dc.contributor.advisor | Tselepidis, Anastasios | |
dc.contributor.advisor | Τσελεπίδης, Αναστάσιος | |
dc.contributor.author | Kouvatsou, Despoina Vasiliki | |
dc.contributor.author | Κουβάτσου, Δέσποινα Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2022-05-25T05:43:26Z | |
dc.date.available | 2022-05-25T05:43:26Z | |
dc.date.issued | 2022-05 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14375 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1798 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η συζήτηση για ένα από τα πιο επίκαιρα θέματα της σύγχρονης ιστορίας της ναυτιλίας, την απαλλαγή δηλαδή της ναυτιλίας από τις εκπομπές άνθρακα. Η βιομηχανία της ναυτιλίας παίζει ένα τεράστιο ρόλο στην παγκόσμια οικονομία. Τα πλοία όμως συμβάλλουν στη ατμοσφαιρική ρύπανση και στο φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Η μείωση των θαλάσσιων εκπομπών είναι ο παράγοντας που θα βοηθήσει στο να διατηρήσουμε το περιβάλλον ασφαλές , υγιές και θα περιορίσει το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής.
Το 2018, ο ΙΜΟ ανακοίνωσε την στρατηγική σχετικά με τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου. Η προσδοκία είναι να μειωθούν οι εκομπές άνθρακα 40% μέχρι το 2030 και μέχρι 70% το 2050. Έχοντας σαν βάση τους νέους κανονισμούς του ΙΜΟ, θα αναλύσουμε αρχικά τις βασικές πηγές μόλυνσης στο τομέα της ναυτιλίας και θα συζητήσουμε για τα μέτρα που θα πρέπει να εφαρμοστούν για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι. Επιπλέον, αναφορά θα γίνει στα πλεονεκτήματα των νέων μέτρων εφόσον αυτά μπορούν να εφαρμοστούν καθώς και τις προκλήσεις που θα επιφέρει η εφαρμογή τους, σε όλους όσους αποτελούν μέρος της βιομηχανίας και της πράσινης αυτής μετάβασης. | el |
dc.format.extent | 56 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Decarbonization of international shipping: perspectives and challenges | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this dissertation is to discuss one of the most crucial topics in modern shipping industry which is the road towards shipping decarbonization. International maritime industry is a major part of the global economy. However, vessels release emissions that contribute to air pollution and finally result to the problem of global warming. Reducing these emissions is a key factor to keep the environment safe, healthy and limit climate change.
In 2018, the IMO announced the initial strategy to reduce greenhouse gas (GHG) emissions. The strategy outlines an ambition to halve international shipping GHG emissions by 2050, while reducing CO₂ emissions by at least 40% by 2030, and pursuing efforts towards 70% by 2050. Following the latest IMO rules, we discuss the main causes of marine pollution and what are the main measures that need to be implemented to achieve that target. We will also discuss their advantages along with the obstacles that their implementation will bring to all parties involved in the green transition of international shipping. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλιακή Διοικητική | el |
dc.subject.keyword | Decarbonization | el |
dc.subject.keyword | IMO regulations | el |
dc.subject.keyword | Environment | el |
dc.subject.keyword | GHG emissions reduction | el |
dc.date.defense | 2022-05-11 | |