κατασκεύαζαν πλοία, τα πλοία στο τέλος της ζωής τους
είτε καίγονταν είτε βυθίζονταν, όμως ξεκινώντας από τον 20ο αιώνα ανακυκλώνονται.
Σήμερα, ο κόσμος εκτιμά τη βιωσιμότητα και ενθαρρύνει τις βιομηχανίες να ανακυκλώνουν
τα προϊόντα τους. Έτσι και η βιοομηχανία ναυπήγησης πρέπει να συνεισφέρει από τη δική
της πλευρά. Κάθε σκάφος έχει ορισμένη διάρκεια ζωής και όταν φτάσει στο τέλος της,
χρειάζονται ενέργειες για την αποσυναρμολόγηση του.
Η διάλυση των ποντοπόρων πλοίων γίνεται επί του παρόντος κυρίως σε λίγα κράτη
της Ασίας. Λόγω των επικίνδυνων υλικών που περιέχονται στα πλοία, η διάλυση αποτελεί
σημαντικό κίνδυνο τόσο για τους εργαζόμενους στα ναυπηγεία όσο και για το περιβάλλον.
H διεθνής κοινότητα έχει επίγνωση των προβλημάτων που σχετίζονται με τη διάλυση
πλοίων και έχει προσπαθήσει με διάφορους τρόπους να βελτιώσει τις πρακτικές. Επιπλέον,
η προσοχή έχει στραφεί στις τεχνικές που διέπουν τη διακίνηση των απορριμμάτων. Το
καθεστός που επικρατεί περιέχει διατάξεις που ελέγχουν και περιορίζουν τη διασυνοριακή
κυκλοφορία των αποβλήτων.
Αυτή η διπλωματική εργασία εξετάζει πώς λειτουργεί η βιομηχανία των
διαλυτηρίων πλοίων, πώς γίνεται η διάλυση κάνοντας επισκόπιση στις δράσεις που έχουν
γίνει μέχρι στιγμής από διαφορετικούς φορείς που ενδιαφέρονται και προσπαθούν να
λύσουν τα προβλήματα που συνδέονται με τη διάλυση πλοίων. Μεγάλη προσοχή δόθηκε
στους κανονισμούς που διέπουν τη διακίνηση των απορριμμάτων και πώς οι κανονισμοί
μπορεί να εφαρμοστούν σε πλοία που προορίζονται για διάλυση. Βέβαια η επιβολή τών
κανονισμών ακόμα και σήμερα περιέχει ορισμένες αδυναμίες. Αυτές οι αδυναμίες έχουν ως
αποτέλεσμα το καθεστώς να μην είναι απόλυτα αποτελεσματικό στην επίλυση των
προβλημάτων που σχετίζονται με τη διάλυση σκαφών.
Η σύμβαση του Χονγκ Κονγκ πρέπει να τεθεί σε ισχύ και να γίνει σεβαστή από όλες
τις χώρες που εμπλέκονται στην διάλυση πλοίων. Αυτό θα διασφαλίσει ότι τα πλοία, όταν
ανακυκλώνονται, δεν παρουσιάζουν ανεπιθύμητους κίνδυνους για την ανθρώπινη υγεία και
ασφάλεια ή για το περιβάλλον. | el |
dc.format.extent | 41 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Διαχείριση διαλυτήριων πλοίων | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Ever since humans have been building ships, ships at the end of their lives they were either burned or sunk, but starting from the 20th century they are being recycled. Today, people encourage industries to recycle their products. So the shipbuilding industry has to contribute to achieve that. Every boat has a certain lifespan and when it reaches the end, actions are needed to dismantle it. Dismantling of ocean-going ships is currently done mainly in a few states of Asia. Due to the hazardous materials contained in the ships, the dismantling constitutes significant risk to both shipyard workers and the environment. The international community is aware of the problems associated with dissolution ships and has tried in various ways to improve practices. In addition, attention has turned to the techniques of waste handling. The prevailing regime contains provisions that control and limit cross-border circulation of waste.
This thesis examines how the industry of scrapping ships works, how the scrapping is done by reviewing the actions they have done so far by different associations that are interested and trying to solve the problems of shipbreaking. Great care was taken in the regulations about the handling of waste and how the regulations can be applied to ships destined for breaking. Of course, the imposition of regulations even today contains some weaknesses.
The Hong Kong Convention must be enforced and respected by all the countries involved in ship breaking. This will ensure that ships, when they are recycled, do not present new risks to human health and to the environment. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Ανακύκλωση πλοίων | el |
dc.subject.keyword | Διεθνής συμβάσεις | el |
dc.subject.keyword | Επικίνδυνα απόβλητα | el |
dc.subject.keyword | Νομικό πλαίσιο | el |
dc.subject.keyword | Διαλυτήρια πλοίων | el |
dc.date.defense | 2022-10-03 | |