Το ψηφιάκο παιχνίδι και οι δεξιότητες των παιδιών
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακό παιχνίδι ; Μάθηση μέσω παιχνιδιού ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
Το θέμα της παρούσης εργασίας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων που έχουν οι
εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη χρήση ψηφιακών παιχνιδιών στην τάξη.
Ειδικότερα, θα μας απασχολήσουν οι απόψεις εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν εκπαίδευση
πάνω στη χρήση των νέων τεχνολογιών και την ένταξη ψηφιακών παιχνιδιών στο πρόγραμμα
διδασκαλίας τους. Τα ερωτήματα που απασχολούν την έρευνα κινούνται γύρω από τους εξής
άξονες: Πόσο σημαντική ήταν η γνώση για τα ψηφιακά παιχνίδια στην τάξη; Πως μπορούν
να χρησιμοποιηθούν; Ποια η συμβολή τους σχετικά με τις δεξιότητες των παιδιών; Ποια τα
οφέλη και ποιοί οι κίνδυνοι της χρήσης ψηφιακών παιχνιδιών στη τάξη;
Στις μέρες μας, “τα ψηφιακά παιχνίδια” έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην καθημερινή
ρουτίνα των παιδιών, αποτελώντας κύρια πηγή ψυχαγωγίας για τον ελεύθερο τους χρόνο.
Παρά το γεγονός ότι παλαιότερα θεωρούνταν επιβλαβή για τα παιδιά, σήμερα καινοτόμα
προγράμματα διδασκαλίας τα εντάσσουν στη διαδικασία της μάθησης. Η διπλωματική
εργασία μας στοχεύει στη διερεύνηση αυτών των στοιχείων της εκπαιδευτικής
δραστηριότητας σε ένα σύγχρονο σχολικό περιβάλλον.
Για τη διεξαγωγή της έρευνας, πέρα από βιβλιογραφική ανασκόπηση και αναζήτηση
επιστημονικών άρθρων, θα αξιοποιηθούν ερωτηματολόγια σε εκπαιδευτικούς
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν κάποια επιμόρφωση σχετικά με το θέμα.
Στόχος της έρευνας είναι η μελέτη και η διερεύνηση αυτής της περιοχής σύγχρονης και
καθημερινής δραστηριότητας των παιδιών, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής
τους και η αξιοποίηση της στα πλαίσια της σχολικής τάξης, η οποία φαίνεται ωφέλιμη.