dc.contributor.advisor | Μενδρινού, Μαρία | |
dc.contributor.author | Σβόλη, Αλεξάνδρα | |
dc.date.accessioned | 2022-06-27T11:39:22Z | |
dc.date.available | 2022-06-27T11:39:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14417 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1840 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία με θέμα «H προώθηση της ευρωπαϊκής πολιτισ(μ)τικής
πολυμορφίας (Cultural Diversity, diversité culturelle)» αποτελείται από τα εξής μέρη:
αρχικά αποτελείται από μια εισαγωγή όπου εξηγείται το πώς καταλήξαμε στο θέμα
αυτό, τους σκοπούς και τους στόχους της έρευνας και με ποια κριτήρια περιορίστηκε
το θέμα. Στην εργασία γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση του θεωρητικού πλαισίου
και παρατίθεται η προϋπάρχουσα έρευνα-βιβλιογραφία. Αρχικά, γίνεται σύντομη
εισαγωγή για τη συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) στον οπτικοακουστικό τομέα
και ειδικότερα για τον κινηματογράφο. Ακολούθα, αναλύεται η ιδέα της πολιτισμικής
πολυμορφίας στην Ευρώπη, στις εκδηλώσεις και τα φεστιβάλ για την προώθηση
αυτής. Κατόπιν, αναλύεται η οικονομική όψη της κινηματογραφικής βιομηχανίας με
ειδική αναφορά στα φεστιβάλ της Ευρώπης και γενικότερα την προώθηση της
δημιουργίας στην ΕΕ. Επιπροσθέτως, αναλύονται ο πολιτιστικός και οικονομικός
ιμπεριαλισμός και το πώς μπορεί να λειτουργήσει ο κινηματογράφος ως Soft Power,
καθώς και ο ευρωπαϊκός αγώνας στην ιστορία για τη διατήρηση της πολιτισμικής
πολυμορφίας. Ακόμη, εξετάζονται προκλήσεις και κρίσεις στον οπτικοακουστικό τομέα
και τέλος εξάγονται συμπεράσματα και γίνεται μία προβολή στο μέλλον του
Ευρωπαϊκού κινηματογράφου και προτάσεις για μελλοντική έρευνα. Τέλος,
παρατίθεται η βιβλιογραφική λίστα και στο παράρτημα πίνακες των οποίων έχουν
παρουσιαστεί συνοπτικά τα αποτελέσματα και τα δεδομένα μέσα στην εργασία. Οι όροι
πολιτιστική και πολιτισμική πολυμορφία εναλλάσσονται. | el |
dc.format.extent | 90 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η προώθηση της ευρωπαϊκής πολιτισ(μ)τικής πολυμορφίας (cultural diversity, diversité culturelle) μέσω του ευρωπαϊκού κινηματογράφου | el |
dc.title.alternative | The promotion of European cultural diversity (diversité culturelle) through the European cinema | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The present work on "The promotion of European cultural diversity (cultural Diversity,
diversité culturelle)" consists of the following parts: it initially consists of an introduction
explaining how we came to this issue, its aims and objectives research and what
criteria were used to limit the issue. In the first part of the work, a bibliographic review
of the theoretical framework is given and the pre-existing research-bibliography is
presented. At the beginning, there is a brief introduction to the EU contribution to the
audiovisual sector and in particular to cinema. Secondly, the idea of cultural diversity
promotion in Europe through events and festivals is analyzed. Then, the economic
aspect of the film industry is analyzed with special reference to European festivals and
in general the promotion of creation in the EU. In addition, it analyzes cultural
imperialism and how cinema can function as Soft Power, as well as the European
struggle in history for the preservation of cultural diversity. In addition, challenges and
crises in the audiovisual sector are examined and finally conclusions are drawn and a
projection is made on the future of European cinema and suggestions for future
research. Finally, the bibliographic list is presented and in the appendix tables whose
results and data have been summarized in the work. | el |
dc.contributor.master | Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκή Ένωση | el |
dc.subject.keyword | Πολιτισμός | el |
dc.subject.keyword | Οπτικοακουστικός τομέας | el |
dc.subject.keyword | Βιομηχανία του σινεμά | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκός κινηματογράφος | el |
dc.subject.keyword | Πολιτισμική πολυμορφία | el |
dc.subject.keyword | Εθνικός-γλωσσικός κατακερματισμός | el |
dc.subject.keyword | Majors | el |
dc.subject.keyword | Φεστιβάλ | el |
dc.subject.keyword | Προγράμματα χρηματοδότησης | el |
dc.subject.keyword | Media | el |
dc.subject.keyword | Οικονομική ανάπτυξη του κινηματογράφου | el |
dc.subject.keyword | Εμπόριο του κινηματογράφου | el |
dc.subject.keyword | Μάρκετινγκ του κινηματογράφου | el |
dc.subject.keyword | Πολιτιστικός και οικονομικός ιμπεριαλισμός στον κινηματογράφο | el |
dc.subject.keyword | Κινηματογράφος ως soft power | el |
dc.subject.keyword | Πολιτιστική εξαίρεση | el |
dc.subject.keyword | Προκλήσεις και κρίσεις στον οπτικοακουστικό τομέα | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Κρίση του κορωνοϊού | el |
dc.date.defense | 2022-05-12 | |