Απόψεις εκπαιδευτικών σχετικά με την επίδραση των στυλ ηγεσίας στη σχολική κουλτούρα για την ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων
School teachers’ opinions about the effect of leadership styles at school culture, for the advancement and the application of innovative educational programs
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηγεσία ; Στυλ ηγεσίας ; Καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματαΠερίληψη
Η ηγεσία και οι θεωρίες που αναπτύχθηκαν γύρω από αυτή, βρίσκει πρακτικό πεδίο εφαρμογής σε όλους τους οργανισμούς. Δεδομένου ότι κάθε σχολείο λογίζεται ως ένας οργανισμός, οι θεωρίες αυτές σχετίζονται άμεσα και με τον χώρο της εκπαίδευσης, ο οποίος πρέπει να ακολουθήσει τις ραγδαίες εξελίξεις και αλλαγές που συμβαίνουν στην κοινωνία που ζούμε. Στη συγκεκριμένη έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 153 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα γίνει προσπάθεια παρουσίασης των απόψεών τους σχετικά με τα στυλ ηγεσίας που επιλέγουν να εφαρμόζουν οι διευθυντές στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο. Τα τρία βασικά στυλ ηγεσίας που εξετάζει η έρευνα είναι το μετασχηματιστικό στυλ ηγεσίας, το συναλλακτικό και τέλος το παθητικό, ενώ γίνεται και αναφορά στην έκβαση της ηγεσίας. Επίσης, θα γίνει προσπάθειας συσχέτισης των στυλ ηγεσίας με την ανάπτυξη σχολικής κουλτούρας στον οργανισμό, καθώς έχει διαφανεί από τη βιβλιογραφία ότι η τελευταία παίζει σπουδαίο ρόλο στην άρτια λειτουργία μιας σχολικής μονάδας. Ένα άλλο θέμα που εξετάζεται στην παρούσα εργασία είναι το κομμάτι της καινοτομίας και πιο συγκεκριμένα η εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων στο δημοτικό σχολείο, τόσο σε εγχώριο όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το τρίτο σκέλος της έρευνας είναι αυτό που εξετάζει την καινοτομία, και πιο συγκεκριμένα διερευνά το πώς το στυλ ηγεσίας που επιλέγει να εφαρμόσει ένας διευθυντής σε μια σχολική μονάδα ενισχύει την προώθηση καινοτόμων προγραμμάτων προς αυτή την κατεύθυνση.