dc.contributor.advisor | Χλέτσος, Θεολόγος - Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Κατσαούνου, Θεοδώρα | |
dc.date.accessioned | 2022-12-22T07:45:31Z | |
dc.date.available | 2022-12-22T07:45:31Z | |
dc.date.issued | 2022-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14955 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2377 | |
dc.description.abstract | Σκοπό της παρούσας εργασίας αποτελεί η αποτύπωση των στάσεων Ανώτερων Στελεχών Διοίκησης σχετικά με τα οφέλη της ψηφιακής διακυβέρνησης, τις υιοθετούμενες πολιτικές, καθώς και η διερεύνηση του ρόλου των ψηφιακών δεξιοτήτων και της κατάρτισης στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη μεθοδολογία της ατομικής ημι-δομημένης συνέντευξης σε δείγμα δεκαπέντε Ανώτερων Στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης που εργάζονται σε Υπουργεία και σε Εποπτευόμενους Φορείς στην περιοχή της Αττικής. Για την έρευνα ακολουθήθηκε η δειγματοληψία ευκολίας. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας συνοψίζονται ως εξής: α) η συμβολή της πανδημίας ήταν καθοριστική στην υιοθέτηση των αρχών της ψηφιακής διακυβέρνησης και κατ΄ επέκταση της επίσπευσης του ψηφιακού μετασχηματισμού των δημοσίων υπηρεσιών, β) η έννοια της ψηφιακής διακυβέρνησης έχει θετικό πρόσημο για τα Ανώτερα Στελέχη και σύμφωνα με τις αντιλήψεις τους συμβάλλει στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την ποιότητα της διακυβέρνησης, την προσωπική ανάπτυξη, την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των στελεχών αλλά και των πολιτών. Επιπρόσθετα, ως σημαντικά οφέλη αναδείχθηκαν: η ενδυνάμωση του πολίτη, η ενίσχυση για συμμετοχή στη λήψη απόφασης, η αύξηση λογοδοσίας και διαφάνειας. Οι προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι δημόσιες υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας συνδέονται με το επίπεδο των ψηφιακών δεξιοτήτων των στελεχών, τον βαθμό ετοιμότητας των πολιτών, την οργανωσιακή κουλτούρα και την έλλειψη καινοτομίας, τη γραφειοκρατία, την αποσπασματικότητα των μέτρων και την έλλειψη εμπιστοσύνης των πολιτών. Τέλος, παρά το βασικό επίπεδο των ψηφιακών δεξιοτήτων των στελεχών που διαπιστώθηκε σε συνδυασμό με την απουσία προγραμμάτων κατάρτισης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός συντελέστηκε σε σημαντικό βαθμό. Ωστόσο, τα Ανώτερα στελέχη τόνισαν την ανάγκη συμμετοχής σε προγράμματα κατάρτισης για την αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων, αλλά και σε στοχευμένα προγράμματα που θα συμβάλλουν στην προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη και στην ευρύτερη βελτίωση της λειτουργίας των παρεχόμενων υπηρεσιών του δημοσίου τομέα. | el |
dc.format.extent | 128 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | e-Governance : ψηφιακή διακυβέρνηση και ψηφιακός γραμματισμός εν μέσω πανδημίας covid-19. Ο ρόλος της κατάρτισης. Μελέτη περίπτωσης : οι απόψεις προϊσταμένων δημόσιας διοίκησης | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά της Εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακή διακυβέρνηση | el |
dc.subject.keyword | Δημόσια διοίκηση | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακός αλφαβητισμός | el |
dc.subject.keyword | Κατάρτιση | el |
dc.subject.keyword | Ανθρώπινο δυναμικό | el |
dc.date.defense | 2022 | |