Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΙωακειμίδη, Μαριλού
dc.contributor.authorΓιαννοπούλου - Ξεπαπαδάκου, Αγγελική
dc.date.accessioned2022-07-28T07:21:29Z
dc.date.available2022-07-28T07:21:29Z
dc.date.issued2022-07
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14505
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1928
dc.description.abstractΣτην Ευρωπαϊκή Ένωση ένα σημαντικό ποσοστό παιδιών ηλικίας δεκαεπτά ετών εγκαταλείπει το σχολείο χωρίς να αποκτήσει απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η σχολική αποτυχία και κατ’ επέκταση σχολική διαρροή αποτελεί ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα για την Ελλάδα αλλά και για τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη, που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η αναγνώριση αυτής της ανάγκης οδήγησε τους ερευνητές στην αναγνώριση των γενεσιουργών παραγόντων, στην παρουσίαση προτάσεων για την διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών εκπαιδευτικής πολιτικής και στην εύρεση λύσεων για την κατοχύρωση της εκπαιδευτικής ισότητας. Αναδείχτηκε ο καθοριστικός ρόλος της κοινωνικής προέλευσης ενός ατόμου στην εκπαιδευτική του εξέλιξη και στην ακαδημαϊκή του πορεία. Ως εκ τούτο τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα είναι αδικημένα και δεν μπορούν να ωφεληθούν από τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Η αντισταθμιστική εκπαιδευτική πολιτική αποτέλεσε την λύση στο πρόβλημα αυτό καθώς βασίζεται σε τρεις αρχές στην ισότητα των ευκαιριών, στην θετική διάκριση και στην ισότητα στην εκπαίδευση. Στόχος της πολιτικής αυτής είναι να καταπολεμηθεί η σχολική διαρροή και ο κοινωνικός αποκλεισμός μέσω εκπαιδευτικών παρεμβάσεων. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται η αντισταθμιστική πολιτική των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας. Η Πολιτεία με τα ΖΕΠ ενισχύει τα σχολεία σε υποβαθμισμένες περιοχές. Παρουσιάζεται το παράδειγμα της Γαλλίας και της Ελλάδας. Η Γαλλία από το 1981 υιοθέτησε την πολιτική αυτή και συνεχίζει να την στηρίζει μέχρι σήμερα. Η Ελλάδα έχει υιοθετήσει και αυτή πολιτικές για την ενίσχυση των μειονεκτούντων μαθητών από το 1983. Με το νόμο 1404 ιδρύονται οι πρώτες Τάξεις Υποδοχής (Τ.Υ.) και αντίστοιχα Φροντιστηριακά Τμήματα (Φ.Τ.), για την ένταξη και την ομαλή προσαρμογή των παλιννοστούντων μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η πολιτική των ΖΕΠ υιοθετήθηκε στην χώρα μας το 2010. Η εργασία αυτή εντάσσεται στον τομέα της συγκριτικής εκπαίδευσης και έχει βασικό στόχο την κατανόηση εκάστου εκπαιδευτικού φαινομένου μέσα στο δικό του εκπαιδευτικό σύστημα και στην βελτίωση της εκπαίδευσης (Van Daele, 1993, όπ. αναφ. στο Διπλάρη, 2011). Η μέθοδος λοιπόν που υιοθετείται είναι η συγκριτική μέθοδος ανάλυσης. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Αρχικά έχουμε την θεωρητική ανάλυση όπου παρουσιάζονται οι γενεσιουργοί παράγοντες της σχολικής διαρροής και γίνεται και ιστορική αναδρομή της εφαρμογής των ΖΕΠ στην Ελλάδα και την Γαλλία. Έπειτα ακολουθεί η συγκριτική ανάλυση και η ανάλυση του περιεχομένου της θέσπισης των ΖΕΠ στις δύο χώρες. Τέλος η εργασία κλείνει με τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την ανάλυση του προγράμματος στα πλαίσια της συγκριτικής μελέτης.el
dc.format.extent60el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣυγκριτική μελέτη του εκπαιδευτικού προγράμματος Ζ.Ε.Π. στην Ελλάδα και την Γαλλίαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENIn the European Union, a significant proportion of seventeen-year-olds drop out of school without a high school diploma. School failure and consequently school dropout is a difficult problem for Greece and for other European countries, which must be addressed. Recognition of this need has led researchers to identify the drivers, to present proposals for the formation of appropriate educational policy conditions and to find solutions to ensure educational equality. The decisive role of a person's social origin in his educational development and in his academic course emerged. Therefore the lower social strata are wronged and can not benefit from educational reforms. The remedial education policy was the solution to this problem as it is based on three principles: equal opportunities, positive discrimination and equality in education. The aim of this policy is to combat school dropout and social exclusion through educational interventions. This paper presents the remedial policy of the Educational Priority Zones. The State with the Educational Priority Zones strengthens the schools in degraded areas. The example of France and Greece is presented. France has adopted this policy since 1981 and continues to support it to this day. Greece has also adopted policies to support disadvantaged students since 1983. Law 1404 establishes the first Reception Classes and respective Tutoring Departments , for the integration and smooth adaptation of repatriated immigrants students to the Greek educational system. The policy of Educational Priority Zones was adopted in our country in 2010. This paper is part of the field of comparative education and has as its main goal the understanding of each educational phenomenon within its own educational system and the improvement of education (Van Daele, 1993, Diplari, 2011). The method adopted is the comparative analysis method. The work is divided into two parts. First we have the theoretical analysis where the operative factors of school dropout are presented and there is a historical review of the implementation of Educational Priority Zones in Greece and France. Then follows the comparative analysis and the analysis of the content of the introduction of Educational Priority Zones in the two countries. Finally, the paper closes with the conclusions that emerge from the analysis of the program in the context of the comparative study.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΣχολική διαρροήel
dc.subject.keywordΖώνες εκπαιδευτικής προτεραιότηταςel
dc.subject.keywordΑντισταθμιστική εκπαιδευτική πολιτικήel
dc.date.defense2022-07-18


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»